Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    No niin. Taas alko kolinat kuulua. Ja tällä kertaa ei kyllä ole tunkki. Kuuluu aina yksittäinen samanlainen kolahdus pienestäkin montusta oikealta edestä.

    Ja asiaan: eli vielä nyt kysyisin viisaammilta että onko m-sportin alusta muuten/muilta osiltaan samanlainen kuin iskarit ja jouset?
    Rupesin vaan miettimään, kun tutkin hintoja motonetistä, niin esim. alatukivarsissa lukee että ei M. (Vai tarkoittaako tämä vaan että M5:seen tarvii vahvemmat osat kun painaa enemmän.) Ja Kaikissa alustan osissa ylipäätään, että ei erikoisalustat.
    E61 525xda -08

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by Purtsi123 View Post
      Ja asiaan: eli vielä nyt kysyisin viisaammilta että onko m-sportin alusta muuten/muilta osiltaan samanlainen kuin iskarit ja jouset?
      Rupesin vaan miettimään, kun tutkin hintoja motonetistä, niin esim. alatukivarsissa lukee että ei M. (Vai tarkoittaako tämä vaan että M5:seen tarvii vahvemmat osat kun painaa enemmän.) Ja Kaikissa alustan osissa ylipäätään, että ei erikoisalustat.
      Kyllä tukivarret ym. on samat. Materiaalissa vain eroa, ja tämäkin vain alatukivarren kohdalla... Rauta/Alumiini.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        Originally posted by zener View Post
        Kyllä tukivarret ym. on samat. Materiaalissa vain eroa, ja tämäkin vain alatukivarren kohdalla... Rauta/Alumiini.
        Selvä homma. Pitääpä mennä kolinan aiheuttajaa metsästämään.
        E61 525xda -08

        Comment

        • uti
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 195

          Koiranluusta tulee halvin kalahdus.

          Comment

          • Olapade
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 262
            • Häslinki

            Onko sillä jotain väliä/eroja, että minkä barin syylärin korkki on?

            Menin motonetistä hakemaan, siellä oli 1.4 ja 2.0 barin korkit, otin 2.0, vaikka ei oikeastaan ollut hajuakaan moisten ominaisuuksista..

            Osaako joku valaista?
            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

            Comment

            • Konda112
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 92
              • Pudasjärvi/Oulu

              Kysymys? Passaakos e36 318 is bemarin motti suoraan e34 518i bemariin? ja passaakos se m40b18 vaihteisto siihen is mottiin kiinni?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                Originally posted by Konda112 View Post
                Kysymys? Passaakos e36 318 is bemarin motti suoraan e34 518i bemariin? ja passaakos se m40b18 vaihteisto siihen is mottiin kiinni?
                Laatikon pitäisi käydä ja e34 konehuoneessa ainakin tilaa eli 4-syl -> 4-syl suhteellisen kivutonta kai... :think

                Comment

                • Konda112
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 92
                  • Pudasjärvi/Oulu

                  hmm sinä voisi ollakkin projekti homma :P eli täytynee vissiin alkaa metsästämään sitä is mottia

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    Originally posted by Konda112 View Post
                    hmm sinä voisi ollakkin projekti homma :P eli täytynee vissiin alkaa metsästämään sitä is mottia
                    Niinno, kannattaa varmaan miettiä muitakin vaihtoehtoja. M50?
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • Konda112
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 92
                      • Pudasjärvi/Oulu

                      hmm kutos kone projektista oli puhetta joskus aikasi mulla täällä foorumilla mutta kuullosti kovalta hommalta...

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Taitaa olla niin että pitää kuitenkin ryhtyä vaihtamaan jarrua yms kilkettä kun vaihtaa yhtään tehokkaamman koneen.

                        Eikös tuollaisessa 518 mallissa ole rummut takana?

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Mikähän mahtaa olla vikana, kun joutuu satunnaisesti (noin joka 20. starttaus kerta) starttaamaan autoa paljon pitempään kuin normaalisti. Noin 10-15 sek. ja normaalisti lähtee parissa sekunnissa kylmänäkin. Aina kuitenkin lähtee ekalla.
                          Edellinen omistaja epäili jotain, muttakun en muista enää mitä. Searchillakaan en löytäny tällasesta mitään tietoa, vaikka oon käsittäny että on suht yleistä.
                          Eihän tuo vika nyt maailmaa kaada, mutta voishan tuon kuntoon laittaa.

                          Edit: ja en ole huomannut, että olisi mihinkään sidoksissa ( kylmä tai lämmin moottori, ajettu 2m tai 100km, pidettu virtoja päällä ennen starttausta tai startattu heti.) Eli satunnaista tilanteesta riippumatta.
                          Last edited by Purtsi123; 06-02-2009, 10:15.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • Konda112
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 92
                            • Pudasjärvi/Oulu

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Taitaa olla niin että pitää kuitenkin ryhtyä vaihtamaan jarrua yms kilkettä kun vaihtaa yhtään tehokkaamman koneen.

                            Eikös tuollaisessa 518 mallissa ole rummut takana?
                            onhan ne.. mutta saa nyt nähdä mitä keksii peri aatteessa se 1.8 is ei ois hullumpi idea

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Konda112 View Post
                              onhan ne.. mutta saa nyt nähdä mitä keksii peri aatteessa se 1.8 is ei ois hullumpi idea
                              Paitsi että maksaa ihan sikana suhteessa siihen että se koppa ei liiku sitten yhtään mihinkään vielä tuollakaan motilla. Osaa menee vaihtoon hitosti ja jostain pitää löytää sopiva öljypohjakin pickuppeineen, tai tehdä jonkinnäköinen ristisiitos jos onnistuu.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                Mikähän mahtaa olla vikana, kun joutuu satunnaisesti (noin joka 20. starttaus kerta) starttaamaan autoa paljon pitempään kuin normaalisti. Noin 10-15 sek. ja normaalisti lähtee parissa sekunnissa kylmänäkin. Aina kuitenkin lähtee ekalla.
                                Edellinen omistaja epäili jotain, muttakun en muista enää mitä. Searchillakaan en löytäny tällasesta mitään tietoa, vaikka oon käsittäny että on suht yleistä.
                                Eihän tuo vika nyt maailmaa kaada, mutta voishan tuon kuntoon laittaa.

                                Edit: ja en ole huomannut, että olisi mihinkään sidoksissa ( kylmä tai lämmin moottori, ajettu 2m tai 100km, pidettu virtoja päällä ennen starttausta tai startattu heti.) Eli satunnaista tilanteesta riippumatta.
                                Itsellä lämpimänä joskus pitää sahata, varmaan suuttimet vuotaa bensaa sylinteriin.

                                Originally posted by Cell View Post
                                Paitsi että maksaa ihan sikana suhteessa siihen että se koppa ei liiku sitten yhtään mihinkään vielä tuollakaan motilla. Osaa menee vaihtoon hitosti ja jostain pitää löytää sopiva öljypohjakin pickuppeineen, tai tehdä jonkinnäköinen ristisiitos jos onnistuu.
                                Juuri näin. Uskoisin että M50 on kokonaisuudessaan halvempi swap. Ja jarrujen vaihto levyllisiin - jos moottorin vaihtaa jarrupäivitys lienee pikku juttu.
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎