Originally posted by PPmotor
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aaape View PostE34 mittaristo sekoilee lähinnä näytöt viittaako ongelma kondensaattoreihin vai johonkin muuhun. Kylmänä toimii hetken normaalisti. linkistä videoon
https://aaape.kuvat.fi/kuvat/Sekalai...708-WA0006.mp4
En tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.
Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostEn tiedä, mutta itselläni on sama vika ja aion koittaa konkkien vaihtoa. Ei ole tullut tehdyksi, kun on bägiratti eikä mittaristo tule ilman ratin poistoa ulos, muta pitäisi saada jo viimein aikaiseksi.
Itselläni toimii (eli ei toimi) juuri noin kuin videossasi eli ledinäytöt sekoilevat (OBD, huoltovalot, tripit ym.) ja tekee sitä erityisesti lämpimänä tai heti lämpimillä säillä. Saattaisi viitata kuivahtaneisiin konkkiin, mutta myös kylmäjuotokseen. Viisarit ja vika- ja vilkkuvalot ym. toimivat normaalisti.
Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä minä olen saanut mittariston pois airbag e34:sta ilman ratin irroitusta.
Laita pleksin päälle vaikka teippiä suojaksi niin sitä saa pyöriteltyä paremmin pois.Originally posted by ooopeee View PostJep kyllä sen saa, vetää rattiakselin säädön ulos vaan
Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostPitääpä koittaa uudemman kerran. Kun ensimmäisen kerran yritin, niin taisin koittaa vetää vain suoraan enkä kallistaa, koska pelkäsin juurikin hajottavani mittarin pleksin. Kiitokset vinkeistä.
Ratti on siis 4-puolainen vakioratti sillä ainoalla (käsi)säädöllä. En nyt edes muista oliko se korkeus- vai syvyyssäätö, mutta se ainoa kuitenkin, joka vapautetaan rattiakselin muovin alaosasta.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostItsellä samanlainen ratti ja säätö, rattia pitää sitten pyörittää että saat sen vasemman kautta pois. Tarkoittaa sitä että avaimet pitää olla virtalukossa ettei rattilukko mene päälle, jos akunkengät on kiinni niin sytyttää airbagin merkkivalon.
Ok, kyllä näillä ohjeilla jo tulee ulos, jos on tullakseen rattia irroittamatta. Otanpa myös akun johdon (maa) pois, niin ei tarvitse ihmetellä bägivalon nollausta. Kiitokset.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Mittailin kaasuläppäanturia M50B20-koneesta. Arvot pitäisi olla 1-4 kilo-ohmia kun läppä on kiinni-täysin auki. Auki-asennossa ohmit nousi 5,6 k paikkeille. Onkohan siinä hiukka liikaa? :think Saattais nimittäin selittää sen miksi vastaa kaasuun niin huonosti...
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Oon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostOon laiska enkä jaksa selata miljoonaa eri topikkia missä puhutaan 90% eri asiaa. Missä on puhaltimen etuvastus M50B20 vm. -93 sedanissa? Ko. paska siis haisee palaneelta kun puhaltimen laittaa päälle ja kuulemma vikana vois olla lehdet etuvastuksen luona.
Hanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostHanskalokero ja sen takaa muoviputki ruuveilla pois. Sieltä pitäisi keskikonsoliin päin olla kolo, jossa on sekä suodatin, että se "paketti" puhallinta varten. Saat ne lehdet ja neulaset pois, jotka tekee sen nuotion ym. hajun.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJossain laitoksissa se vastus on kuskin puolella.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Kaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostKaks kilometriä pääsin ennenku alko taas haisemaan. Oli sen verran kärventyny se vastus niin voiko sitä jollaki mömmöillä vielä yrittää putsata vai suoraan uus?
Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVetäse imurilla tyhjäksi se kolo missä vastus on. Siellä on varmaankin jonkin verran puunlehtiä yms.
Oikein huonolla tuurilla tuolla saa auton tuleen kun kojelaudan sisällä kytee lehtiä mihin puhallin tuuppaa puhallusta.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Comment