Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    Originally posted by Purtsi123 View Post
    No auto on katsastettu lokakuun alussa, niin sillon vielä ainakin olleet päästöt hyvät.
    Jos vika tullut tämän jälkeen niin mene uudestaan. Sieltä ainakin huomaa onko lambda paskana. Niin se vaan mullakin hajos lambda ihan yhen äkin ja arvot oli vituillaan sen seurauksena. En tosin muista mikä arvo heitti mutta kyllä ne huollossa osaa sanoa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Nyt jos joku osais kertoa mistä löytää e34:sen m-sport alustaan iskareita niin olisin tyytyväinen. Oon yrittäny ettiä eri nettikaupoista, mutta ei ole sattunut silmään.

      Ja miten tuo alusta eroaa vakiosta? Voiko sinne heittää vakio iskaria ollenkaan jos ei ala löytymään m-sportteja?
      E61 525xda -08

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        Originally posted by Purtsi123 View Post
        Nyt jos joku osais kertoa mistä löytää e34:sen m-sport alustaan iskareita niin olisin tyytyväinen. Oon yrittäny ettiä eri nettikaupoista, mutta ei ole sattunut silmään.

        Ja miten tuo alusta eroaa vakiosta? Voiko sinne heittää vakio iskaria ollenkaan jos ei ala löytymään m-sportteja?
        Sporttialusta on edestä 20mm ja takaa huimat 9mm matalampi kun vakiokorkeudella huojuva E34. Laita tilalle vaikka Bilsteinin Sprintit (B8) niin homma on sillä selvä, Sport (B6) toimii myös. Vakioiskarikin menettelee tuolla madalluksella, en kuitenkaan suosittele. B6 on sporttisempi vakioiskari.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Originally posted by Leka View Post
          Sporttialusta on edestä 20mm ja takaa huimat 9mm matalampi kun vakiokorkeudella huojuva E34. Laita tilalle vaikka Bilsteinin Sprintit (B8) niin homma on sillä selvä, Sport (B6) toimii myös. Vakioiskarikin menettelee tuolla madalluksella, en kuitenkaan suosittele. B6 on sporttisempi vakioiskari.
          Ja sprintit (tai muut laadukkaat normaalia lyhemmät iskarit) toimii myös silloin, kun huomaat, ettei M-sportin madallus riitäkään Ja tuon M-sport iskarin yläpää ei eroa normialustan iskarin yläpäästä ainakaan noiden tietojen mukaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876. Voit siis laittaa sinne normi-iskarit, jos haluat. Yksi näkökulma on sekin, että jos sprintien hintaan pistää saturaisen tai pari lisää, niin alkaa saamaan jo koko alustasarjoja, joissa on jopa joku merkki kyljessä. Elämä on valintoja.
          E39 ja E91

          Comment

          • Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

            Originally posted by Harri G View Post
            Ja sprintit (tai muut laadukkaat normaalia lyhemmät iskarit) toimii myös silloin, kun huomaat, ettei M-sportin madallus riitäkään Ja tuon M-sport iskarin yläpää ei eroa normialustan iskarin yläpäästä ainakaan noiden tietojen mukaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876. Voit siis laittaa sinne normi-iskarit, jos haluat. Yksi näkökulma on sekin, että jos sprintien hintaan pistää saturaisen tai pari lisää, niin alkaa saamaan jo koko alustasarjoja, joissa on jopa joku merkki kyljessä. Elämä on valintoja.
            Ok. Kiitos vastauksista molemmille. Ajattelin vaan varmistaa että käykö ylipäätään kiinnityksiltään ja pituudeltaan lähellekään vakio iskarit. No nythän nuita vaihtoehtoja sitten riittää.
            Sopisko sitten paremmin tuohon alustaan 535/540 vakio iskarit, vai meneekö liiankin jäykäks? Tuo bilstein sprint kuulostaa kyllä myös mahdolliselta.
            Ja nykyinen korkeus on minun makuun ihan sopiva. Ei ainakaan matalemmaks tarviis paljoo mennä. Nytkin jo saa aurata puskurilla pihamaita välillä.

            Ja mitään tonnin satsia en meinaa tuohon enää hankkia kun autokaan ole kun n. 3 tonnin arvonen, ja elämänsä ehtoo puolella pikku hiljaa.
            Last edited by Purtsi123; 14-01-2009, 18:50.
            E61 525xda -08

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by Harri G View Post
              Ja sprintit (tai muut laadukkaat normaalia lyhemmät iskarit) toimii myös silloin, kun huomaat, ettei M-sportin madallus riitäkään Ja tuon M-sport iskarin yläpää ei eroa normialustan iskarin yläpäästä ainakaan noiden tietojen mukaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876. Voit siis laittaa sinne normi-iskarit, jos haluat. Yksi näkökulma on sekin, että jos sprintien hintaan pistää saturaisen tai pari lisää, niin alkaa saamaan jo koko alustasarjoja, joissa on jopa joku merkki kyljessä. Elämä on valintoja.
              Täyttä asiaa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                Tällasia löyty motonetin sivuilta. Mutta jos tulkitsin oikein noita ohjeita iskarin yläpäistä niin
                tuon alimmaisen voi varmaankin unohtaa.? Ja tuo ylimmäinen on TRW merkkiä.




                524-535 E34 88--7.90 Eteen (ja Sport-518/520). . . . . . . 36-6005 69.94 ???
                524-535 E34 88--7.90 Eteen Sachs (ja Sport-518/520). . . . 85-4074 82.50 ???
                530/535 E34 8.90--96 Eteen (ja Sport-524/525). . . . . . . 36-6007 79.50 ???

                Nuo nyt ei ainakaan vararikkoon aja hintansa puolesta.
                E61 525xda -08

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Tällasia löyty motonetin sivuilta. Mutta jos tulkitsin oikein noita ohjeita iskarin yläpäistä niin
                  tuon alimmaisen voi varmaankin unohtaa.? Ja tuo ylimmäinen on TRW merkkiä.




                  524-535 E34 88--7.90 Eteen (ja Sport-518/520). . . . . . . 36-6005 69.94 ???
                  524-535 E34 88--7.90 Eteen Sachs (ja Sport-518/520). . . . 85-4074 82.50 ???
                  530/535 E34 8.90--96 Eteen (ja Sport-524/525). . . . . . . 36-6007 79.50 ???

                  Nuo nyt ei ainakaan vararikkoon aja hintansa puolesta.
                  Joo alin vaihtoehto ei käy. Mulla nuo keskimmäiset, eli Sachsin supertouringit. Ihan kelpo iskarit, sopivuus kuin OEM. Jos meinaa kunnolla laittaa, niin sama laittaa ne - 26 euroo hinnassa eroa.

                  Niin, ja muista sitten hommata kasa nippeliä ja nappelia liittyen iskariremppaan. Ainakin jousen ylä- ja alakumit, pölysuojat, yläpäähän metallilautaset... Kaikki nämä oli itsellä vaihtokunnossa. Mahdollisesti myös yläpään laakerit kaipaavat uusimista. Suosittelen että haet ensimmäisen listan osat valmiiksi. Todellinen tarve selviää kun tolppa on osissa pöydällä.
                  Last edited by Harri G; 17-01-2009, 16:18.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • JaniMotturi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 47
                    • Kouvola

                    On alkanut kuulumaan kolinaa, jonka paikallistin takaiskarin yläpäähän. Ko kulmassa iskari tuntuu pehmeältä/loppuun kuluneelta. Mikä tuolla on rakenne ja missä yläpää on kiinni, löytyiskö kuvaa? Käykö tohon sportin iskarit? Alusta on m.

                    Comment

                    • pmtk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1560
                      • Iisalmi

                      Originally posted by JaniMotturi View Post
                      On alkanut kuulumaan kolinaa, jonka paikallistin takaiskarin yläpäähän. Ko kulmassa iskari tuntuu pehmeältä/loppuun kuluneelta. Mikä tuolla on rakenne ja missä yläpää on kiinni, löytyiskö kuvaa? Käykö tohon sportin iskarit? Alusta on m.
                      Ilmeisesti sedan? Yläpää löytyy suurinpiirtein takakajareiden alta. Takapenkki pois, jonka jälkeen vaikka tuon mukaan --> http://www.nmia.com/~dgnrg/page_28.htm
                      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Yläpään kiinnitys koriin on periaatteessa samanlainen kuin edessä eli 3 mutteria. Periaatteessa tuota tunkkia ei tartte kun löysää nuo 3 mutteria tarpeeksi niin eihän se tolppa siitä kovin kauas tipahda, yläpään mutteria voi tosiaan löysätä tuossa paikallaan jos haluaa.

                        Käytännön toteutus:
                        - penkit pois
                        - pyörät pois
                        - yläpäästä kolme mutteria auki
                        - alapäästä pultti pois
                        - tolppa pöydälle
                        - asennusolut, 0,568 litraa joko Olvi taikka Karhu
                        - puristellaan tarpeen mukaan jousia
                        - iskarin päästä mutteri pois
                        - kasaus käänteisessä järjestyksessä, paitsi toinen asennusolut lopuksi
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • JaniMotturi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 47
                          • Kouvola

                          Kiitos näistä tiedoista. Miten toi iskari jotta käykö sport m:ään

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by JaniMotturi View Post
                            Kiitos näistä tiedoista. Miten toi iskari jotta käykö sport m:ään
                            En kyllä kysymyksestäsi ymmärrä juuri mitään, mutta E34:ssa lienee samaa iskaria kaikissa takana. Kunhan autossasi ei ole tasonsäätöhärveleitä.

                            Jos nyt laitan yhden mutu-mielipiteen, kun on puhuttu näistä M-sport-alustoista. E34 on 20 vuotta vanha keksintö. Lieneekö tuolla hirveästi väliä, mikä alusta siellä on alun perin ollut. Laittaa sitä alustan osaa tilalle, mistä pitää. Uskon, että samalla hinnalla kuin M-sport-osat saa jo jotain muuta mukavaa tilalle. Niinpä ymmärrän esim. nimimerkki Purtsi123:n ajatusta laittaa normi-iskaria tilalle.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              No voi hyvä päivä. Se epäilty kolina taitaa minun tapauksessa olla sittenkin irrallaan heiluva tunkki tuolla kontin reunalla. Laiton sen kiinni telineeseen ja pehmustelin vielä niin ei oo kuulunu mitään.
                              Jännä vaan kun kuulosti ihan että olis kuulunu edestä. Pitää nyt vielä tarkkailla tilannetta.

                              Mutta pitää nyt kattoo tuota iskari hommaa, kun tuntuu semmosissa "heitoissa" että pomppaa ihan liikaa takasin. Taidan jättää kesään kun ei ole tallia missä vaihtaa.

                              Tietääkö kukaan millä saa takaspoilerin kiinni, kun irtos tossa yksi päivä toiselta puolelta, kun ei meinannu mennä takaluukku kiinni.
                              Voiko olla että se on tosiaan vaan jollain liimalla ollu kiinni? Koska spoilerin kummassakin päässä on kaks pulttia jotka menee just sellasen "vahvikkeen" alle piiloon. Sinne vähän hankala mutteria pyörittää.

                              Edit: Ja vielä yksi juttu tuli mieleen. Huomasin tuossa että kuskin puolen valoille on vedetty virta oikean puolen valoilta. Ilmeisestikään ei pitäisi olla näin? Vai? Kun tuolla aiemmin jo kysyin tuosta, kun OBC herjaa vasenta lähivaloa, niin tässäkö löyty sitten ratkaisu.
                              Last edited by Purtsi123; 21-01-2009, 18:13.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4328
                                • Turku

                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                No voi hyvä päivä. Se epäilty kolina taitaa minun tapauksessa olla sittenkin irrallaan heiluva tunkki tuolla kontin reunalla. Laiton sen kiinni telineeseen ja pehmustelin vielä niin ei oo kuulunu mitään.
                                Samanlaista kolinan lähdettä katsurikin metsästi aikanaan mun bemusta, muttei löytänyt mitään vikaa.
                                Vasta paljon paljon myöhemmin paljastui tunkkia esiin ottaessa, ettei se ollutkaan ihan kunnolla paikallaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎