Pitääpä kurkata onko tuola kaikki juotokset kunnossa:think Valot toimii kyllä ihan loogisesti mutta eri tavalla kuitenkin kun edellisessä.
Takapenkin vasemmassa reunassahan lattialla, en muista oliko siellä jalkatilan puolella, on mm monta piuhaa liitetty yhteen. Jos siellä ollut esim kosteutta saattavat liitokset alkaa hapettua.
Mun ex oli 10/90 valmistettu, eli lienee ollut ’91 mallia. Siinä sisävalot syttyi jo siitä jos nosti kuskin oven kahvaa vaikka ovi oli lukossa. Näitähän ohjaa se VHS-kasetin kokoinen boksi takapenkin alla, taisi olla GM-module.
Pitääpä kurkata onko tuola kaikki juotokset kunnossa:think Valot toimii kyllä ihan loogisesti mutta eri tavalla kuitenkin kun edellisessä.
Mun ex oli 10/90 valmistettu, eli lienee ollut ’91 mallia. Siinä sisävalot syttyi jo siitä jos nosti kuskin oven kahvaa vaikka ovi oli lukossa. Näitähän ohjaa se VHS-kasetin kokoinen boksi takapenkin alla, taisi olla GM-module.
Kuuluuko kaikissa e34 syttyä sisävalot kun ovet avataan lukosta? Ei siis kokonaan auki vaan kaukosäädöllä tai lukkopesästä avaimella.
Nykyisessä 91 mallissa valot ei syty mutta edellisessä 92 mallissa ne syttyi. Onko tuossa 92 joku raja jonka jälkeen valot toimii eri tavalla vai onko mulla jotain häikkää sähköissä? Sisävalot sammuu normaalisti viiveellä ja ovet lukitsemalla, virtalukkoa en vielä testannut mutta kaippa virtojen päälle kääntäminen sammuttaa valot samaan tapaan kun edellisessäkin.
Entäpä ne ovien lukkojen vastakappaleet, onko niitä erilaisia? Mulla ei kuskin puolen takaoven lukon linkku paina mikrokytkintä vaan olen joutunut kiilaamaan mikrokytkimen pohjaan että valot toimii edes muiden ovien mukana normaalisti.
Last edited by sepi79; 01-10-2021, 13:25.
Reason: Kirjotusvihreitä
Virallisesti siihen on muistaakseni speksi, minkä suuruisella pyöritysmomentilla tuota laippaa pitää pystyä pyörittämään ja kirrataan mutterilla krymppiä kunnes pyörii sopivan nahkeasti. On vaan kotikonstein vähän hankala mitattava kun ei muistaakseni kauhean montaa Nm ollut tuo pyöritysmomentti.
Huomioitavaa on et laipan mutterin kiristys momentti sais olla samassa kun aiemmin sitte. Muuten tulee äkkiä ulina perä. Liidulla merkkiä avuksi
Mä en näistä mitään tiedä. Mutta jotta tuo liituhomma toimisi, niin eikö laippojen pitäisi tuon kiristyksessä määräävän pituuden olla suht saman pituisia? Jos pituus eri, niin tarvittava momentti saavutetaan liitumerkin ollessa eri kohdassa suhteessa perän akseliin, pinioniko se on. Voin olla väärässäkin.
Onko olemassa 525i kardaania, jossa etupätkä olisi ZF-lootan kanssa sopiva ja perän puolelta neljäpulttisella laipalla? Mulla on oma perä (alunperin 520i) neljäpulttinen ja kaikki 525i kardaanit mitä tarjottu on kuusipulttisia perän päästä.
Eikö kellään infoa? Voinkos ottaa minkä vaan E34 takapätkän ja yhdistää sen minkä tahansa E34 etupätkän kanssa?
Onko olemassa 525i kardaania, jossa etupätkä olisi ZF-lootan kanssa sopiva ja perän puolelta neljäpulttisella laipalla? Mulla on oma perä (alunperin 520i) neljäpulttinen ja kaikki 525i kardaanit mitä tarjottu on kuusipulttisia perän päästä.
Lukkoperä on, kun sutii asfaltilla kummatkin ja hiekalla. Jos joskus turbottais ton auton niin varmaan sitten lähtis tuo vaihdelaatikkoi vaihtoon ja muuten voimansiirrolle remontti.
Leave a comment: