Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    Originally posted by Aatos View Post
    Minkäkokoinen avain typ210-perän öljyproppuihin?
    14mm lyhennetty. Kannattaa ronkkia huohotinreikä samalla puhtaaksi..

    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2538
      • Kajaani

      Originally posted by pheno View Post
      Jos saat helposti, niin ota lambdan piuha irti ja kato miten kone käy. Viallinen lambda aiheuttaa mm. sun kuvailemia piirteitä
      Jeba, oli tarkotus käydä huomenissa päivänvalon aikaan hieman ronkkimassa konetta. Pitää ekaks suihkutella aineita letkuille (CRC Motor Starter vissiin käy) että saa varmuudella poistettua tuon imuilmavuodon mahdollisuuden ja sen jälkeen ihmetellä miten saapi käden taivuteltua lambdan liittimelle.

      Katotaan ja kerrotaan mitä tapahtuu..

      Edit: onko sillä nyt väliä miten sen lambdan piuhan sieltä repii irti, auto käynnissä/sammutettu, pitääkö kikkailla akunkenkien kans etc.?
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • 525TurboIC
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 663
        • Pomarkku

        Originally posted by Putkirunkkari View Post
        Jeba, oli tarkotus käydä huomenissa päivänvalon aikaan hieman ronkkimassa konetta. Pitää ekaks suihkutella aineita letkuille (CRC Motor Starter vissiin käy) että saa varmuudella poistettua tuon imuilmavuodon mahdollisuuden ja sen jälkeen ihmetellä miten saapi käden taivuteltua lambdan liittimelle.

        Katotaan ja kerrotaan mitä tapahtuu..

        Edit: onko sillä nyt väliä miten sen lambdan piuhan sieltä repii irti, auto käynnissä/sammutettu, pitääkö kikkailla akunkenkien kans etc.?
        Ota vaan suosiolla se haitariputki irti ja tarkasta irrallaan niin on varmempaa...

        Comment

        • Aatos
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 149
          • Helsinki

          Originally posted by Alpina E34 View Post
          14mm lyhennetty. Kannattaa ronkkia huohotinreikä samalla puhtaaksi..

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=65401
          Ohje päti muuten mutta jostain syystä sopiva avain olikin 10mm. Liekö noissa eroja vai onko joku vaan ne joskus vaihtanut.
          BRCF #12 - E36 325 -91

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            Originally posted by Aatos View Post
            Ohje päti muuten mutta jostain syystä sopiva avain olikin 10mm. Liekö noissa eroja vai onko joku vaan ne joskus vaihtanut.
            Ok, mulla on tullut vastaan vain 14mm.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • bnnt
              Bimmer Rookie
              • Jul 2009
              • 109
              • Nokia

              Virtalukko sanoi sopimuksena irti ja nyt avain pyörii lukkopesässä, eikä siis suostu starttaamaan.

              Onko minkälainen homma purkaa ja vaihtaa?


              Edittiä: Foorumin kautta löytyikin jo jotain purkuohjeita. Taitaapi olla ihan yleinen vaiva näissä e34:ssa.


              Last edited by bnnt; 26-02-2011, 12:37.
              "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

              Entiset:

              e46 318
              e46 328
              e30 320
              e34 525


              Comment

              • ripperi222
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 107
                • Tampere

                Mistäs löytyy pakkivalojen anturi? Onko se vaihdelaatikon kyljessä vai jossain kepin juuressa? Manuaalilaatikkko M30 moottori
                Ex E30 M10, E34 M30

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by ripperi222 View Post
                  Mistäs löytyy pakkivalojen anturi? Onko se vaihdelaatikon kyljessä vai jossain kepin juuressa? Manuaalilaatikkko M30 moottori


                  Osa 17.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • tuomas041
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 51

                    Originally posted by Lartsa View Post
                    Nii kunhan irti saa ne vetarit niin suht helppo homma, se vaan ku sen nivelen joutuu purkamaan ni on aika vittumainen saada kasattua uudestaan..jos ei itellä onnistu ni viet vaan johonki huoltoasemalle ja sanot että laittakaa uudet kumit paikoille ja vetarit kasaan, maksaa ehkä kympin ja säästyy vitutukselta jos ei oo sormistaan näppärä ite vein suoraa huoltoasemalle ku meni hermo ja oli kiire saada auto ajoon, eikä maksanu mitään..

                    No joo taidan viedä suoraan tuonne huoltamolle, niin kauan kun on pirssi yhtenä palana. Ettei tarvi osia pyörällä kuljetella. Tai sitten jos vaan saan nuo vetarit irti niin koittaa noita motonetin ylivedettäviä kumeja. Ei tarvis sitä niveltä ottaa kasaan.

                    Comment

                    • vierailija
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 113

                      1.)Automaatti-ilmastoinnin oikean puolen lämpötilansäätö tuntuu "tunnottomalta" kun taas vasen puoli sekä puhaltimen nopeussäädin naksahtaa ääriasennoissa. Purin Ihkan kokonaan eikä oikean puolen säätörullalle ole mikrokatkaisijan tapaista kytkintä ollenkaan (joka siis naksahtaaäriasennosisa). Piirilevystä löytyy paikka sille, muttei siinä ole koskaan minkäänlaista komponenttiä ollut juotettuna. Repsikan puolelle ei saa puhaltamaan kuin maksimi lämmöntuottoa...

                      2.)Etupään madallus: Autossa suht uusi vakio alusta, mutta edessä etäisyys lokarinkaaresta renkaan ulkokehään n.10cm. Etupään murrokset ovat kuulemma kovilla, jos auton etupäätä madalletaan. Takapää on ihan Ok linjassa, sinne ei muutoksia kaivata. Sopiiko noihin ix:n joustintukiin suoraan perus takavedon etujouset?
                      Last edited by vierailija; 27-02-2011, 12:58.

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        Originally posted by vierailija View Post
                        1.)Automaatti-ilmastoinnin oikean puolen lämpötilansäätö tuntuu "tunnottomalta" kun taas vasen puoli sekä puhaltimen nopeussäädin naksahtaa ääriasennoissa. Purin Ihkan kokonaan eikä oikean puolen säätörullalle ole mikrokatkaisijan tapaista kytkintä ollenkaan (joka siis naksahtaaäriasennosisa). Piirilevystä löytyy paikka sille, muttei siinä ole koskaan minkäänlaista komponenttiä ollut juotettuna. Repsikan puolelle ei saa puhaltamaan kuin maksimi lämmöntuottoa...
                        Oikean puolen lämmönsäätimessä ei kuulu olla noita "kynnyksiä", kuskin puolen säätimestä kun ylittää kynnykset yliajaa se oikean puolen säätörullan, antaen myös oikealla puolelle joko kuuminta tai kylmintä ilmaa jota kuskin puolen säätörullasta on säätänyt
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • vierailija
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 113

                          Originally posted by Vibaa View Post
                          Oikean puolen lämmönsäätimessä ei kuulu olla noita "kynnyksiä", kuskin puolen säätimestä kun ylittää kynnykset yliajaa se oikean puolen säätörullan, antaen myös oikealla puolelle joko kuuminta tai kylmintä ilmaa jota kuskin puolen säätörullasta on säätänyt
                          Nuo "kynnykset" tuntuvat olevan aivan ääriasennoissa. Eli tarkoititko sitä, että naksahdusken jälkeen ohjaa kuljettajan puoleinen rulla myös oikean puolen lämmönsäädön? Missä asennossa puhallusnopeuden tulee olla, jotta automaatti-puoli olisi käytössä?
                          Kylmää ei kuitenkaan saa tulemaan oikealta, eli vika jossain muualla...


                          EDIT:
                          Olin tuossa juuri autossa istumassa ja koitin pähkäillä tuota logiikkaa josta Vibaa kerroit. Eli auton normaalisti käydessä käänsin vasemman rullan ääriasentoon jolloin kuului se naksahdus ja käänsin sitten halutun lämmön. Ok,eli vasemmalle ja oikealle puhalsi lämmintä, myös keskisuuttimista sekä ovi suulakkeista. Sitten käänsin vasemman rullan täysin minimiasentoon kunnes kuului taas naksahdus jonka jälkeen asetin lämmönsäädön kylmälle 16 asteen kohdalle. OK, eli keskisuulakkeista alkoi puhaltamaan hemmetin kylmää vasemmalle ja oikealle, mutta mielestäni oikealle tuulilasille sekä jalkoihin puhallus oli ennemminkin haaleaa.

                          Ilmeisesti takamatkustajille olevista suuttimista tuleva lämpö hoidetaan tuosta kuskin lämmönsäätimestä?
                          Last edited by vierailija; 27-02-2011, 12:38.

                          Comment

                          • Eetu
                            Banned
                            • Oct 2008
                            • 2843

                            Mikähän mahtaa olla E34 525i M50 puhaltimessa, pitää päällä ollessaan helvetin moista rohinaa, alkoi vikinällä.

                            Joku laakeri?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Originally posted by Eetu View Post
                              Mikähän mahtaa olla E34 525i M50 puhaltimessa, pitää päällä ollessaan helvetin moista rohinaa, alkoi vikinällä.

                              Joku laakeri?
                              Kuivat ja väljät laakerit. Onhan noi puhaltimet vikissy joka vehkeessä pakkasilla alkuun, mutta ei oo muuten pitäny ääntä.

                              Moottorin uusimalla pääsisi eroon.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Eetu
                                Banned
                                • Oct 2008
                                • 2843

                                Originally posted by zener View Post
                                Kuivat ja väljät laakerit. Onhan noi puhaltimet vikissy joka vehkeessä pakkasilla alkuun, mutta ei oo muuten pitäny ääntä.

                                Moottorin uusimalla pääsisi eroon.

                                Mistähän uusi moottori?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎