Originally posted by sasu`
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Morriz View PostM5 -93 9/92
Kaivaessani autoa talviunilta huomasin että airbag valo vilkkuu ja mittaristossa kulutusmittarin tilalla oleva lämpömittari ei liiku. Sähköpeilit ei toimi. Puhallin puhaltaa vaikka virrat ei ole päällä,sammuu omasta katkaisijastaan kyllä.
Kaikki sulakkeet pellin ja takapenkin alla ehjiä kokeilin virtakynällä.
Irrottaessani takapenkin alta boksien suojusta alkoi etuvalojen pesimet toimia. Ou jee keväinen vesisade pesee talliapinaa
Takakontin lukko ei ole pelannut keskuslukituksesta eli voiko tuo takakontin johtosarja aiheuttaa kaiken tämän?
Tammikuussa ostin ja suorilla talvisäilöön. Käytellessäni talvella ainakin airbag valo ja lämpömittari ovat toimineet normaalisti. Kertaalleen akku pääsi tyhjäksi jonka jälkeen huomasin irroittaa akunkengän aina käyttelyn jälkeen. Akku ladattu täyteen aina akunkengät irti.
Tietysti vikakoodeilla voisi nähdä jotakin, mutta auto on vielä kilvetön joten siirtely on hankalaa. Kertokaas jotakin vinkkiä, tuon takakontin johtosarjan kimppuun täytyy vissiin kuitenkin ensimmäisenä hyökätä.
Pääsulake check
Öljynlämpömittari pelaa
Sähköpenskoista on varmaankin johto poikki
Mutta:
Kävin leimaa hakemassa ja se tyssäs tuohon airbagin valoon, katsastusmies käski käymään Kpään automekaanikoilla ettei tarvi hylsyä antaa. Boschin vehkeillä ei löydetty airbaggia, toinen korjaamo ja boschit ei löytynyt airbaggia, kolmas korjaamo ja sanoko se että sillä on comin vehkeet ja miksei heti tänne tullu.. ei löytyny bägiä ei.
Any ideas? Huomenna soittelen poriin rinta-joupille vai löytyykö lähimailta harrastajaa joka pääsis käsiksi tuonne bägiin?
Viimeisen paikan pomo selosti että tuon vuosimallin autoja on tehty niin vähän ettei kenelläkään muulla ku bemarilla oo lisenssiä lukea ton vehkeen ajatuksia. Muihin paikkoihin kyllä pääsi eikä niissä ollu vikaa, mm akun jännite ok.
Tänään kurvailin siis ekaa päivää siirtokilvillä : mahtava vehje, en syömään keriinny ennen ku mahaan sattuu ja näköö haittaa. I looove iiit-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Minkä lambdan mä ostan e34 M50B25 vm. 1991 autoon?
1) http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-3479
vai
2) http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-3422
Jälkimmäisessä ei lue 525 tuotekuvauksessa, mutta olen käsittänyt että zirkoni-lambda tuohon tulisi hankkia.
Comment
-
-
Originally posted by Morriz View PostDoddi elikkäs :
Pääsulake check
Öljynlämpömittari pelaa
Sähköpenskoista on varmaankin johto poikki
Mutta:
Kävin leimaa hakemassa ja se tyssäs tuohon airbagin valoon, katsastusmies käski käymään Kpään automekaanikoilla ettei tarvi hylsyä antaa. Boschin vehkeillä ei löydetty airbaggia, toinen korjaamo ja boschit ei löytynyt airbaggia, kolmas korjaamo ja sanoko se että sillä on comin vehkeet ja miksei heti tänne tullu.. ei löytyny bägiä ei.
Any ideas? Huomenna soittelen poriin rinta-joupille vai löytyykö lähimailta harrastajaa joka pääsis käsiksi tuonne bägiin?
Viimeisen paikan pomo selosti että tuon vuosimallin autoja on tehty niin vähän ettei kenelläkään muulla ku bemarilla oo lisenssiä lukea ton vehkeen ajatuksia. Muihin paikkoihin kyllä pääsi eikä niissä ollu vikaa, mm akun jännite ok.
Tänään kurvailin siis ekaa päivää siirtokilvillä : mahtava vehje, en syömään keriinny ennen ku mahaan sattuu ja näköö haittaa. I looove iiit
Sinällään ihme homma koska uudempi testaa koko järjestelmän ihan samalla tavoin läpi kuin vanhempikin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Ajattelin pistää briteistä tulemaan täyden setin Powerflexin puslaa, mutta nyt heräsi muutama kysymys.
Sisemmän tukivarren puslista (NUMERO 2) sanotaan että 520- 530 malleihin on erilaiset puslat kuin 535,540 ja M5 koska 520-530 on rautaiset ja 535,540 ja M5 alumiiniset tukivarret. Mitä eroa näissä puslissa voi olla keskenään? Entä jos onkin vaihdettu jotkut tarvike varret jotka onkin rautaa, niin onko otettava silloin nuo rautaisille tarkoitetut?
Ei ole minun omistuksen aikana tarvinnut vielä tukivarsia vaihdella niin enpä ole kiinnittänyt huomiota.
Osaisiko joku kertoa myös 535:n etu ja takavakaajan paksuudet? Takavakaaja 15 vai 18mm? Etuvakaaja 23, 24 vai 25mm?Last edited by Juhi$; 20-04-2010, 17:38.
Comment
-
-
Originally posted by jyliaho View PostYmmärsinköhän oikein ohjekirjasta, että ilmastointilaitteella varustettuun 520i:n vaihdelaatikkoon pitää laittaa ATF-öljyä? Mitenkä tuo ilmastointi siihen vaikuttaa? Mikähän ATF öljy tuohon ois käypäinen?
laatikossa musta lätkä niin atf ja laita nyt vaikka dexron ll
sorry olikin e34 eli siis etene tuon mukaisestiG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostJa niissä Bemarin testereissäkin on eroja, omaa E39ä kun katottiin veljen kanssa Autosalvassa uudella Bmw:n testerillä niin ei löytänyt vikaa miksi puutuu, mutta kun laitettiin vanhempaan testeriin kiinni niin se sitten löysi siltä kampiakselin asentotunnistimelta vikakoodin.
Sinällään ihme homma koska uudempi testaa koko järjestelmän ihan samalla tavoin läpi kuin vanhempikin.-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postauton ikä helpottaisi ja tähän asiaan
laatikossa musta lätkä niin atf ja laita nyt vaikka dexron ll
sorry olikin e34 eli siis etene tuon mukaisesti
Onko tuo dexron2 ihan virallinen bmw vaatimukset täyttävä laatu? Milläpuolella laatikkoa tuo lätkä pitäis olla?? En aikonut itse vaihtaa, huolto on tulossa muutenkin, niin samalla ajattelin vaihdattaa ja viedä öljyt itse.
Mites peräöljy? API GL-4 vai GL-5?
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostAjattelin pistää briteistä tulemaan täyden setin Powerflexin puslaa, mutta nyt heräsi muutama kysymys.
Sisemmän tukivarren puslista (NUMERO 2) sanotaan että 520- 530 malleihin on erilaiset puslat kuin 535,540 ja M5 koska 520-530 on rautaiset ja 535,540 ja M5 alumiiniset tukivarret. Mitä eroa näissä puslissa voi olla keskenään? Entä jos onkin vaihdettu jotkut tarvike varret jotka onkin rautaa, niin onko otettava silloin nuo rautaisille tarkoitetut?
Ei ole minun omistuksen aikana tarvinnut vielä tukivarsia vaihdella niin enpä ole kiinnittänyt huomiota.
Osaisiko joku kertoa myös 535:n etu ja takavakaajan paksuudet? Takavakaaja 15 vai 18mm? Etuvakaaja 23, 24 vai 25mm?
Vakaajien paksuus ilmeisesti määräytyy sen mukaan miten tehtaalla raksittu varusteita. Perusalustalla edessä 23mm, "sporty suspension" jos löytyy niin 24mm ja m technic/m sports alustaisissa 25mm.
Itselläni on varustelistaan ruksittu "sports suspension settings", eli olisko siellä toi 24mm edessä?:think
Takana myös näyttäisi että normi alustassa 15mm vakaaja ja m sport alustassa 18mm. Täytynee mittaamalla varmistaa vielä nuo koot ennen tilausta.
Se jäi vielä epäselväksi mitä eroa noilla powerflexeillä on kun toinen on tarkoitettu rautaiselle varrelle ja toinen alumiiniselle..:think
Comment
-
-
Originally posted by jyliaho View PostYmmärsinköhän oikein ohjekirjasta, että ilmastointilaitteella varustettuun 520i:n vaihdelaatikkoon pitää laittaa ATF-öljyä? Mitenkä tuo ilmastointi siihen vaikuttaa? Mikähän ATF öljy tuohon ois käypäinen?
Originally posted by jyliaho View PostAuto on -92.
Onko tuo dexron2 ihan virallinen bmw vaatimukset täyttävä laatu? Milläpuolella laatikkoa tuo lätkä pitäis olla?? En aikonut itse vaihtaa, huolto on tulossa muutenkin, niin samalla ajattelin vaihdattaa ja viedä öljyt itse.
Mites peräöljy? API GL-4 vai GL-5?
Comment
-
-
Mites ton 525tds laita??
Onko kellään kokemuksia 525tds virittämisestä kuinka paljon puhtia tuo kestää peruksena ja sitten laitettuna? Että jos hommaa kysyseisen auton niin saako sen lähtemaan kuin hauki rannasta vai pitääkö tyytyä mummo pedistä lähtöön??Niinkuin nykyisellä 735i:lä. Kaveri porukka kun vinoilee "bensalla pestää pensselit ja dieselillä tehdään voimaa!"
Comment
-
Comment