Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    Originally posted by Peltsii View Post
    Ei, mutta samanlailla kovettuu käyttämättömyyttään. Okei, vaihtakaa kompressorinne ja tiivisteenne, itse en niin tekisi kuitenkaan jos yhden talven aikana on kaasut karannut, eriasia jos ilmastointi olisi ollut vuosia käyttämättä
    Ei tule itsestään korjaantumaan, voin kertoa. Jos alipaine testissä on vuotoa niin ihan turha on aineita sisälle lykätä, tulevat hetkessä pihalle. Akselin tiiviste lienee yleisin vuotopaikka ja se ei ainakaan itsestään korjaannu kun on kerran korkannut.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by Radon View Post
      Jos alipaine testissä on vuotoa niin ihan turha on aineita sisälle lykätä, tulevat hetkessä pihalle.

      Eikai tietenkään jos testissä on vuotoa
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by Peltsii View Post
        Ei, mutta samanlailla kovettuu käyttämättömyyttään. Okei, vaihtakaa kompressorinne ja tiivisteenne, itse en niin tekisi kuitenkaan jos yhden talven aikana on kaasut karannut, eriasia jos ilmastointi olisi ollut vuosia käyttämättä
        Meinaatko että joka kevät on halvempi aina täyttää ilmastointi ku vaihtaa tiivisteet, että saa järjestelmän tiiviiksi? eBay:ssä ei muistaakseni pahan hintasia ollu kompuratkaan.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          Kävin lampun kanssa tirkistelemässä tarkemmin niin näyttää kompuran tarroissakin lukevan että R134 only ja myös osanumeron sain katsottua joka vahvisti asian.. Ilmeisesti joku vaihtanut uudemman mallisen kompuran jossain vaiheessa tuohon. Aiemmin päättelin että on uudemmat aineet täyttöventtiileistä ja sinisen korkin juuressa olevasta Waeco r134a tarrasta.

          Onko tuo osa numero 2 se tiiviste ja jos on niin voiko se oikeasti maksaa noin älyttömästi?


          Pystyykös tuon vaihtamaan ilman että ottaa kompuran irti autosta? jos magneettikytkin on vain tuolla yhdellä pultilla kiinni niin tilaa olisi ainakin ihan hyvin sen irroittamiseen.:think
          Last edited by Juhi$; 14-04-2010, 18:37.

          Comment

          • wuoma
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 519
            • Espoo

            Originally posted by wuoma View Post
            Jees, enpä tosiaan tätä tajunnut. Pitääkin lyödä anturi takaisin kiinni ja kokeilla uudelleen.
            Noniin, kiitokset neuvoista ja avuista kaikille kirjoittaneille. Tuossahan se ongelman ydin oli, homma lähti pelaamaan kun vain hetken odotteli
            M6 E63

            Comment

            • -manageri-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 228

              e34 535 -91 manuaali ilmastointi.

              Aineet on pysyneet sisässä (varmaan muutama vuos takaperin laitettu..).
              Ilmastointinappia kun painaa, valo syttyy mutta mitään ei tapahdu sisällä eikä konehuoneessa

              Kaveri epäili että magneettikytkin mennyt?

              Jos se on tosta magneettikytkimestä kiinni, niin onnistuuko sen vaihto öljymontulla ilman että tartteis koko keulaa purkaa? :think

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Mistäs tiedät että aineet on sisällä? Ota magneettikytkimen piuha irti ja mittaa tuleeko siihen +12v (kompura maissa). Jos jännite tulee muttei kytkin nappaa kiinni niin sitten se vika on siinä. Veikkaanpa vaan että paineet puuttuu järjestelmästä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • -manageri-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 228

                  Originally posted by Cell View Post
                  Mistäs tiedät että aineet on sisällä? Ota magneettikytkimen piuha irti ja mittaa tuleeko siihen +12v (kompura maissa). Jos jännite tulee muttei kytkin nappaa kiinni niin sitten se vika on siinä. Veikkaanpa vaan että paineet puuttuu järjestelmästä.
                  Eikös ne paineet voi testata siitä "venttiilistä" mikä on pelkääjänpuolella tulppien lähettyvillä? :think

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    Originally posted by -manageri- View Post
                    Eikös ne paineet voi testata siitä "venttiilistä" mikä on pelkääjänpuolella tulppien lähettyvillä? :think
                    Voihan ne kun tökkää ilmastoinnin huoltolaitteen kiinni ja tarkistaa. En suosittele ronkkimaan ja painelemaan niitä liittimiä ominpäin, kylmäaine tekee hyvät palovammat jos iholle pääsee ja pahimmassa tapauksessa voi vaikka suihkauttaa silmille.

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      Originally posted by Juhi$ View Post
                      Voihan ne kun tökkää ilmastoinnin huoltolaitteen kiinni ja tarkistaa. En suosittele ronkkimaan ja painelemaan niitä liittimiä ominpäin, kylmäaine tekee hyvät palovammat jos iholle pääsee ja pahimmassa tapauksessa voi vaikka suihkauttaa silmille.
                      Ja siellä pitää olla tarpeeksi painetta, eli jos nyt sihahtaa niin siitä ei voi päätellä että aineet olisi sisällä.

                      Comment

                      • -manageri-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 228

                        Originally posted by Radon View Post
                        Ja siellä pitää olla tarpeeksi painetta, eli jos nyt sihahtaa niin siitä ei voi päätellä että aineet olisi sisällä.
                        Näin "arvelinkin"
                        Palailen asiaan kunhan on ajankohtaisempi tuo ilmastoinnin korjaus..

                        Comment

                        • jyliaho
                          Newbiemmer
                          • Nov 2009
                          • 15
                          • Orimattila

                          alusta asiaa

                          Tuli tilattua Saksasta e34:een Meylen alatukivarret, reaktiotangot, koiranluut, sekä joku edukas raidetankopaketti, missä kaikki kolme tankoa. Varalle tilasin vielä nuo takakelkan isot puslat, jos tulee tarvis vaihtaa. Mutta ajattelin ensin nyt laitattaa tuon etupään kuntoon. Apusimpukan helan arvelin käydä tarvikeliikkeestä hakemassa, mutta kannattaakos tuohon samaan syssyyn nyt vielä ehdottomasti jotain muuta vaihtaa samalla kertaa?

                          Oireet autossa ovat kolahtelu pienellä nopeudella töyssyissä, ravistaa jarrutettaessa ja esim. liikennevaloja lähestyttäessä kun jarruttaa niin etenee sillai vähän nykien. Moottoritie nopeuksilla huono suuntavakavuus, saa olla kokoajan ohjaamassa, varsinkin jos on yhtään sivutuulta. Pitäiskö iskarit myös uusia? Renkaita vaihtaessa huomasin, että kosteat oli etutolpat alapäistä. :think

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            Originally posted by jyliaho View Post
                            Tuli tilattua Saksasta e34:een Meylen alatukivarret, reaktiotangot, koiranluut, sekä joku edukas raidetankopaketti, missä kaikki kolme tankoa.
                            Aiemmin kirjoitettua vuosien varrelta:

                            If you love your BMW use Lemforder parts only!!!! Else you will change your parts every year...
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • jyliaho
                              Newbiemmer
                              • Nov 2009
                              • 15
                              • Orimattila

                              Originally posted by Leka View Post
                              Aiemmin kirjoitettua vuosien varrelta:

                              If you love your BMW use Lemforder parts only!!!! Else you will change your parts every year...
                              Ei tuota oo vielä oppinu rakastamaan, kun vatkaa niin pirusti..

                              Comment

                              • sasu`
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 352
                                • Tuusula

                                Kenelläkään muulla ongelmia noiden bemarin orkkispenkkien kanssa? Joku 80km on melkolailla maksimi, sit alkaa puutumaan niin pirusti ja selkää kolottaa. Entä noi sporttipenkit, niitä tuntuu olevan myynnissä aina välillä niin onko mistään kotoisin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎