Eikös tuolla kardaanis oo kaks semmosta ristikkoniveltä? Onko samankokoset? Ja millanen homma vaihtaa?
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostJollain oli joskus kaksi ristikkoakin mutta yleensä takimmaisena on vakionopeusnivel.
Edit: Mahtaaks tommoses ees oll mitää vakionopeusniveltä, ei löydy netistä mitään tietoo. Muistaakseni se kardaani on neljällä pultilla kiinni peräs ja siin välis on vaan semmonen ristikko. Onkos tuo sitte typ188?Last edited by Worldfuture; 03-05-2017, 22:43.
Comment
-
-
Kardaani on näissä vähän surullisessa paikassa irroituksen osalta, kun vertaa moneen muuhun autoon.
Pakoputkiston joutuu laskemaan suurelta osiltaan pois edestä, että kardaanin saa irroitettua.
Muistaakseni ristikotkin on prässättyä mallia, eli käytännössä niiden vaihto on koneistamon heiniä, ei kannattane itse lähteä kokeilemaan, ellei tiedä tasantarkkaan, mitä tekee.
Ei ole siis sokkia/C-klipsejä, tavanomaiseen tapaan.
Irroitettaessa tulee huomioida, että kardaani koostuu kahdesta osasta, eli keskellä on poorit kannatinlaakerin luona. Nämä poorit pitää merkata, että missä ovat olleet. Kardaani on tasapainoitettu kokonaisuutena, joten jos poori ei osu vanhalle paikalleen, on luvassa tärinää.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostKardaani on näissä vähän surullisessa paikassa irroituksen osalta, kun vertaa moneen muuhun autoon.
Pakoputkiston joutuu laskemaan suurelta osiltaan pois edestä, että kardaanin saa irroitettua.
Muistaakseni ristikotkin on prässättyä mallia, eli käytännössä niiden vaihto on koneistamon heiniä, ei kannattane itse lähteä kokeilemaan, ellei tiedä tasantarkkaan, mitä tekee.
Ei ole siis sokkia/C-klipsejä, tavanomaiseen tapaan.
Irroitettaessa tulee huomioida, että kardaani koostuu kahdesta osasta, eli keskellä on poorit kannatinlaakerin luona. Nämä poorit pitää merkata, että missä ovat olleet. Kardaani on tasapainoitettu kokonaisuutena, joten jos poori ei osu vanhalle paikalleen, on luvassa tärinää.
Comment
-
-
Nyt ilmaantui jo odotettu ongelma tuon projektin kanssa. Auto on siis -89 535i, jossa oli alunperin eml+asc ja härpäkkeet. Nyt autoon vaihdettu mekaanisella läpällä olevan version moottorin johtosarja ja moottorinohjauksena megasquirt. Ongelma koskee siis abs:ää, joka ei selvästi toimi kun valo palaa. Miten eml ja abs on naitettuna toisiinsa ja minkälainen työmää abs on saada toimimaan nykyisellä kokoonpanolla? Oletan, että jotain osia täytyy ei eml versiosta hankkia.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Testailin tuossa sitä.hyppylanka temppua eli yhdistin pa-pumpun releen navat 30 ja 87. Ääntä ei kuulunut, mutta pumppu surisi, kun laittoi käden siihen päälle. Ei kuitenkaan startannut, joten ei taida kovin paljoa pumpata tavaraa.Last edited by D//Power02; 06-05-2017, 17:37.-91 518i E34
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostNyt ilmaantui jo odotettu ongelma tuon projektin kanssa. Auto on siis -89 535i, jossa oli alunperin eml+asc ja härpäkkeet. Nyt autoon vaihdettu mekaanisella läpällä olevan version moottorin johtosarja ja moottorinohjauksena megasquirt. Ongelma koskee siis abs:ää, joka ei selvästi toimi kun valo palaa. Miten eml ja abs on naitettuna toisiinsa ja minkälainen työmää abs on saada toimimaan nykyisellä kokoonpanolla? Oletan, että jotain osia täytyy ei eml versiosta hankkia.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Huomasin tuos et bensakiskon päädyssä (mis on jakopää jne) nii on joku alipaine kello ja siitä menee letku imesarjaan kaasuläpän viereen ja se alipaineletku oli poikki.
Onko tässä vielä tämä että se.hyödyntää alipainetta imeäkseen bensaa tankista, vaikka pumppu lykkää paineella.toisesta päästä?
Kyllä, yhdistin releen navat 30 (suora virta akulta) ja 87 (virta pumpulle) ja se surras. Haen huomenna uutta letkua ja uuden pa-suotimen josko se sillä elpyisi.-91 518i E34
Comment
-
-
Originally posted by D//Power02 View PostHuomasin tuos et bensakiskon päädyssä (mis on jakopää jne) nii on joku alipaine kello ja siitä menee letku imesarjaan kaasuläpän viereen ja se alipaineletku oli poikki.
Onko tässä vielä tämä että se.hyödyntää alipainetta imeäkseen bensaa tankista, vaikka pumppu lykkää paineella.toisesta päästä?
Kyllä, yhdistin releen navat 30 (suora virta akulta) ja 87 (virta pumpulle) ja se surras. Haen huomenna uutta letkua ja uuden pa-suotimen josko se sillä elpyisi.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment