Uusi kampuran asentotunnistin laitettu tilaukseen, toivotaan että sillä virkoisi. Jos sekään ei auta, niin sit pitänee ryhtyä metsästämään BMW:hen sopivaa vikakoodilukijan pistoketta, jonka toinen pää olisi tuiki tavallinen OBD, itselläni kun on jo ostettuna Bluetoothilla toimiva OBD-lukija.
Tai sitten vain rupeaa käymään johtoja läpi, viimeisenä kikkana tietenkin suora virta virtalukon kautta, jottei syö akkua tyhjäksi/riko bensapukia/letkuja liiallisesta paineesta, vaikkakin tuossa on paluulinja tankkiin.
Uusi kampuran asentotunnistin laitettu tilaukseen, toivotaan että sillä virkoisi. Jos sekään ei auta, niin sit pitänee ryhtyä metsästämään BMW:hen sopivaa vikakoodilukijan pistoketta, jonka toinen pää olisi tuiki tavallinen OBD, itselläni kun on jo ostettuna Bluetoothilla toimiva OBD-lukija.
Tai sitten vain rupeaa käymään johtoja läpi, viimeisenä kikkana tietenkin suora virta virtalukon kautta, jottei syö akkua tyhjäksi/riko bensapukia/letkuja liiallisesta paineesta, vaikkakin tuossa on paluulinja tankkiin.
Se tavallinen bluetooth obd II lukija ei ikävä kyllä toimi tuollaisen adapterin avulla.
Tarvitset ads johdon näihin vanhempiin.
Sekin vielä.. Täytynee sitten metsästää jostakin sellainen, ajattelin lähinnä hankkia sellaisen, jos auton muistiin olisi jäänyt jokin vikakoodi tms...
Autocom ja siihen sopiva bluetooth lukija+ adapteri bmw liittimeen, luki kyllä 525i -92 mallisen moottorinohjainlaitetta ainakin jollain tasolla.
Muistiin jääneen kampiakselin asentotunnistimen vian se ainakin näytti oikein. Eli voihan sellaistakin kokeilla jos on sopiva ohjelma valmiiksi.. :think
Autocom ja siihen sopiva bluetooth lukija+ adapteri bmw liittimeen, luki kyllä 525i -92 mallisen moottorinohjainlaitetta ainakin jollain tasolla.
Muistiin jääneen kampiakselin asentotunnistimen vian se ainakin näytti oikein. Eli voihan sellaistakin kokeilla jos on sopiva ohjelma valmiiksi.. :think
Juu autocom on ihan eri juttu kuin geneerinen obd lukija.
Siinä on oma interfacensa ja softansa.
525i / automaatti-ilmastointi ja puhallin oikuttelee ensin pienten nopeuksien toimimattomuudellaan ja aikansa kun täysillä puhaltaa,niin sitten pelaa kaikilla nopeuksilla.
Vikaa olen kaavaillut miekan suuntaan,mutta kysymys kuuluukin: nykyään kun uudet miekat ovat jo harvinaisia ja käytetty ei ole vaihtoehto,niin onko jossain jo hyväksi todettu korjaamo,joka saisi miekan kunnostettua?
Ehtoota. Tuossa päätin ottaa sen asentotunnistimen irti ja putsailla sitä. Oli melkoisen öljypaska kerroksen alla se tunnistimen pää. Eipä sekään tuottanut tulosta. Antaa vaan sahata ja kone kyllä potkii sen verran et sytytys löytyy mut ei hörähdä tulille.
Samassa huomasin et tässähän on vielä nokka-akselin asentotunnistin, moottorihan on tuo M40B18. Olisko mahfollista, että tämäkin tunnistin olis ottanu itseensä ja hajonnut?
Ehtoota. Tuossa päätin ottaa sen asentotunnistimen irti ja putsailla sitä. Oli melkoisen öljypaska kerroksen alla se tunnistimen pää. Eipä sekään tuottanut tulosta. Antaa vaan sahata ja kone kyllä potkii sen verran et sytytys löytyy mut ei hörähdä tulille.
Samassa huomasin et tässähän on vielä nokka-akselin asentotunnistin, moottorihan on tuo M40B18. Olisko mahfollista, että tämäkin tunnistin olis ottanu itseensä ja hajonnut?
Olikos tässä jo katsottu tuleeko bensaa? Ja muistelisin että nää lähtee käyntiin vaikkei nokan tunnistin toimisi.
Pumppu ei surise ollenkaan.. Sen verran katoin nii kyllä se kipinää antaa.. En oikein uskalla suoraa akulta ruveta vetää virtoja, kun en tiedä, mikä niistä on virta konehuoneelta.
Ja edellisen kerran kun lupasi, niin kuului selvä surina perästä päin, mutta sekin oli vain sellainen et 2 sekunnin ajan sai bensaa ja sit loppui homma siihen.
Anturi kun lukee perunoita, niin tulos on tälläinen.
Pumppua käytetään vaan moottorin pyöriessä, joten sen kuuluukin sammua kun pyörintänopeustieto katoaa.
Nokan asentoantura ei käsittääkseni voi kuvaamaasi ongelmaa aiheuttaa.
Kipinä näennäisesti voi tullakin, sekin kyllä katoaa kun anturi lakkaa lukemasta.
Et voi sytytystulppaa katsomalla sanoa, puuttuuko sieltä joka kolmas kipinä, tai tuleeko kipinä ylipäätään oikeaan aikaan laisinkaan.
Asian varma diagnosointi vaatinee oskilloskoopin, vain sillä saa sataprosenttisen varmuuden.
Diagnoosijohto kiinni pääsee käsiksi rpm-tietoon, mutta nämä vanhat ovat surullisen hitaita tiedon päivityksen nopeudessa, joten äkkinäiset katkokset voivat jäädä kokonaan esittymästä ruudulla. Lisäksi startatessa laskeva akkujännite ei helpota asiaa.
Comment