Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2109
    • Kouvola

    Originally posted by Juxeyy View Post
    Ostin tuon ta Technixin säädettävän alustasarjan.. Alettiin sitten tänään laittamaan alustaa kiinni, mutta etutolppien ylätukilaakeri on eri kokoinen mitä alkuperäisessä. Ta- n 16mm ja alkuperäisen 14mm. Pitääkö mun vaihtaa koko yläpää vai saako pelkkää laakeria vaihdettua ja mistä sen mahtaa löytää
    Otat iskarit irti ja otat 2mm sorvissa pois että menee. Näin itsekin tein
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Worldfuture View Post
      Joo sitä oon kattonukki et siel kaks semmosta pientä on vierekkäin. Pitäskö niitten pyöriä heti ku lyö käymään vai vasta ku kone on lämmin?
      Alunperin jäähdyttimen edessä on yksi iso puhallin. Pyörii kun ilmastointi päällä tai jäähdyttimessä tarpeeksi lämmintä nestettä.

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Alunperin jäähdyttimen edessä on yksi iso puhallin. Pyörii kun ilmastointi päällä tai jäähdyttimessä tarpeeksi lämmintä nestettä.
        Omassa on kaks vierekkäin mut ne ei oo kyl syylärin edes vaan ilmeisesti ilmastoinnin kennon edes. Ja oon mielestäni jossai muussakin samanlaises autos nähny kans. Manuaali-ilmastointi on ainaki jos se asiaan vaikuttaa.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Omassa on kaks vierekkäin mut ne ei oo kyl syylärin edes vaan ilmeisesti ilmastoinnin kennon edes. Ja oon mielestäni jossai muussakin samanlaises autos nähny kans. Manuaali-ilmastointi on ainaki jos se asiaan vaikuttaa.
          No tottakai ilmastoinnin kennon edessä. Ei se kennon ja varsinaisen jäähdyttimen väliin mitenkään mahtuisikaan.
          Tietääkseni missään ei ole kahta puhallinta vaan tuo yksi iso kaksinopeuksinen.

          Comment

          • crom
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle
            E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

            ex. E38 740iA (95)
            ex. E34 535i (91)
            ex. E34 530i Touring (94)
            ex. E46 320i (01)
            ex. E30 325i (90)
            ex. E32 730i (92)

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Originally posted by Kipale View Post
              Mistä löytäs järkevän hintasen vaimentimen 3'' sisäänmenolla, ebaysta löytyy mutta suomesta ei taho löytyä mistään. :think
              Alle 3'' tuumasessa ei varmaan virtaukset ole riittävät, ja 2x2 putken tekeminen on työlästä.
              Ite ostin Biltemasta, monenki kokosia/mallisia eikä oo hinnalla pilattuja, läpivirtausmalleja. Tai sitte paikallinen hyvin varustettu varaosaliike tai googlesta simonsia/marteliusta tms.? Sen virtauksenhan pystyy laskeen ainaki sinnepäin noiden putkien pinta-aloja vertaamalla....

              Originally posted by crom View Post
              Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle
              Veikkaisin viallista lambdaa ja/tai imuvuotoa. Tietysti joku anturikin vois olla syyllinen, mutta alottaisin tutkimalla imusarjan muoviletkujen kunnon ja mittaamalla yleismittarilla tai testerillä toimiiko lambda....

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by crom View Post
                Onko kellään tietoa mistä voisi johtua auton kauhea humppaaminen ja ajaessa nykiminen? Lämpimällä koneella. Kylmänä käy nätisti, mutta kun auto ollut hetken käynnissä, alkaa kauhea humppaaminen ja kiihdyttäessä nykäsee ja meinaa sammua kun lähtee liikkeelle
                Imuvuoto?

                Comment

                • crom
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 71
                  • Satakunta

                  Lambda näyttäisi olevan kunnossa, kun päästöt siitä katottiin. Imuvuotoa en ole löytänyt, mutta täytyy ettiä oikein kunnolla. Ilmamassamittarin otin käteen ja putsasin, mutta tekeekö se rikkinäisenä tuollaisia oireita tai mikä sen rikkoo edes?
                  E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                  ex. E38 740iA (95)
                  ex. E34 535i (91)
                  ex. E34 530i Touring (94)
                  ex. E46 320i (01)
                  ex. E30 325i (90)
                  ex. E32 730i (92)

                  Comment

                  • Merkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2012
                    • 452
                    • Uusikaupunki

                    E34 m5:seen tarkoitus vaihtaa vaihdelaatikko..
                    Meneekö pääpiirteittäin näin:
                    -Auto nosturille/pukeille
                    -pakoputki irti
                    -kardaanin etupää irti sekä tukilaakeri?
                    -vaihteistoon menevät johdot, kytkimen työsylinteri ja vaihteen siirtotanko
                    -tukea vaihteisto takaa tunkilla/nostolaitteela jonka jälkeen vaihteiston takakannake irti
                    -vaihteiston tukitanko irti
                    -vaihteiston torx kantaiset ruuvit auki, jonka jälkeen vaihteisto vedetään taakseppäin tunkilla ja lasketaa alas?
                    Miten nuo ylimmät torx ruuvit tarkoitus saada auki?
                    Luonnollisesti aski on manuaali kun m5 kyse, vaihto laatikosta toiseen.
                    Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan jotta homma suijuisi sulavasti
                    Last edited by Merkki; 25-04-2015, 21:04.
                    e32 730i
                    e34 m5
                    e34 525i

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by Merkki View Post
                      E34 m5:seen tarkoitus vaihtaa vaihdelaatikko..
                      Meneekö pääpiirteittäin näin:
                      -Auto nosturille/pukeille
                      -pakoputki irti
                      -kardaanin etupää irti sekä tukilaakeri?
                      -vaihteistoon menevät johdot, kytkimen työsylinteri ja vaihteen siirtotanko
                      -tukea vaihteisto takaa tunkilla/nostolaitteela jonka jälkeen vaihteiston takakannake irti
                      -vaihteiston tukitanko irti
                      -vaihteiston torx kantaiset ruuvit auki, jonka jälkeen vaihteisto vedetään taakseppäin tunkilla ja lasketaa alas?
                      Miten nuo ylimmät torx ruuvit tarkoitus saada auki?
                      Luonnollisesti aski on manuaali kun m5 kyse, vaihto laatikosta toiseen.
                      Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan jotta homma suijuisi sulavasti
                      Noinha se pääpiirteittäin, ite tosin löysäisin mahdollisuuksien mukaan kaikki pultit ennen ku ottasin takatuen irti ja tunkki alle. Toinen käsipari vois olla kans kätevä mikäli saatavilla...Ei kai niihin ylimpiin pultteihin oo muuta konstia ku et jos ei yläkautta saa mitään avainta niin helvetisti räikkän jatkovarsia ja niveliä et yltää alakautta

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        Vaihteistoa voi koittaa laskea jo ennen kehäpulttien avaamista, muistaakseni näissä myötää moottorin tukikumit passelisti, että saa vähän paremmin tilaa niitä ylimpiä pultteja silmälläpitäen.

                        Ja tietysti iso kasa pitkiä jatkoja.


                        Pukeilla tehdessä luonnollisesti enemmän vittumainen homma, täysin tehtävissä kyllä.

                        Nosturilla suoritettuna tuota voisi pitää lähes yksinkertaisena hommana.

                        Suurin vaara lienee pakosarjojen pinnapultit, ne kun jökkii, niin aikaa rupeaa kulumaan.
                        Ennalta viisasta saattaisi olla, että puhdistaisi ne ennakkoon teräsharjalla, ja liottaa edellisenä iltana irroitusöljyllä perusteellisesti.

                        Comment

                        • crom
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 71
                          • Satakunta

                          Ajotietokone herjaa tälläisiä:

                          - Kühlwasserstand
                          - Nebellicht vorn
                          - Betriebstandleitg

                          Mitähä tarkoittaa?
                          E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                          ex. E38 740iA (95)
                          ex. E34 535i (91)
                          ex. E34 530i Touring (94)
                          ex. E46 320i (01)
                          ex. E30 325i (90)
                          ex. E32 730i (92)

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by crom View Post
                            Ajotietokone herjaa tälläisiä:

                            - Kühlwasserstand
                            - Nebellicht vorn
                            - Betriebstandleitg

                            Mitähä tarkoittaa?
                            -Jäähdytinnesteen taso
                            -Etusumuvalo
                            - KATSO OHJEKIRJASTA!



                            sen kielen saa kyllä vaihdettuakin
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • crom
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 71
                              • Satakunta

                              Joo tota ekaa aattelinki, että liitty jäähdytinnesteeseen. Niin saa, mutta itellä on pieni ajotietokone pimeenä tällä hetkellä, eikä syytä tiedossa, miksi
                              E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                              ex. E38 740iA (95)
                              ex. E34 535i (91)
                              ex. E34 530i Touring (94)
                              ex. E46 320i (01)
                              ex. E30 325i (90)
                              ex. E32 730i (92)

                              Comment

                              • vam0s
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 134
                                • 03

                                Originally posted by crom View Post
                                Joo tota ekaa aattelinki, että liitty jäähdytinnesteeseen. Niin saa, mutta itellä on pieni ajotietokone pimeenä tällä hetkellä, eikä syytä tiedossa, miksi
                                Itellä herjaa noi kaikki samat ja välillä jarruvalosta vaikka kaikki toimii ja palaa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎