Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dokumon
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ootko katsonut ovet lukittuasi että valot sähköikkunoiden nappuloissa sammuvat eivätkä jää palamaan? Saattoi vaatia hetken odottelua että ei välittömästi pidä sammua.
    Täällä kans vikaa akun tyhjenemisen kanssa. 3 päivää kun seisoo pihalla niin alkaa olemaan aika finaalissa akku. Mulla ei ainakaan sammu nuo nappuloiden valot ollenkaan. Ovet aukaistaessa ne kyllä kirkastuu hieman mutta muuten palaa himmeänä kokoajan. Onko tämä jokin yleinen helposti korjattavissa oleva ongelma?

    Varustelistasta löytyy hälytin mutta siitä en oo koskaan nähnyt mitään merkkejä eikä ole kaukosäätimiäkään olemassa kyseiseen autoon. Onkohan tällä jotain tekemistä noiden ikkunan nappuloiden kanssa?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Minkäslaista virrankulutusta olette mitanneet kolmenepa sedanista ovet kiinni laitettuna? Ovet auki näyttää kuluttavan vähän enemmän.

    On tässä pieniä ongelmia akun varauksen kanssa ollut ja olisi kiva saada vertailupohjaa. Voihan se toki 2 vuotias akkukin olla jo tiensä päässä kun auto on ollut varsin vähäisellä käytöllä ja seissyt välillä kylmässäkin talvella, tosin en muista että olis pakkasella päässyt tyhjäksi.
    Ootko katsonut ovet lukittuasi että valot sähköikkunoiden nappuloissa sammuvat eivätkä jää palamaan? Saattoi vaatia hetken odottelua että ei välittömästi pidä sammua.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    E34 virta ovet kiinni

    Minkäslaista virrankulutusta olette mitanneet kolmenepa sedanista ovet kiinni laitettuna? Ovet auki näyttää kuluttavan vähän enemmän.

    On tässä pieniä ongelmia akun varauksen kanssa ollut ja olisi kiva saada vertailupohjaa. Voihan se toki 2 vuotias akkukin olla jo tiensä päässä kun auto on ollut varsin vähäisellä käytöllä ja seissyt välillä kylmässäkin talvella, tosin en muista että olis pakkasella päässyt tyhjäksi.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Hazard flash relay paikka/muoto löytyy ehkä googlaamalla.

    Tuolla pitäs ilmeisesti olla:

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Hazard flash relay paikka/muoto löytyy ehkä googlaamalla.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Osaisko joku sanoo suoraan, missä vika kun hätävilkut välähtää vain kerran? Varmaan joku rele? Löytyy mistä?

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Jos sen virran ryöstää jostain....hmm menikös takapenkin alle isompi virtajohto. Niin voihan siihen ryöstöjohtoon laittaa sellaisen tinattavan lattasulakepitimen sitten.
    Last edited by jani73; 05-12-2018, 17:14.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Sulakerasiaan en oman auton tapauksessa koskenut penkkien tiimoilta.

    Täytyy tarkastaa omasta autosta tuo sulakepaikka nro 16, oletettavasti se on käytössä, kun lämmittimet toimivat.

    Myös kaikki plussat tuli oikeisiin paikkoihin omassa tapauksessa, vain tuon maattojohdon muokkauksen jouduin tekemään.

    Mikähän näissä sitten lie ollut lähtökohta näille "varustevarauksille" - tiedä häntä.

    Leave a comment:


  • Harju
    replied
    Penkinjohtosarjassa on kyllä yksi johto kuskin puolella johon ei tule johtoa vastaavassa kohtaa autonliittimessä. Tämä on ihan liittimen toisessa nurkassa.

    Valoja ei palanut napeissa ollenkaan.

    Mitä tänään tuli sähkökuvia ihmeteltyä ja johtoja mittailtua ei autonliittimessä penkinlämmittimen virtajohdossa ole virtaa. Syy näyttää olevan ettei sulakerasiassa ole sulake nro16 johdotettu ollenkaan.

    Oliko itsellasi sulake johdotettuna? Ilmeisesti minun pitäisi keksiä miten siihen auton johtosarjaan saisi jostain virtaa penkinlämmittimen johtoon (vihreä-musta-keltainen). Jos joku on joutunut virtaa jostain ryöväämään, niin kiinnostaisi tietää mistä?

    Edelleen jäisi tietty epäselväksi mitä kuskinpenkinliittimessä se yksi pinnitön johto tekee. Kartturin puolella kaikki kohtaa toisensa.
    Last edited by Harju; 04-12-2018, 18:37.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Oletko varma, että penkinlämmittimet toimii uusissa penkeissä?
    Syttyykö penkinlämmityksen katkaisijoihin taustavalaistus virrat päällä? Valon kuuluu kirkastua valitun tehon (high/low) kohdalta. Painamalla valintaa ensimmäisen kerran valo siis kirkastuu = valittu teho päällä, ja painamalla toistamiseen, valo himmenee takaisin "taustavalolle" --> pois päältä.

    Tein vastaavan swapin peruspenkit ilman sähköjä --> sähkötoimiset ja lämmitettävät. (auto 3/91 ja 535i)

    Omassa autossa jouduin tekemään pienen kytkennän, yksi pinni piti maadoittaa penkin ajoneuvon puoleisesta johtosarjasta, jotta homma rupesi skulaamaan.

    Enää en vain muista, vaikuttiko tämä penkkien toimintaan myös säätöjen osalta, vai pelkästään lämmittimien.

    Jos muisti pelaa oikein, auton puolen johtosarjan liittimissä oli yksi tyhjä pinni, pinni oli paikallaan, mutta siihen ei tullut johtoa.
    Penkkien puolen johtosarjassa tähän tyhjän pinnin omaavaan paikkaan tuli liittimessä ruskea johto.
    Kyseinen ruskea johto tuli olla maadoitettu. Ratkaisin asian tekemällä siistit hyppyjohdot auton johtosarjan liittimen sisällä, hypyttämällä maan olemassaolevasta johtosarjan maasta, joka tuli vain toiseen pinniin liittimessä.

    Tarkasta, onko omassa autossasi jokainen pinni "miehitetty" auton johtosarjan päässä, jotka ovat miehitettynä penkkien johtosarjan päässä.
    Last edited by Klasu-; 04-12-2018, 18:16.

    Leave a comment:


  • Harju
    replied
    Onko jollain tietoa miten saisi penkinlämmittimet toimimaan uusissa penkeissä? Vanhoissa ei ollut sähköjä ollenkaan ja uusissa olisi lämmittimet ja sähkösäädöt. Säädöt alkaa toimimaan pelkästään liittimen kytkemällä, mutta miten saisi myös lämmittimet toimimaan?

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Mä pääsen sisään ainakin ihan Snaponin ja Autelin geneerisillä testereillä, pyöreetä töpseliä käyttäen.

    Leave a comment:


  • aplari
    replied
    Originally posted by Klasu- View Post
    Minkä merkkinen on virranjakajan kansi/pyörijä?

    Taistelin aikalailla pitkään vastaavan ongelman parissa, sillä erotuksella, että oma teki tuota satunnaista 1cyl skippiä ainoastaan kuumana, tyhjäkäynnillä.

    Monesti toimi kuumanakin ihan hienosti, toisinaan liikennevalo/ruuhka-ajo äityi suoranaisen rasittavaksikin tuosta johtuen.

    Skippi aiheuttaa lambda-anturin virheellisen korrelaation, kun ongelma on päällä. Tämä eskaloi tilannetta huomattavasti pahemmaksi, kun mitä toiminta olisi kunnolla toimivalla viisipyttysellä.


    Ongelmaksi paljastui Bremi-merkkinen, linjalla 5tkm ajettu virranjakajan kansi. Kansi, ja pyörijä on mulla edelleen tallessa, eikä siinä näy _mitään_ visuaalista ongelmaa. Täysin puhdas, kontaktoreista näkyy senverran, että on joskus ollut autossa kiinni, siinä kaikki.
    Mitään halkeamia/traceja ei kannesta löydy.


    Jos ongelma sinulla poistuu täysin auton lämmettyä käyntilämpöön, eikä tällöin ilmene kuin täysikaasulla? voi katsetta käännellä myös ilmamäärämittariin, ja sen jousen säätöön.
    Oletko säätänyt ilmamäärämittarin jousta/näyttääkö siltä, että kotelo olisi avattu/kopeloitu? On silikonilla kiinni, joten usein tästä jää jäljet....

    Kylmänä ennen lambdan lämpenemistä käy ilmamäärämittarin arvon perusteella. Lambdan lämmettyä siirtyy lambdakorjauksen piiriin, joka voisi poistaa ongelman tällöin.
    Täysikaasulla lambdaohjaus ohitetaan, ja tällöin mennään taas ilmamäärämittarin ohjauksella.

    Livedata näyttää ilmamäärämittarin jännitearvon, jos kurkkaat livedataa, laita ihmeessä arvo tänne vaikka vapaalla tyhjäkäynti ja 2000rpm, niin voi vaikka omaan verrata.
    Jousen säätö vaikuttaa suoraan tämän arvon kehittymiseen suhteessa ilmanvirtaukseen anturin läpi.
    Bremin kansi on itselläkin, lämpimänä käy ihan hyvin, pientä tärinää ja kierrostenvaihtelua tuntuu tyhjäkäynnillä kabiinissa, ei näy mittarissa, mutta taitaa kuulua tuohon m30 ominaisuuksiin. Tyhjäkäynti kulutus noin 3.4l/h ajotietokoneen mukaan.

    Ilmamäärämittarin aukaisin kesällä, ei ollut avattu ennen, tarkistin kosketuspinnat ja muutenkin näytti ok, lämpöanturin testasin myös kuumailmapuhaltimella ja arvo muuttui, impalla joskus kokeiltu lukea dataa, mutta ei löytyny m30 moottori vaihtoehtoa edes :think.

    Leave a comment:


  • Klasu-
    replied
    Originally posted by aplari View Post
    Toisena vikana m30b34 satunnainen yhden pytyn häviäminen pelistä kylmällä koneella ja satunnainen nykiminen kevyellä pintakaasulla, vaihdettua osaa tähän mennessä: Tulpajohdot, tulpat, puola,lambda, virranajakan kansi ja pyöriä,ilman+bensansuodatin, venttiilit säädetty,kaikki imuletkut vaihdettu ja tarkastettu, uudet suuttimet (bosch ev14 214cc), ecun lämpöanturi ja kamp asentotunnistin mitattu ja ok, päästötestistäkin meni heittämällä läpi ilman kierrättelyä ja polkemista, vetää hyvin alhaalta, mutta tuntuu että kangertelee 4.5 tonnin jälkeen rajottajalle asti satunnaisesti.

    Minkä merkkinen on virranjakajan kansi/pyörijä?

    Taistelin aikalailla pitkään vastaavan ongelman parissa, sillä erotuksella, että oma teki tuota satunnaista 1cyl skippiä ainoastaan kuumana, tyhjäkäynnillä.

    Monesti toimi kuumanakin ihan hienosti, toisinaan liikennevalo/ruuhka-ajo äityi suoranaisen rasittavaksikin tuosta johtuen.

    Skippi aiheuttaa lambda-anturin virheellisen korrelaation, kun ongelma on päällä. Tämä eskaloi tilannetta huomattavasti pahemmaksi, kun mitä toiminta olisi kunnolla toimivalla viisipyttysellä.


    Ongelmaksi paljastui Bremi-merkkinen, linjalla 5tkm ajettu virranjakajan kansi. Kansi, ja pyörijä on mulla edelleen tallessa, eikä siinä näy _mitään_ visuaalista ongelmaa. Täysin puhdas, kontaktoreista näkyy senverran, että on joskus ollut autossa kiinni, siinä kaikki.
    Mitään halkeamia/traceja ei kannesta löydy.


    Jos ongelma sinulla poistuu täysin auton lämmettyä käyntilämpöön, eikä tällöin ilmene kuin täysikaasulla? voi katsetta käännellä myös ilmamäärämittariin, ja sen jousen säätöön.
    Oletko säätänyt ilmamäärämittarin jousta/näyttääkö siltä, että kotelo olisi avattu/kopeloitu? On silikonilla kiinni, joten usein tästä jää jäljet....

    Kylmänä ennen lambdan lämpenemistä käy ilmamäärämittarin arvon perusteella. Lambdan lämmettyä siirtyy lambdakorjauksen piiriin, joka voisi poistaa ongelman tällöin.
    Täysikaasulla lambdaohjaus ohitetaan, ja tällöin mennään taas ilmamäärämittarin ohjauksella.

    Livedata näyttää ilmamäärämittarin jännitearvon, jos kurkkaat livedataa, laita ihmeessä arvo tänne vaikka vapaalla tyhjäkäynti ja 2000rpm, niin voi vaikka omaan verrata.
    Jousen säätö vaikuttaa suoraan tämän arvon kehittymiseen suhteessa ilmanvirtaukseen anturin läpi.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Mulla hajoili myös ex 530:ssä pakoputken keskipöntön kannakkeen melko tiuhaan tahtiin. Niin alkuperäiset kuin tarvikkeet. Olisi luullut alkuperäisten kestäneen mutta kun ei. En kyllä keksinyt mikä oli vikanakaan. Kesti abaut saman mitä sinullakin. Usein putki olikin pelkästään takapöntön kannakkeilla kiinni. Ne onneksi sitten kyllä kesti koko omistusajan ihan ongelmitta

    (postauksen arvo 0, mutta ainakin vähän vertaistukea)
    Täällä kans sama. Voikohan johtua siitä, jos putkea menty joskus muokkaamaan tai vaihettu vaikka joku pönttö, niin ei oo sattunu ihan millilleen kohalleen ja tämän takia syö kumia. Itellä tullu jo ainakin kolmessa katsastuksessa aina korjauskehotus tuosta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎