Paljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
E34 alustaremontti
Collapse
X
-
siis vanhempi kierre oli 14löytyy.onko itse tolpat samanlaiset eli onko muuta eroa kuin ylälaakeri?Originally posted by Wangel436 View PostPaljonko on yläpään kierteen halkaisija? 14mm vai 16mm se ratkaisee aikapaljon mitä tarvitsee vaihtaa :think Kun näitäkin eri variaatioita taitaa löytyä vähän mistä sattuu vuosimallista
onko se osa korista johon ne tulee kiinni samanlainen?
Comment
-
Tolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.
Comment
-
No voe hitto. Nyt kaivataan taas nopeasti apua.
Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
Onko se siis kuvan numero 10?
Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.
tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
7021 Ohjausakselin alaristinivel
http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25Last edited by alspe; 01-02-2008, 09:12.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Jahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.
Comment
-
Originally posted by Wangel436 View PostTolppa ja kiinnitys on samanlainen,ainut ero on noissa yläpäissä.
Tuohon 14mm kiertellä olevaan on yläpäänlaakeri halvempi huomattavasti(jousikuppi ja laakerointi erillään).
Tuossa 16mm yläpäässä on jousen ylälautanen ja laakeri samaa pakettia(ja samalla myös iskarin yläpään kierre pidenpi kuin 14mm:ssä) ja hinta tais olla vähän reilut 100euroa kappale.
Niin, taitaapa olla kierteiden koot 12mm vanhemmassa ja 14mm uudemmassa. Ja tuo yläpään laakerointi taas riippuu autosta. Esim 88-mallisessa 535:ssa on tuo isompi möykky, kun taas samanikäissä 520:ssä on alustasta riippuen käytetty molempia malleja.
Comment
-
Originally posted by zener View PostJahas, se ois Touringiin reaktiotankojen ja alatukivarsien vaihto jossain välissä. Mistäs noita kannattaa tilata, jos nyt ei OEM:ia halua laittaa? Semmoset jotka kestäs vähän pitempään ku 10tkm.
Itse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin
Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Itselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.Originally posted by alspe View PostNo voe hitto. Nyt kaivataan taas nopeasti apua.
Ohjauksessa väljää, ei ollutkaan simpukan kiristyshomma vaan simpukan alla oleva kääntövarsi on väljä.
Onko se siis kuvan numero 10?
Apusimpukan hela on kai oikealla puolella autoa? Sen olen vaihtanut, mutta nykyinen väljyys on simpukan alla (vasemmalla autoa). Mistä hyvällä hintaa tuollainen osa? Kl-varaosat ei tunne sitä nettisivuillaan.
tollainen on KL:ssä, mutta se kai on eri osa? Tuo on juuri ristinivel kuten nimikin sanoo.
7021 Ohjausakselin alaristinivel
http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Joo, täytyy kattella. 230€ ois motonetistä koko setti.Originally posted by Peltsii View PostItse ostin motonetistä ja oli ainakin made in germany, kai ne sen kestää mitä muutkin
Eikä kyllä nykypäivänä taida olla vitunkaan väliä valmistusmaalla..
Comment
-
Vastailen taas itselleni. Kääntövarsi olikin vain booreiltaan löysässä simpukan päässä.Originally posted by alspe View PostItselleni vastaten, että ei simpukalta tulevassa ja reidetangolle menevässä vääntövarressa olekaan mitään puslaa joka voisi väljistyä. Siinä on vain boorit simpukan päässä ja raidetangon päässä reikä raidetangon nivelelle. Taitaa siis olla mulla simpukka vaan uberlöysässä tai ihan sökö. Toivottavasti ensimmäinen.
No, löytähän sieltä taas väljä pallokin keskimmäisen raidetangon päästä kun simpukan kiristi tiukaksi.
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Onkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
Comment
-
Miksi se takapään säätö pitää saada pois toiminnasta,jos kerran toimii muuten moitteettomasti?Originally posted by Jyrki_82 View PostOnkos kukaan tehnyt täyttä huoltoa touringin alustalle jossa vielä kaupanpäälle automaaginen peränkorkeuden säätö. Tarkoitus olis alottaa iskareista, jousista ja takakelkan puslista. Muut vaihdetaan sitä mukaa kun todetaan väljäksi. Lähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
Kun saahan se takapään pudotettua muutenkin alemmas, haulla löytyy siihen ohjeet jos et ole tietoinen?
Comment
-
Koita haeskella searchilla. Minä olen tehnyt. Laitoin iskarit ja yläpäät. Jätin vanhat tasonsäädön jouset ja tuli just hyvä. Kun oli useampi koppa olutta kyydissä niin tuli herjaa tasonsäädöstä mistä varmaan olis päässyt eroon anturia roplaamalla.Originally posted by Jyrki_82 View PostLähinnä mietityttää sen korkeudensäädön poisto. Normaalit madallusiskarit nykyisten tilalle. Onkohan kukaan mahtanut tehdä ja mitä kaikkea kilkettä siihen tarvii? Lisäks luin myös joistain antureista jotka pitäis poistaa käytöstä?
Ja autohan oli 525i touring vm92 ilman vanosta.
Mulla ehkä on jossain vielä ohje tasonsäädön poistoon. Kysele privalla jos tarvista.
Comment
-
Kuinka on?? Kun tuntuu, että aina kevään tullen alkaa 520i:n etupää kolisemaan. Oon aina vaihtanut vain rikkinäiset tukivarret. Taas kun kevät tekee tuloaan, tuntuu ja kuulostaa siltä, että taas on jotain vaihdettava. Aina oon ns laatukamaa lyöny alle, mutta ei tunnu auttavan. Silti joka kevät joku kolisee.
Luuletteko, että jos tilaan ebaysta tuollasen "Satz Querlenkerin", jossa on kaikki tarvittava etupäähän, niin pääsen tästä ongelmasta...vai pitääkö siltikin taas vuoden päästä vaihtaa uutta palikkaa alle.
Voiko noita tukivarsia joku oikein noin niinku kuluttaa, vaan tuleeko ne kaikki vain joskus tiensä päähän? Voisin tilata tuon satsin, jos sillä pääsee edes kaksi vuotta kerralla eteenpäin. Tilaa sitten vaikka uuden samanlaisen
E30 316
E30 320i
E30 316i
E34 520iA
E34 525tds touring
E39 530i touring individual
E34 M5 3.6
Comment
-
Näyttää siltä että te kaikki jotka tilaatte saksasta noita alusta roinia, niin osaatte saksaa. Ite kattelin olin vähän pihakka kuin lumiukko.
Noh just vasta hommasin ton 540sen ja kun luin tätä threattia tajusin, et just siks se vetelee kun alusta vetelee viimeisiään.
Eli pärnäsen korjaamolle molle molle...:thinkBest hobby i ever had, was under my wife....... #"¤%Bullshit correct answer is e34
Comment
Comment