Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2110
    • Kouvola

    Originally posted by PPmotor View Post
    Takakaarien muokkaaminen edessä, että saadaan slikseille lisää tilaa. Kenelläkään tiedossa minkä kaari tuohon istuisi nätisti? Ensisijaisesti peltinen, mutta jos ei löydy niin sitten joku lasikuitu levike harkintaan, mikä?
    Itse lähtisin jonkun vehkeen etulokasuojasta kaarta sommittelemaan, ehkä e34 oma tai e46
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 936
      • Espoo

      Originally posted by aaape View Post
      E34 mittaristo sekoilee lähinnä näytöt viittaako ongelma kondensaattoreihin vai johonkin muuhun. Kylmänä toimii hetken normaalisti. linkistä videoon
      https://aaape.kuvat.fi/kuvat/Sekalai...708-WA0006.mp4

      En tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.

      Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by E39-530A View Post
        En tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.

        Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.
        Kyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
        Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.

        Comment

        • ooopeee
          BTCF Member
          • Dec 2011
          • 2110
          • Kouvola

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Kyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
          Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.
          Jep kyllä sen saa, vetää rattiakselin säädön ulos vaan
          VW passat 1.9tdi 4motion
          E36 "328" cabrio

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 936
            • Espoo

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Kyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
            Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.
            Originally posted by ooopeee View Post
            Jep kyllä sen saa, vetää rattiakselin säädön ulos vaan
            Pitääpä koittaa uudemman kerran. Kun ensimmäisen kerran yritin, niin taisin koittaa vetää vain suoraan enkä kallistaa, koska pelkäsin juurikin hajottavani mittarin pleksin. Kiitokset vinkeistä.

            Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2542
              • Kajaani

              Originally posted by E39-530A View Post
              Pitääpä koittaa uudemman kerran. Kun ensimmäisen kerran yritin, niin taisin koittaa vetää vain suoraan enkä kallistaa, koska pelkäsin juurikin hajottavani mittarin pleksin. Kiitokset vinkeistä.

              Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.
              Itsellä samanlainen ratti ja säätö, rattia pitää sitten pyörittää että saat sen vasemman kautta pois. Tarkoittaa sitä että avaimet pitää olla virtalukossa ettei rattilukko mene päälle, jos akunkengät on kiinni niin sytyttää airbagin merkkivalon.
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 936
                • Espoo

                Originally posted by Roisto View Post
                Itsellä samanlainen ratti ja säätö, rattia pitää sitten pyörittää että saat sen vasemman kautta pois. Tarkoittaa sitä että avaimet pitää olla virtalukossa ettei rattilukko mene päälle, jos akunkengät on kiinni niin sytyttää airbagin merkkivalon.

                Ok, kyllä näillä ohjeilla jo tulee ulos, jos on tullakseen rattia irroittamatta. Otanpa myös akun johdon (maa) pois, niin ei tarvitse ihmetellä bägivalon nollausta. Kiitokset.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  Mittailin kaasuläppäanturia M50B20-koneesta. Arvot pitäisi olla 1-4 kilo-ohmia kun läppä on kiinni-täysin auki. Auki-asennossa ohmit nousi 5,6 k paikkeille. Onkohan siinä hiukka liikaa? :think Saattais nimittäin selittää sen miksi vastaa kaasuun niin huonosti...

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3269
                    • Siuntio

                    Oon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 936
                      • Espoo

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Oon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.

                      Hanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Hanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.
                        Jossain laitoksissa se vastus on kuskin puolella.

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3269
                          • Siuntio

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Jossain laitoksissa se vastus on kuskin puolella.
                          Kuskin puolelta löyty joo, ja aivan täynnä paskaa. Putsauksen jälkeen kokeilin niin ei ainakaan tolleen nopeella testauksella enää haise. Apparin jalkatilassa oli sellanen iso mööpeli missä luki IHKR, mikäs se oli? Putsasin sieltäkin kaikki, myös sen muovikotelon sisukset missä menee ilmastoinnin jotain putkia.
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3269
                            • Siuntio

                            Kaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Kaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?
                              Vetäse imurilla tyhjäksi se kolo missä vastus on. Siellä on varmaankin jonkin verran puunlehtiä yms.

                              Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.

                              Comment

                              • Rhodry
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 3269
                                • Siuntio

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Vetäse imurilla tyhjäksi se kolo missä vastus on. Siellä on varmaankin jonkin verran puunlehtiä yms.

                                Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.
                                Kyllä mie sen imuroin. Sen palovaaran takia mie en tuota käytäkkään mutta pitäis saada toimintakuntoseks ennen talvea
                                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎