Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -manageri-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 228

    Originally posted by Cell View Post
    Turhaan vaihdat jos ei klappia ole...
    Nojoo, uus pumppu on jo mulla niin sama vaihtaa, eipähän tartte ens kesänä/seuraavana alkaa sitä vaihtamaan, tuohon kun saa kuitenkin vaihtaa kaiken tulevaisuudessa mitä korin ympärillä on

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      Originally posted by Cell View Post
      Turhaan vaihdat jos ei klappia ole...
      Aivan. Muutaman vesipumpun M30:iin vaihtaneena akselissa on klappia selvästi siinä vaiheessa kun alkaa vuotamaan.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Morriz
        BTCF Member
        • Nov 2005
        • 1611
        • Honkajoki

        .....
        Last edited by Morriz; 19-01-2010, 06:25.
        -NO FARMS NO FOOD-

        M5 -93 Diamantschwarz
        525i -86 Diamantschwarz
        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

        Comment

        • Dillinger
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 511
          • Lappeenranta/Kotka

          Originally posted by Mystinen View Post
          Ei se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
          Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e Mulle provikat!
          Löytyskö keltään vaikka Zjarkin s-posti osotetta, kun ei vissii privat mene perille ?
          sigpic

          Jetta Mk2 -89

          ex.E34 535i -89

          ex.E34 525i -88

          Comment

          • Dillinger
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 511
            • Lappeenranta/Kotka

            Mites kun tuo kytkin nyt hajos lopullisesti, mutta tuli tällänen hauska juttu että kun kytkimen painaa pohjaan niin moottori sammuu.

            Mistähän tuo mahtaa johtua ?

            Jokatapauksessa tulee nyt uusi kytkinpaketti ja se kova vp jos saan moisen hankittua jostain.
            sigpic

            Jetta Mk2 -89

            ex.E34 535i -89

            ex.E34 525i -88

            Comment

            • grandpa-look
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 531
              • Vaasa/Seinäjoki

              kytkyttimen ilmausta

              Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..

              Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt

              Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
              Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.

              Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
              Nyt: E39 530d 2002 m-sport
              ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                Originally posted by grandpa-look View Post
                Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..

                Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt

                Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
                Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.

                Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
                samanlainen nesteenvaihto/ilmaus tuli tehtyä joskus , korjaantui ilman sen kummempia apukonsteja pumppaamalla kytkinpoljinta riittävän monta kertaa , poljin täytyi nostaa aina ylös käsin

                Comment

                • ana80
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 150
                  • Lohja

                  Originally posted by grandpa-look View Post
                  Ajattelin tuossa tänään nopeasti ilmata/vaihtaa kytkinsylinterissä sijaisevan vanhan nesteen, kun meinaa pakkasilla olla hiukan jäykempi toi kytkimen liike. Noh nippa auki ja jarrunestesäiliöstä kansi auki ja ihmettelemään. Pikkuveli polki kytkintä ja minä makasin auton alla sulkemassa ja availemassa ilmausruuvia. Noh aluksi tuli mustaakin mustempaa nestettä pihalle, mutta kuinkas ollakkaan uutta nestettä ei mennyt tilalle ja kytkin on nyt täysin tunnoton yritin myös käsikäyttöisellä pumpulla imeä ilmausruuvin kautta nestettä ulos, mutta ei toiminut..

                  Okei ekaksi: jarrunestesäiliö on ilmeisesti sama jarruille ja kytkimelle..? Eipä muita säiliöitä löytynyt

                  Tsekkasin tota e34 m20 kytkimen ilmaus-threadia ja käsitinkö nyt oikein:
                  Avaan jarrusatulan ilmausruuvin, ilmaan ensin sen ettei ole kuplia vahingossakaan liikkellä, sitte liitän letkun tästä kytkimen työsylinteriin ja jarrusatula puskee nesteet väärinpäin kytkimen työsylinterille..? Mihinkäs se ilma sitten menee? takaperin jarrunestesäiliöönkö? :think Onko muita kotikonsteilla ilmausta helpottavia toimenpiteitä.

                  Kiitos ja anteeksi Pitää tyhmän oikeen taas kantapään kautta tehä hommat ja toimivaa laitetta ei edelleenkään kannattaisi ryhtyä korjaamaan
                  Oma ilmaus tapahtui ko tavalla:

                  Jos siinä säilön suulla on minkään näköistä sihtiä, niin ota se pois ilmauksen ajaksi(itsellä oli sellanen laippa missä on pieni reikä keskellä). Toinen kaveri ilmaus ruuville sellaisen rasvaprässin näköisellä imupumpulla sekä sopivalla kiintoavaimella ja toinen kaveri jarrunesteputelin kanssa säiliölle kyttäämään. Sitten ei muuta kuin pumpataan neste pois ja toinen lisää nestettä säiliöön että ei varmasti säiliö pääse tyhjäksi. Kyseisellä pumpulla sai yhdellä pumppauksella kytkin linjaston nesteet vaihdettua ja ilmattua.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Lämmityslaitteen merkki, selviääkö ilman purkamista mistä helpoiten vai eikö selviä?
                    Olli.

                    Comment

                    • Jusaus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1124
                      • Kajaani

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Lämmityslaitteen merkki, selviääkö ilman purkamista mistä helpoiten vai eikö selviä?
                      Lämmönsäätöpaneelin takaa, radion taisin irroittaa myös, kohokirjaimet ja tarra löyty sieltä heti lämpöantureitten yläpuolelta. Ei mielestäni kovin iso purkaminen.
                      Nyk: GSX1300R -00
                      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                      ---------------------------------------------
                      -Official member of BTCF-Sauna Team-
                      ---------------------------------------------

                      Comment

                      • TVR
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 108
                        • kuopio

                        Lämppäri

                        Missähän lie vikaa kun ei tuo pelkääjän puolen lämpötilan säädin toimi. Molemmilta puolilta kyllä puhaltaa haluttua lämpötilaa kun kuskin säätimestä säätää, mutta tuo pelkurin säädin ei vaikuta mitenkään pelkurin puolen lämpötiloihin.
                        -------------------------------------------
                        Kesällä BMW e38 740 ia -96
                        Talvella BMW e39 528ia -96
                        -------------------------------------------
                        ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                        Comment

                        • Staedtler
                          Newbiemmer
                          • Apr 2007
                          • 24

                          Jahas, nyt on kone niin solmussa, että halvimmaksi tullee vaihtaa koko motti. Auto on siis -89 E34 518i m40 moottorilla. Mitä kustantaa (arvio) koneenvaihto ammattimiehellä? Ja jos jollain lojuu ylimääräinen täysin toimiva m40 kone, niin olisin erittäin kiinnostunut. Kysytään nyt vielä, että voiko alle heittää isompaa mottia ilman suurempia muutostöitä?

                          Comment

                          • Olapade
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 262
                            • Häslinki

                            Laitetaan nyt tänne vaikka.. Ilmeisesti kuitenkin 5 sarjojen lisänimi tämä Bavaria? Niin mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Varustelutasoa, hifijärjestelmää, tekniikassa jotain vakiosta poikkeavaa?
                            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                            Comment

                            • Golffari
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 29
                              • Savonlinna

                              e28 Bavariassa ainakin: Kattoluukku, kiekkamittari, sävylasit, sport-ratti, korinväriset peilit, sisustus ruutukuosilla...

                              e30 Bavaria: sävylasit, kiekkamittari, sport-ratti, sisustus ruutukuosilla...

                              Liekö muita malleja myyty Bavarioina, livenä näin e24-koppaisen Bavaria-teksti takaluukun reunassa mutta mitenkähän lienee...

                              Joku jatkakoon näistä, itelläni loppuu tietämys.
                              Rahalla saa ja Bemarilla pääsee.

                              Nykyinen:
                              Opel Corsa GSi Ecotec -90...

                              Ex:
                              -535iA -89
                              -316 -88
                              -318i -89

                              Comment

                              • apteekkari
                                Newbiemmer
                                • Sep 2009
                                • 11
                                • Turku

                                Mikä on E34:sen normikorkeus "vanteen napa -> lokarin kaari", malli 518i vm 90?
                                Bentleyn oppaasta löytyi etujousitus = 400mm jos on 15 tuuman vanteet, mutta takajouskasta ei tietoa.

                                Ja mmiten korjata säädöt kun ratti kääntyy vasemmalle enemmän ja on pienempi kääntöympyrä kuin oikealle vääntäen? Vasen ääriasento aiheuttaa rengaskosketuksen, ja oikea ääriasento ei parkkiksella oli tarpeeksi pieni...
                                1990 E34 518i RIP - 2000 E39 520i - 1999 E39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎