Nojoo, uus pumppu on jo mulla niin sama vaihtaa, eipähän tartte ens kesänä/seuraavana alkaa sitä vaihtamaan, tuohon kun saa kuitenkin vaihtaa kaiken tulevaisuudessa mitä korin ympärillä on
Ei se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e Mulle provikat!
Löytyskö keltään vaikka Zjarkin s-posti osotetta, kun ei vissii privat mene perille ?
Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
samanlainen nesteenvaihto/ilmaus tuli tehtyä joskus , korjaantui ilman sen kummempia apukonsteja pumppaamalla kytkinpoljinta riittävän monta kertaa , poljin täytyi nostaa aina ylös käsin
Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..
Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt
Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.
Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
Oma ilmaus tapahtui ko tavalla:
Jos siinä säilön suulla on minkään näköistä sihtiä, niin ota se pois ilmauksen ajaksi(itsellä oli sellanen laippa missä on pieni reikä keskellä). Toinen kaveri ilmaus ruuville sellaisen rasvaprässin näköisellä imupumpulla sekä sopivalla kiintoavaimella ja toinen kaveri jarrunesteputelin kanssa säiliölle kyttäämään. Sitten ei muuta kuin pumpataan neste pois ja toinen lisää nestettä säiliöön että ei varmasti säiliö pääse tyhjäksi. Kyseisellä pumpulla sai yhdellä pumppauksella kytkin linjaston nesteet vaihdettua ja ilmattua.
Lämmityslaitteen merkki, selviääkö ilman purkamista mistä helpoiten vai eikö selviä?
Lämmönsäätöpaneelin takaa, radion taisin irroittaa myös, kohokirjaimet ja tarra löyty sieltä heti lämpöantureitten yläpuolelta. Ei mielestäni kovin iso purkaminen.
Missähän lie vikaa kun ei tuo pelkääjän puolen lämpötilan säädin toimi. Molemmilta puolilta kyllä puhaltaa haluttua lämpötilaa kun kuskin säätimestä säätää, mutta tuo pelkurin säädin ei vaikuta mitenkään pelkurin puolen lämpötiloihin.
-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Jahas, nyt on kone niin solmussa, että halvimmaksi tullee vaihtaa koko motti. Auto on siis -89 E34 518i m40 moottorilla. Mitä kustantaa (arvio) koneenvaihto ammattimiehellä? Ja jos jollain lojuu ylimääräinen täysin toimiva m40 kone, niin olisin erittäin kiinnostunut. Kysytään nyt vielä, että voiko alle heittää isompaa mottia ilman suurempia muutostöitä?
Laitetaan nyt tänne vaikka.. Ilmeisesti kuitenkin 5 sarjojen lisänimi tämä Bavaria? Niin mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Varustelutasoa, hifijärjestelmää, tekniikassa jotain vakiosta poikkeavaa?
Mikä on E34:sen normikorkeus "vanteen napa -> lokarin kaari", malli 518i vm 90?
Bentleyn oppaasta löytyi etujousitus = 400mm jos on 15 tuuman vanteet, mutta takajouskasta ei tietoa.
Ja mmiten korjata säädöt kun ratti kääntyy vasemmalle enemmän ja on pienempi kääntöympyrä kuin oikealle vääntäen? Vasen ääriasento aiheuttaa rengaskosketuksen, ja oikea ääriasento ei parkkiksella oli tarpeeksi pieni...
Comment