Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepi79
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 263
    • Nokia

    Originally posted by ooopeee View Post
    Pulttia kun käyttää pois ni näkee onko hipsinyt. Todennäköisesti
    Värittelin pulttien päät mustaksi mutta eipä niihin silti jäänyt jälkiä. Eikä ne pidä enää mitään ylimääräisiä ääniäkään.. Ongelma poistui siis itsestään eikä mulla ole mitään käsitystä mistä ääni oli peräisin.

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2542
      • Kajaani

      Originally posted by sepi79 View Post
      Kuinka pitkät pyöränpultit e34 voi laittaa? Mulla on nyt 10-11 kierrosta eli 15mm tai vähän yli ja joku sielä naputtaa vähän.


      Ei kai 10×17 et 20 vanne voi ihan niin lähellä tukivartta pyöriä että sisäreunan tasapainot hilpsii tukivarren pokkaukseen? Vanteen reunan ja tukivarren välissä on muutama milli tyhjää ja vanteen reuna on saman muotoinen kunn peltivanteessa. Pulttien päähän ei niiden kovuudesta johtuen jää näkyviä jälkiä
      10x18 et19, kohtalaisen lintassa ja auto täynnä otti kiinni, napautti ne painot irti ja olan yli niin ei oo kuulunu enää mitään. En edes tiedä että kuka helvetti ja missä välissä on tuommoset painot laittanu
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • sepi79
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 263
        • Nokia

        Originally posted by Roisto View Post
        10x18 et19, kohtalaisen lintassa ja auto täynnä otti kiinni, napautti ne painot irti ja olan yli niin ei oo kuulunu enää mitään. En edes tiedä että kuka helvetti ja missä välissä on tuommoset painot laittanu
        Mulla oli viime kesänä 10.5x18 et 20 vanteet mutta tukivarret onkin sen malliset että isompi vanne sopii sisäreunan kannalta paremmin paikalleen.
        Näissä nykyisissä on sisäreunalla 5g paino joka kai teoriassa saattaisi osua tukivarren pokkaukseen mutta mitään jälkiä siinäkään ei näkynyt.



        Ehkä sulla oli joku kaveri tehnyt källin ja liimaillut vähän ylimääräisiä painoja vanteeseen

        Comment

        • Fubar
          BTCF Member
          • Aug 2003
          • 192
          • Kuopio

          Tietääkö joku mistä löytyy tai mikä on osanumero E34 touringin (ehkä myös sedanin) kattotelineiden aukkojen (?) peitekumeille?
          Kyseessä siis kumiprofiili joka siihen loveen on mahdollista painaa paikoilleen jolloin kolo on huomattavasti siistimmän näköinen.
          Toinen etummaisista lyhyemmistä kumeista on lentänyt jonnekin ja uusi pitäisi saada.
          Realoemista en löydä noita kumeja ollenkaan vaikka yritys on ollut kova.
          E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
          ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

          Comment

          • Fubar
            BTCF Member
            • Aug 2003
            • 192
            • Kuopio

            Originally posted by Fubar View Post
            Tämäpä se ongelma juuri on kun nuo muovihelmat vaikeuttaa asiaa huomattavasti.
            Nyt olisi jo nosturi sisällä ja ensimmäiset nostot e61 kanssa tehty.
            e34 kanssa pitää alkaa jotain apadterijuttuja väsäämään. Tällä hetkellä ajatuksena joko pilkkoa jääkiekoista sopivia paloja -->Tässä voin ongelmaksi tulla että korkeus on hieman rajallinen kun kiekko on tuuman paksu. Hyvänä puolena olisi että kiekko on hieman joustava ja ei tarvitsisi olla aivan sen kolon muotoinen.
            Toinen vaihtoehto on sorvata muovitangosta jonkinlaiset adapterit. Tässä korkeuden voisi valita rajattomasti, mutta kun tuo muovi on tosi kovaa niin sitten pitäisi saada muoto osumaan aika tavalla kohdalleen.
            Jääkiekoista onnistuin pahvimallia avuksi käyttämällä värkkäämään sopivat adapterit joita käyttämällä on nyt ainakin kerran nostettu touring nosturilla ilman helmojen tai tunkin paikan rikkomista.
            Se ulompi ja matalampi "nystyrä" jäi kiekon kohdalle, mutta kiekko joustaa sen verran että ei ainakaan vielä taittunut tms.
            Toki voisi vielä jatkokehittää sen verran että tekisi tuolle nystyrälle kiekkoihin upotuksen.
            E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
            ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

            Comment

            • KimmoK
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 554
              • Kontiolahti/Joensuu

              Originally posted by Fubar View Post
              Tietääkö joku mistä löytyy tai mikä on osanumero E34 touringin (ehkä myös sedanin) kattotelineiden aukkojen (?) peitekumeille?
              Kyseessä siis kumiprofiili joka siihen loveen on mahdollista painaa paikoilleen jolloin kolo on huomattavasti siistimmän näköinen.
              Toinen etummaisista lyhyemmistä kumeista on lentänyt jonnekin ja uusi pitäisi saada.
              Realoemista en löydä noita kumeja ollenkaan vaikka yritys on ollut kova.
              Tällaiset ainakin löysin: 51138149169 eteen ja 51138149170 taakse. Linkki.
              ///M Power

              @colehmaizel

              Comment

              • Fubar
                BTCF Member
                • Aug 2003
                • 192
                • Kuopio

                Originally posted by KimmoK View Post
                Tällaiset ainakin löysin: 51138149169 eteen ja 51138149170 taakse. Linkki.
                No prkl. Juuri noita tarkoitin.
                Tuhannet kiitokset.
                E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  Originally posted by Fubar View Post
                  No prkl. Juuri noita tarkoitin.
                  Tuhannet kiitokset.
                  Kun viimeks ostin niin oli ihan metritavaraa.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • sepi79
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 263
                    • Nokia

                    Keskisuulakkeista tulee sinistä ja punaista ilmaa sen mukaan mitä pyöritettävistä nupeista säätää, eli ihan niin kun pitääkin. Keskisuulakkeen rullalla pitäisi pystyä valitsemaan tuleeko ilma lämppärin kennon läpi vai suoraan ulkoa. Eikö? Rulla ei toimi mutta se ei nyt taida liittyä tähän millään tavalla.



                    Mitäs sitten tehdään kun lämmönsäätimet selvästi toimii, koska kojelaudan ja ovien suulakkeista tulevan ilman lämpöä pystyy säätämään. Tuulilasille ja jalkoihin tulee kuitenkin pelkkää lämmitettyä ilmaa.


                    Onko lämmityslaitteessa jotain lämmönsäätöön liittyviä läppiä jotka on nyt jumittuneet sinne kuuman puolelle vai mistä tätä nyt lähtisi selvittämään?
                    Ulkona on 15 lämmintä ja hytissä 78.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by sepi79 View Post
                      Keskisuulakkeista tulee sinistä ja punaista ilmaa sen mukaan mitä pyöritettävistä nupeista säätää, eli ihan niin kun pitääkin. Keskisuulakkeen rullalla pitäisi pystyä valitsemaan tuleeko ilma lämppärin kennon läpi vai suoraan ulkoa. Eikö? Rulla ei toimi mutta se ei nyt taida liittyä tähän millään tavalla.



                      Mitäs sitten tehdään kun lämmönsäätimet selvästi toimii, koska kojelaudan ja ovien suulakkeista tulevan ilman lämpöä pystyy säätämään. Tuulilasille ja jalkoihin tulee kuitenkin pelkkää lämmitettyä ilmaa.


                      Onko lämmityslaitteessa jotain lämmönsäätöön liittyviä läppiä jotka on nyt jumittuneet sinne kuuman puolelle vai mistä tätä nyt lähtisi selvittämään?
                      Ulkona on 15 lämmintä ja hytissä 78.
                      Oisko vesiventtiili jumissa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • sepi79
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 263
                        • Nokia

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Oisko vesiventtiili jumissa.
                        Kojelaudan suulakkeista tulee kuitenkin kuumaa tai "kylmää" sen mukaan mitä niistä nupeista pyörittää. Eikö ne vaikuta nimenomaan vesiventtiileihin?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by sepi79 View Post
                          Kojelaudan suulakkeista tulee kuitenkin kuumaa tai "kylmää" sen mukaan mitä niistä nupeista pyörittää. Eikö ne vaikuta nimenomaan vesiventtiileihin?

                          Kojelaudan ja ovien suulakkeiden lämpötilaa säädetään vesiventtiilin lisäksi läpällä joka ohjaa ilman lämppärin kennon läpi (kuumaa) tai ohi (viileää).


                          Vesiventtiili siellä on jumissa.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2721
                            • .fi

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Vesiventtiili siellä on jumissa.
                            ja nuohan ovat NO, eli normaalisti auki, jolloin ei vaadi edes jumia päästääkseen lämmintä läpi.
                            + noista vesiventtiileistä menee kuluvan karan/jumivan solenoidin lisäksi myös tiivisteitä rikki.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • sepi79
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2010
                              • 263
                              • Nokia

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Kojelaudan ja ovien suulakkeiden lämpötilaa säädetään vesiventtiilin lisäksi läpällä joka ohjaa ilman lämppärin kennon läpi (kuumaa) tai ohi (viileää).


                              Vesiventtiili siellä on jumissa.
                              Läppä siis liikkuu niiden kahden hellan nupin pyörittelyllä? Se selittäis tietysti miksi niiden nuppien pyörittely vaikuttaa kojelaudan ja ovien suulakkeiden puhaltamaan ilmaan mutta ei muihin..

                              Pakkohan sen venttiilin on tosiaan olla jumissa jos hyttiin tulee ylipäätään ollenkaan lämmintä..

                              Pitää varmaan hankkia uusi venttiilipaketti ja ropata se kuntoon.


                              Originally posted by aae30 View Post
                              ja nuohan ovat NO, eli normaalisti auki, jolloin ei vaadi edes jumia päästääkseen lämmintä läpi. + noista vesiventtiileistä menee kuluvan karan/jumivan solenoidin lisäksi myös tiivisteitä rikki.


                              Venttiileiden ohjauksen mittasin alkutalvesta toimivaksi mutta itse venttiileitä en tietenkään kylmillä keleillä alkanut kopeloimaan. Uusia venttiileitä etsintään siis.
                              Last edited by sepi79; 26-05-2022, 07:18.

                              Comment

                              • Scitso
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 2816
                                • Kuusankoski

                                Aika monta kertas ollut vika myös virransyötössä. Vaikks mittasin että vesiventtiileille tulee 12v niin virtas ei kuokenut ja venttiilit jäi auki asentoon. Toimi suoralla kaapelilla akulta. Vika voi olla ilmastoinnin paneelissa tai ohjain moduulissa
                                E34 525i Touring -96 "Iris"
                                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                                E61 530d Touring -04

                                ex. E39 520ia Touring -98
                                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                                ex. E28 520i -82

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎