Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Jos laitan 525:een ZF:n manuaali askin E39:stä niin mitä kardaania silloin voisi käyttää?

    edit: taitaakin olla ihan sopiva suoraan E34 m50 manuaalin kardaanilla.
    Last edited by Muurahainen; 27-04-2017, 11:41.

    Comment

    • D//Power02
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 55
      • Vaasa

      Uusi kampuran asentotunnistin laitettu tilaukseen, toivotaan että sillä virkoisi. Jos sekään ei auta, niin sit pitänee ryhtyä metsästämään BMW:hen sopivaa vikakoodilukijan pistoketta, jonka toinen pää olisi tuiki tavallinen OBD, itselläni kun on jo ostettuna Bluetoothilla toimiva OBD-lukija.

      Tai sitten vain rupeaa käymään johtoja läpi, viimeisenä kikkana tietenkin suora virta virtalukon kautta, jottei syö akkua tyhjäksi/riko bensapukia/letkuja liiallisesta paineesta, vaikkakin tuossa on paluulinja tankkiin.
      -91 518i E34

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by D//Power02 View Post
        Uusi kampuran asentotunnistin laitettu tilaukseen, toivotaan että sillä virkoisi. Jos sekään ei auta, niin sit pitänee ryhtyä metsästämään BMW:hen sopivaa vikakoodilukijan pistoketta, jonka toinen pää olisi tuiki tavallinen OBD, itselläni kun on jo ostettuna Bluetoothilla toimiva OBD-lukija.

        Tai sitten vain rupeaa käymään johtoja läpi, viimeisenä kikkana tietenkin suora virta virtalukon kautta, jottei syö akkua tyhjäksi/riko bensapukia/letkuja liiallisesta paineesta, vaikkakin tuossa on paluulinja tankkiin.
        Se tavallinen bluetooth obd II lukija ei ikävä kyllä toimi tuollaisen adapterin avulla.
        Tarvitset ads johdon näihin vanhempiin.

        Comment

        • D//Power02
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 55
          • Vaasa

          Sekin vielä.. Täytynee sitten metsästää jostakin sellainen, ajattelin lähinnä hankkia sellaisen, jos auton muistiin olisi jäänyt jokin vikakoodi tms...
          -91 518i E34

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1340
            • pks

            Autocom ja siihen sopiva bluetooth lukija+ adapteri bmw liittimeen, luki kyllä 525i -92 mallisen moottorinohjainlaitetta ainakin jollain tasolla.
            Muistiin jääneen kampiakselin asentotunnistimen vian se ainakin näytti oikein. Eli voihan sellaistakin kokeilla jos on sopiva ohjelma valmiiksi.. :think
            sigpic

            Comment

            • D//Power02
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 55
              • Vaasa

              Noh, täytynee sitten paikallisella amiksella käydä kysymässä asiaa.

              Tai sitten van käännän eBayn tms. ylösalaisin ja tilaan sellaisen...
              -91 518i E34

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by jj5 View Post
                Autocom ja siihen sopiva bluetooth lukija+ adapteri bmw liittimeen, luki kyllä 525i -92 mallisen moottorinohjainlaitetta ainakin jollain tasolla.
                Muistiin jääneen kampiakselin asentotunnistimen vian se ainakin näytti oikein. Eli voihan sellaistakin kokeilla jos on sopiva ohjelma valmiiksi.. :think
                Juu autocom on ihan eri juttu kuin geneerinen obd lukija.
                Siinä on oma interfacensa ja softansa.

                Comment

                • Elfving
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 914
                  • MeetMe@X.

                  525i / automaatti-ilmastointi ja puhallin oikuttelee ensin pienten nopeuksien toimimattomuudellaan ja aikansa kun täysillä puhaltaa,niin sitten pelaa kaikilla nopeuksilla.

                  Vikaa olen kaavaillut miekan suuntaan,mutta kysymys kuuluukin: nykyään kun uudet miekat ovat jo harvinaisia ja käytetty ei ole vaihtoehto,niin onko jossain jo hyväksi todettu korjaamo,joka saisi miekan kunnostettua?



                  Behr 90.947.00.842 -----> 64 11 8 390 015
                  Last edited by Elfving; 29-04-2017, 11:45.

                  Comment

                  • D//Power02
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 55
                    • Vaasa

                    Ehtoota. Tuossa päätin ottaa sen asentotunnistimen irti ja putsailla sitä. Oli melkoisen öljypaska kerroksen alla se tunnistimen pää. Eipä sekään tuottanut tulosta. Antaa vaan sahata ja kone kyllä potkii sen verran et sytytys löytyy mut ei hörähdä tulille.

                    Samassa huomasin et tässähän on vielä nokka-akselin asentotunnistin, moottorihan on tuo M40B18. Olisko mahfollista, että tämäkin tunnistin olis ottanu itseensä ja hajonnut?
                    -91 518i E34

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Originally posted by D//Power02 View Post
                      Ehtoota. Tuossa päätin ottaa sen asentotunnistimen irti ja putsailla sitä. Oli melkoisen öljypaska kerroksen alla se tunnistimen pää. Eipä sekään tuottanut tulosta. Antaa vaan sahata ja kone kyllä potkii sen verran et sytytys löytyy mut ei hörähdä tulille.

                      Samassa huomasin et tässähän on vielä nokka-akselin asentotunnistin, moottorihan on tuo M40B18. Olisko mahfollista, että tämäkin tunnistin olis ottanu itseensä ja hajonnut?
                      Olikos tässä jo katsottu tuleeko bensaa? Ja muistelisin että nää lähtee käyntiin vaikkei nokan tunnistin toimisi.

                      Comment

                      • D//Power02
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 55
                        • Vaasa

                        Pumppu ei surise ollenkaan.. Sen verran katoin nii kyllä se kipinää antaa.. En oikein uskalla suoraa akulta ruveta vetää virtoja, kun en tiedä, mikä niistä on virta konehuoneelta.

                        Ja edellisen kerran kun lupasi, niin kuului selvä surina perästä päin, mutta sekin oli vain sellainen et 2 sekunnin ajan sai bensaa ja sit loppui homma siihen.
                        Last edited by D//Power02; 30-04-2017, 19:17.
                        -91 518i E34

                        Comment

                        • Klasu-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 546
                          • Helsinki

                          Anturi kun lukee perunoita, niin tulos on tälläinen.

                          Pumppua käytetään vaan moottorin pyöriessä, joten sen kuuluukin sammua kun pyörintänopeustieto katoaa.

                          Nokan asentoantura ei käsittääkseni voi kuvaamaasi ongelmaa aiheuttaa.

                          Kipinä näennäisesti voi tullakin, sekin kyllä katoaa kun anturi lakkaa lukemasta.

                          Et voi sytytystulppaa katsomalla sanoa, puuttuuko sieltä joka kolmas kipinä, tai tuleeko kipinä ylipäätään oikeaan aikaan laisinkaan.

                          Asian varma diagnosointi vaatinee oskilloskoopin, vain sillä saa sataprosenttisen varmuuden.

                          Diagnoosijohto kiinni pääsee käsiksi rpm-tietoon, mutta nämä vanhat ovat surullisen hitaita tiedon päivityksen nopeudessa, joten äkkinäiset katkokset voivat jäädä kokonaan esittymästä ruudulla. Lisäksi startatessa laskeva akkujännite ei helpota asiaa.

                          Comment

                          • D//Power02
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 55
                            • Vaasa

                            Noh, taivas kattona pitää huomenissa kyyläillä tuleeko ylipäätään bensaa, ja halvin mahdollinen oskilloskooppi täälläkin maksaa muutaman saturaisen...
                            -91 518i E34

                            Comment

                            • Klasu-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 546
                              • Helsinki

                              Oletko koittanut sitä polttoainepumpun päälle hypyttämistä korvaamalla bensapumpun rele hyppyjohdolla?

                              Voit jättää sen hyppyjohdon paikalleen startatessasi, jolloin voit täysin poissulkea polttoainepumpun ongelman.

                              Järjestelmä on reguloitu paluulinjalla, joten pumpun hypyttäminen käyntiin näin on täysin ok, ja vastaa normaalia tilannetta.

                              Comment

                              • D//Power02
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 55
                                • Vaasa

                                En ole vielä, kokeilen huomenna kattoa mitä tuo rönttä siitä tuumaa
                                -91 518i E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎