Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
”520i
The 520i was built throughout the E34 production, with two very different L6 engines: From the start of the production in late 1987 up through May 1990, a single overhead cam M20B25 L6-engine with 12 valves was used. This engine was also already familiar from other BMW cars, such as the E28 and the E30. Generating 129 horsepower, it was barely changed for the E34.
In June 1990 (1991MY), this engine was replaced by the double overhead cam M50B25 engine with 24 valves, raising power to 150 horsepower. Also, fuel economy improved by ten percent, and a change from a timing belt to a timing chain improved reliability. A further revision of the 520i engine took place in September 1992, when VANOS was added to the M50 engine, which was henceforth designated the M50TU.”
Leave a comment:
-
-
Tekniikanmaailmassa 6/90 esitellään 24v moottorit 5 sarjaan tuleviksi. Taitaa olla niin että m50 koneisia on jo vuonna 90 rekisteröity, mutta "91 mallisia".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi Ihan pidä tuo paikkaansa, kyllä on ainakin osa 89 520i m20 koneella.
Nojoo, omituistahan tuo tietenkin on. Mistä minä tiedän mitä paskaa joku on wikipediaan suoltanut.
Tää m50 artikkeli puhuu ainoastaan vuodesta -90Last edited by Urpo_rotta; 19-01-2019, 22:06.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostWikipedian mukaan 520i muuttui m50 moottoriseksi jo -88 ja 525i vasta -90
Lieneekö sitten ainakin ne alkupään 520i m50 tolla GetragillaLast edited by Muurahainen; 19-01-2019, 20:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostWikipedian mukaan 520i muuttui m50 moottoriseksi jo -88 ja 525i vasta -90
The BMW M50 is a straight-6 DOHC petrol engine which was produced from 1990 to 1996. It was released in the E34 520i and 525i, to replace the M20 engineLast edited by Roisto; 19-01-2019, 20:32.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jani73 View PostMulla on samassa kuussa tehty M50B20 ja sen laatikoksi realoem väittää: 260/5.67-TAHT
Ilmastoinnilla olevissa tuntuu olevan eri laatikko, voi olla niissä on vauhtipyörässäkin jotain eroa. Mulla ei taida olla kaksoismassaa.
Lieneekö sitten ainakin ne alkupään 520i m50 tolla GetragillaLast edited by Urpo_rotta; 19-01-2019, 18:00.
Leave a comment:
-
-
Mulla on samassa kuussa tehty M50B20 ja sen laatikoksi realoem väittää: 260/5.67-TAHT
Ilmastoinnilla olevissa tuntuu olevan eri laatikko, voi olla niissä on vauhtipyörässäkin jotain eroa. Mulla ei taida olla kaksoismassaa.
Leave a comment:
-
-
Real oem väittää että autossani 525i on zf 5sd-310/320 vaihteisto. Auto on valmistettu 10/90 ja on m50b25 moottorilla.
Ovatko kaikki m50 koneiset tuolla laatikolla? Ja onko tuossa eroa esim e36 328i käytettyyn vastaavaan lootaan? Näitä on muutamalla eri osanumerolla olemassa. Mutta periaatteessa laatikkohan on kaiketi sama?
Pitänee käydä auton alla kurkkaamassa kunhan jaksaa kaivaa sen tuolta hangesta mutta laitetaan nyt tänne tietomiehille kysymys kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostMiten E34 sedan parkkivalot on kytketty? Meneekö kaikki yhden sulakkeen takaa, vai takaparkit oman ja etuparkit oman sulakkeen kautta, vai onko ne kytketty ristiin? Nyt on molemmat takaparkit pimeinä eikä polttimoiden vaihto auttanut. Muut takavalot toimii.
Leave a comment:
-
-
Miten E34 sedan parkkivalot on kytketty? Meneekö kaikki yhden sulakkeen takaa, vai takaparkit oman ja etuparkit oman sulakkeen kautta, vai onko ne kytketty ristiin? Nyt on molemmat takaparkit pimeinä eikä polttimoiden vaihto auttanut. Muut takavalot toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostAinakin itse tuli vaihdettua pukkien varassa alakautta. Vaikein homma oli irrottaa virtajohdot ja samalla estää laturia roikkumasta johtojen varassa. Nosturilla olisi huomattavasti helpompaa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TFV View PostHei tietäjät.
Pojan 540:stä kuoli laturi. Tilaan aamulla uuden.
Onko millainen homma vaihtaa, näyttäis että alakautta, mutta onnistuuko autotallin lattialla tunkin avulla, vai tarviiko nosturia?
Ainakin itse tuli vaihdettua pukkien varassa alakautta. Vaikein homma oli irrottaa virtajohdot ja samalla estää laturia roikkumasta johtojen varassa. Nosturilla olisi huomattavasti helpompaa..
Leave a comment:
-
-
Hei tietäjät.
Pojan 540:stä kuoli laturi. Tilaan aamulla uuden.
Onko millainen homma vaihtaa, näyttäis että alakautta, mutta onnistuuko autotallin lattialla tunkin avulla, vai tarviiko nosturia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostHyvä, Se tässä juuri mietitytti. Mutta mites se lisäpumppu, virtaako siitä läpi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: