memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    Eikös tuolla kardaanis oo kaks semmosta ristikkoniveltä? Onko samankokoset? Ja millanen homma vaihtaa?

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Worldfuture View Post
      Eikös tuolla kardaanis oo kaks semmosta ristikkoniveltä? Onko samankokoset? Ja millanen homma vaihtaa?
      Jollain oli joskus kaksi ristikkoakin mutta yleensä takimmaisena on vakionopeusnivel.

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Jollain oli joskus kaksi ristikkoakin mutta yleensä takimmaisena on vakionopeusnivel.
        Varma en oo mut muistaisin et tukilaakerin (takana?) Olis ollu nivel kans. Onkos toi millanen vaihtaa toi vakionopeusnivel? Jos se on rikki niin hajottaa tukilaakerin heti? Siitä vois ehkä se hetkellinen jytinä/ jyrinä johtua kiihdytykses:think Tuskin se itse perästä voi kuulua, tai luulis olevan entinen jo... Ja vetareista en usko. Auto siis 525i -91 manuaali
        Edit: Mahtaaks tommoses ees oll mitää vakionopeusniveltä, ei löydy netistä mitään tietoo. Muistaakseni se kardaani on neljällä pultilla kiinni peräs ja siin välis on vaan semmonen ristikko. Onkos tuo sitte typ188?
        Last edited by Worldfuture; 03-05-2017, 22:43.

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          Kardaani on näissä vähän surullisessa paikassa irroituksen osalta, kun vertaa moneen muuhun autoon.

          Pakoputkiston joutuu laskemaan suurelta osiltaan pois edestä, että kardaanin saa irroitettua.

          Muistaakseni ristikotkin on prässättyä mallia, eli käytännössä niiden vaihto on koneistamon heiniä, ei kannattane itse lähteä kokeilemaan, ellei tiedä tasantarkkaan, mitä tekee.
          Ei ole siis sokkia/C-klipsejä, tavanomaiseen tapaan.

          Irroitettaessa tulee huomioida, että kardaani koostuu kahdesta osasta, eli keskellä on poorit kannatinlaakerin luona. Nämä poorit pitää merkata, että missä ovat olleet. Kardaani on tasapainoitettu kokonaisuutena, joten jos poori ei osu vanhalle paikalleen, on luvassa tärinää.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Klasu- View Post
            Kardaani on näissä vähän surullisessa paikassa irroituksen osalta, kun vertaa moneen muuhun autoon.

            Pakoputkiston joutuu laskemaan suurelta osiltaan pois edestä, että kardaanin saa irroitettua.

            Muistaakseni ristikotkin on prässättyä mallia, eli käytännössä niiden vaihto on koneistamon heiniä, ei kannattane itse lähteä kokeilemaan, ellei tiedä tasantarkkaan, mitä tekee.
            Ei ole siis sokkia/C-klipsejä, tavanomaiseen tapaan.

            Irroitettaessa tulee huomioida, että kardaani koostuu kahdesta osasta, eli keskellä on poorit kannatinlaakerin luona. Nämä poorit pitää merkata, että missä ovat olleet. Kardaani on tasapainoitettu kokonaisuutena, joten jos poori ei osu vanhalle paikalleen, on luvassa tärinää.
            Tasapainoitus ei ole se ainoa juju kardaaneiden pooreissa. Ristikoiden pitäisi myös olla suorassa linjassa tai aiheuttaa pyörimiseen oireita.

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Nyt ilmaantui jo odotettu ongelma tuon projektin kanssa. Auto on siis -89 535i, jossa oli alunperin eml+asc ja härpäkkeet. Nyt autoon vaihdettu mekaanisella läpällä olevan version moottorin johtosarja ja moottorinohjauksena megasquirt. Ongelma koskee siis abs:ää, joka ei selvästi toimi kun valo palaa. Miten eml ja abs on naitettuna toisiinsa ja minkälainen työmää abs on saada toimimaan nykyisellä kokoonpanolla? Oletan, että jotain osia täytyy ei eml versiosta hankkia.
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • D//Power02
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 55
                • Vaasa

                Testailin tuossa sitä.hyppylanka temppua eli yhdistin pa-pumpun releen navat 30 ja 87. Ääntä ei kuulunut, mutta pumppu surisi, kun laittoi käden siihen päälle. Ei kuitenkaan startannut, joten ei taida kovin paljoa pumpata tavaraa.
                Last edited by D//Power02; 06-05-2017, 17:37.
                -91 518i E34

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  Mahdollista tämäkin.

                  Sitten vain polttoainepaineen mittaus metodilla linja irti bensakiskosta ja mittari väliin.

                  Comment

                  • D//Power02
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 55
                    • Vaasa

                    Kokeilen nyt ensin vaihtaa suodattimen, ja ryhdyn jatkotoimenpiteisiin sen jälkeen.

                    Käytännössä rele on sökö, kun kerta hyppylangalla pelittää pumppu.
                    -91 518i E34

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Nyt ilmaantui jo odotettu ongelma tuon projektin kanssa. Auto on siis -89 535i, jossa oli alunperin eml+asc ja härpäkkeet. Nyt autoon vaihdettu mekaanisella läpällä olevan version moottorin johtosarja ja moottorinohjauksena megasquirt. Ongelma koskee siis abs:ää, joka ei selvästi toimi kun valo palaa. Miten eml ja abs on naitettuna toisiinsa ja minkälainen työmää abs on saada toimimaan nykyisellä kokoonpanolla? Oletan, että jotain osia täytyy ei eml versiosta hankkia.
                      Eikö kellään ole tietoa tästä? Katselin, että realoem:in mukaan ainakin abs yksikkö ja korin johtosarjan etuosa on eri eml ja normi versiossa. Joutuuko tässä nyt metsästämään ko. osat jostain purkuautosta, vai olisko olemassa joku oikotie onneen :think
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by D//Power02 View Post
                        Kokeilen nyt ensin vaihtaa suodattimen, ja ryhdyn jatkotoimenpiteisiin sen jälkeen.

                        Käytännössä rele on sökö, kun kerta hyppylangalla pelittää pumppu.
                        Ei välttämättä ole sökö jos kokeilet navasta 30. Voi olla myös ilman ohjausta silloin.

                        Comment

                        • D//Power02
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 55
                          • Vaasa

                          Huomasin tuos et bensakiskon päädyssä (mis on jakopää jne) nii on joku alipaine kello ja siitä menee letku imesarjaan kaasuläpän viereen ja se alipaineletku oli poikki.

                          Onko tässä vielä tämä että se.hyödyntää alipainetta imeäkseen bensaa tankista, vaikka pumppu lykkää paineella.toisesta päästä?

                          Kyllä, yhdistin releen navat 30 (suora virta akulta) ja 87 (virta pumpulle) ja se surras. Haen huomenna uutta letkua ja uuden pa-suotimen josko se sillä elpyisi.
                          -91 518i E34

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8283
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by D//Power02 View Post
                            Huomasin tuos et bensakiskon päädyssä (mis on jakopää jne) nii on joku alipaine kello ja siitä menee letku imesarjaan kaasuläpän viereen ja se alipaineletku oli poikki.

                            Onko tässä vielä tämä että se.hyödyntää alipainetta imeäkseen bensaa tankista, vaikka pumppu lykkää paineella.toisesta päästä?

                            Kyllä, yhdistin releen navat 30 (suora virta akulta) ja 87 (virta pumpulle) ja se surras. Haen huomenna uutta letkua ja uuden pa-suotimen josko se sillä elpyisi.
                            Oliskohan bensanpaineen säädin...
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2115
                              • Kouvola

                              Muutama kyssäri, sigun autosta

                              Eli kilometrilukeman näyttö himmenee ja kirkastuu omiaan. Muut valot et joten laturi vialta ei vaikuta

                              Ja sit mitähän vois tehä että bensamittari näyttäisi oikein kun ei oikeen näytä kuin 40L ja seuraavaksi bensavalon
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2889
                                • Akaa / Toijala

                                Onko E34 jo niin "fiksu" että ilmoittaa jäähdytysnesteen vaihdosta?? Herjaa heti kun laittaa virrat päälle "kuhlwassertand". Nesteitä kuitenkin on riittävästi. :think

                                Onhan ne vaihdettu viimeeks 2012...

                                Comment

                                Working...
                                X