Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klasu-
    replied
    Mittaa bensanpaineet moottori sammutettuna hypyttämällä bensapumppu käymään, ja kun paine on saavutettu, sammuta pumppu.
    Kestääkö paineet ylhäällä vai laskeeko nollille nopeasti?

    Mulla oli konerempan jälkeen käynnistellessä niin monta suutinta jumissa, että hiukan lupaili pyörittäessä, muttei jaksanut omineen käydä.

    Vanhat suuttimet voi siis seistessään jumahtaa.

    Kukaties sinulla joku on jumahtanut auki käynnistyksessä, ja aiheuttaa tuollaista totaalisen paksulla käyntiä.

    Toinen on bensapaineen säädin, kalvo korppuuntunut ja haljennut? Irroita alipaineletku ja tarkasta näkyykö bensiiniä.

    Kolmas testi on irroittaa lambdan liitin ja testata. Jos toiminta on parempaa, voi lambda olla kypsähtänyt. En pidä kovin todennäköisenä, mutta helppo testi.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    ei taida 20l välttämättä auttaa jos loppu tankillinen vanhaa bensaa :think

    noin seitsemänä kertana kun käynnistelty pelannut normaalisti?
    Ei siellä ollu ku jtn 5litraa entistä bensaa. Ja aikasemmin on kyllä ihan hyvin käynyt. Ajamassa kun kävin nii vetoja ei ole ei sitte yhtään. Kiertää myös laiskasti

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    Ainiin, laitoin 20litraa uutta unohtu se mainita.
    ei taida 20l välttämättä auttaa jos loppu tankillinen vanhaa bensaa :think

    noin seitsemänä kertana kun käynnistelty pelannut normaalisti?

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Onkos tankissa myös 3 vuotta vanhaa bensaa?
    Ainiin, laitoin 20litraa uutta unohtu se mainita.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by _Rontti View Post
    Noniin, e34 535i seissyt viimeset 3vuotta. Koppaa ja sisustaa hieman ehosteltu jne siinä aikana. Mutta käynnistelty tuona aikana n.7kertaa.
    Nyt kun aattelin katsastaa ja siirrellä toiseen talliin. Löin auton tulille, niin normaalilämmöissä paukuttelee putkeen kierrättäessä. Ajossa myös. Sitten kun kiihdyttää, ja painaa kytkimen pohjaan niin auto humppaa kierroksia parikertaa ja meinaa sammua. Tuntuu että käy rikkaalla kun bensa haisee reippaasti tyhjäkäynnillä ollessa. Vetoja ei myöskään ole nimeksikään.

    Nyt hyviä vikakohteita tyrkylle, nii saadaa kunkkukoppa kuntoon.
    Käytin jo virranjakajan auki ja puhdistelin jne. Voi toki vika olla siinäkin.
    Onkos tankissa myös 3 vuotta vanhaa bensaa?

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by bimmer90 View Post
    . Seiso pari päivää ja ku käyntii piti laittaa ni kaikki merkkivalot sytty normaalisti,ku käänsi avaimesta ni eitapahtunu mitää. Akku täynnä. Starttimoottori ehjä.. Mistä vikaa lähtis kahtelee?
    Naksuttaako edes, vai onko täysin mykkä?

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by bimmer90 View Post
    Joo, uudella virranjakajan kannella tosiaa selvittiin tällä kertaa! Käyntiin heti ku palmun alta. Mutta sitte tuliki uus probleema. Seiso pari päivää ja ku käyntii piti laittaa ni kaikki merkkivalot sytty normaalisti,ku käänsi avaimesta ni eitapahtunu mitää. Akku täynnä. Starttimoottori ehjä.. Mistä vikaa lähtis kahtelee?
    Tuleeko startin herätteelle jännite kun yrittää startata? Virtalukon pohja?

    Leave a comment:


  • bimmer90
    replied
    Joo, uudella virranjakajan kannella tosiaa selvittiin tällä kertaa! Käyntiin heti ku palmun alta. Mutta sitte tuliki uus probleema. Seiso pari päivää ja ku käyntii piti laittaa ni kaikki merkkivalot sytty normaalisti,ku käänsi avaimesta ni eitapahtunu mitää. Akku täynnä. Starttimoottori ehjä.. Mistä vikaa lähtis kahtelee?

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    Noniin, e34 535i seissyt viimeset 3vuotta. Koppaa ja sisustaa hieman ehosteltu jne siinä aikana. Mutta käynnistelty tuona aikana n.7kertaa.
    Nyt kun aattelin katsastaa ja siirrellä toiseen talliin. Löin auton tulille, niin normaalilämmöissä paukuttelee putkeen kierrättäessä. Ajossa myös. Sitten kun kiihdyttää, ja painaa kytkimen pohjaan niin auto humppaa kierroksia parikertaa ja meinaa sammua. Tuntuu että käy rikkaalla kun bensa haisee reippaasti tyhjäkäynnillä ollessa. Vetoja ei myöskään ole nimeksikään.

    Nyt hyviä vikakohteita tyrkylle, nii saadaa kunkkukoppa kuntoon.
    Käytin jo virranjakajan auki ja puhdistelin jne. Voi toki vika olla siinäkin.

    Leave a comment:


  • MR_piikki
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Missäkhän on väljää kun liikkeellelähdössä tärisee koko auto? Tarpeeksi kun painaa kaasua niin ei tärise. M30B34 vm. -89, ainakin se vaihteiston ja kardaanin välinen kumi on jo vaihdettu.
    Kardaanin tukilaakerin katsoisin, se ainakin jo miitissä paukutti hieman

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Missäkhän on väljää kun liikkeellelähdössä tärisee koko auto? Tarpeeksi kun painaa kaasua niin ei tärise. M30B34 vm. -89, ainakin se vaihteiston ja kardaanin välinen kumi on jo vaihdettu.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Kiitos. Missä tuo moottori sijaitsee?
    Eikös se siinä näy ku purkaa sen lämmönsäätöpaneelin oikeelta sivulta vähän? Siinä on joku vipu mikä liikkuu eestaas. Vai onks se johonki muuhun liittyvä?

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Läppiä kääntävä moottori irti kiinnikkeistään tai rikki.
    Kiitos. Missä tuo moottori sijaitsee?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Ilmastoitu 525 lakkasi puhaltamasta tuulilasille. Lasi huurtuu sateella niin ettei ulos näe, ellei pidä ikkunoita auki, mikä on tietenkin sadekelillä hiukan epämiellyttävää. Lasille tuleva ilmavirta on ennenkin ollut liian vähäinen, mutta nyt sieltä ei tule enää mitään. En tiedä, kuuluuko asiaan, että ilmastointikaan ei toimi (vissiin ilmastoinnin boksi rikki). Mistä lähteä etsimään vikaa?
    Läppiä kääntävä moottori irti kiinnikkeistään tai rikki.

    Jos ilmastointi ei toimi kanaattaa sen nappi pitää pois päältä niin sisään tulee raikkaampaa ilmaa.

    Leave a comment:


  • Kv1984
    replied
    Ilmastoitu 525 lakkasi puhaltamasta tuulilasille. Lasi huurtuu sateella niin ettei ulos näe, ellei pidä ikkunoita auki, mikä on tietenkin sadekelillä hiukan epämiellyttävää. Lasille tuleva ilmavirta on ennenkin ollut liian vähäinen, mutta nyt sieltä ei tule enää mitään. En tiedä, kuuluuko asiaan, että ilmastointikaan ei toimi (vissiin ilmastoinnin boksi rikki). Mistä lähteä etsimään vikaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎