Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostTurhaan vaihdat jos ei klappia ole...
Comment
-
-
.....Last edited by Morriz; 19-01-2010, 06:25.-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by Mystinen View PostEi se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e Mulle provikat!sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
Mites kun tuo kytkin nyt hajos lopullisesti, mutta tuli tällänen hauska juttu että kun kytkimen painaa pohjaan niin moottori sammuu.
Mistähän tuo mahtaa johtua ?
Jokatapauksessa tulee nyt uusi kytkinpaketti ja se kova vp jos saan moisen hankittua jostain.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
-
kytkyttimen ilmausta
Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaanNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostAjattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostAjattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
Jos siinä säilön suulla on minkään näköistä sihtiä, niin ota se pois ilmauksen ajaksi(itsellä oli sellanen laippa missä on pieni reikä keskellä). Toinen kaveri ilmaus ruuville sellaisen rasvaprässin näköisellä imupumpulla sekä sopivalla kiintoavaimella ja toinen kaveri jarrunesteputelin kanssa säiliölle kyttäämään. Sitten ei muuta kuin pumpataan neste pois ja toinen lisää nestettä säiliöön että ei varmasti säiliö pääse tyhjäksi. Kyseisellä pumpulla sai yhdellä pumppauksella kytkin linjaston nesteet vaihdettua ja ilmattua.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostLämmityslaitteen merkki, selviääkö ilman purkamista mistä helpoiten vai eikö selviä?Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Lämppäri
Missähän lie vikaa kun ei tuo pelkääjän puolen lämpötilan säädin toimi. Molemmilta puolilta kyllä puhaltaa haluttua lämpötilaa kun kuskin säätimestä säätää, mutta tuo pelkurin säädin ei vaikuta mitenkään pelkurin puolen lämpötiloihin.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
-
Jahas, nyt on kone niin solmussa, että halvimmaksi tullee vaihtaa koko motti. Auto on siis -89 E34 518i m40 moottorilla. Mitä kustantaa (arvio) koneenvaihto ammattimiehellä? Ja jos jollain lojuu ylimääräinen täysin toimiva m40 kone, niin olisin erittäin kiinnostunut. Kysytään nyt vielä, että voiko alle heittää isompaa mottia ilman suurempia muutostöitä?
Comment
-
-
Laitetaan nyt tänne vaikka.. Ilmeisesti kuitenkin 5 sarjojen lisänimi tämä Bavaria? Niin mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Varustelutasoa, hifijärjestelmää, tekniikassa jotain vakiosta poikkeavaa?M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
-
e28 Bavariassa ainakin: Kattoluukku, kiekkamittari, sävylasit, sport-ratti, korinväriset peilit, sisustus ruutukuosilla...
e30 Bavaria: sävylasit, kiekkamittari, sport-ratti, sisustus ruutukuosilla...
Liekö muita malleja myyty Bavarioina, livenä näin e24-koppaisen Bavaria-teksti takaluukun reunassa mutta mitenkähän lienee...
Joku jatkakoon näistä, itelläni loppuu tietämys.Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.
Nykyinen:
Opel Corsa GSi Ecotec -90...
Ex:
-535iA -89
-316 -88
-318i -89
Comment
-
-
Mikä on E34:sen normikorkeus "vanteen napa -> lokarin kaari", malli 518i vm 90?
Bentleyn oppaasta löytyi etujousitus = 400mm jos on 15 tuuman vanteet, mutta takajouskasta ei tietoa.
Ja mmiten korjata säädöt kun ratti kääntyy vasemmalle enemmän ja on pienempi kääntöympyrä kuin oikealle vääntäen? Vasen ääriasento aiheuttaa rengaskosketuksen, ja oikea ääriasento ei parkkiksella oli tarpeeksi pieni...1990 E34 518i RIP - 2000 E39 520i - 1999 E39 M5
Comment
-
Comment