Tilasin itelle powerflexin koko setin 525:seen vähän aikaa sitten. Tein ihan silleen noitten kaikkien kanssa että mittasin työntömitalla vakaajat ja tukivarsien sisähalkaisijat. Sisempien tukivarsien halkaisijoita en päässy mittaamaan älyttömän tarkasti, sillä oli vielä se hela paikallaan. Toinen näistä on alumiininen ja toinen rautainen. En ulkoa muista tilasinko sitten alumiinisen vai rautaisen puslat.
Nyt kun on noi helat prässätty irti niistä tukivarsista, niin voisinhan mä käydä mittaamassa sulle ne sisemmät tukivarret. Jos ne täsmää täysin, niin pitäis käydä sama pusla? :think
Jos vain kehtaat niin mittaa ihmeessä! Jotenkin tuntuu oudolle että noissa puslissa olisi jotain eroa rautaisien ja alumiinisten välillä, mutta kai niissä sitten on.. :think Täytyy tosiaan nuo vakaajat mitata ihan työntömitalla niin tuleepahan varmasti tilattua sitten oikean kokoiset.
Eli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?
Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
E34 525TDS:n ostaminen tulee olemaan tähänastisen elämäsi suurin virhe. Eräs foorumilainen on asian parhaiten ilmaissut: "Baijerilainen remonttisimulaattori"
Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.
Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
E34 525TDS:n ostaminen tulee olemaan tähänastisen elämäsi suurin virhe. Eräs foorumilainen on asian parhaiten ilmaissut: "Baijerilainen remonttisimulaattori"
Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.
Ehkä näissäkin on parempia yksilöitä? Nimim. 110tkm ilman tekniikkamurheita, nyt lasissa ~385000km. Tankin siirtopumppu, hehkut ja suuttimien paluuletkut ainoastaan vaihdettu tekniikkapuolelle. Öljyt + suodatin 8tkm välein. Käyttö ja huolto vaikuttaa varmaan aika paljon luotettavuuteen :think
Jos vain kehtaat niin mittaa ihmeessä! Jotenkin tuntuu oudolle että noissa puslissa olisi jotain eroa rautaisien ja alumiinisten välillä, mutta kai niissä sitten on.. :think Täytyy tosiaan nuo vakaajat mitata ihan työntömitalla niin tuleepahan varmasti tilattua sitten oikean kokoiset.
Mittasin tossa noita tukivarsia, kumpikin 46mm vaikka miten päin pyöritteli. Laitan ainakin itelle siis kiinni. Toivottavasti tästä apuja!
Ehkä näissäkin on parempia yksilöitä? Nimim. 110tkm ilman tekniikkamurheita, nyt lasissa ~385000km. Tankin siirtopumppu, hehkut ja suuttimien paluuletkut ainoastaan vaihdettu tekniikkapuolelle. Öljyt + suodatin 8tkm välein. Käyttö ja huolto vaikuttaa varmaan aika paljon luotettavuuteen :think
Täytyy tosin koputtaa puuta
Omassakin olisi siirtopumppu uutta vailla tai ainakin edellinen omistaja sano että sen takia rupeaa ahtamaan vasta 2tonnissa..kerran myös otti ilmaa letkuun mutkassa ja hyyty(siirtopumpun takia?). Öljyt+suodatin on tarkoitus säännöllisesti vaihtaa niinkuin edellisissäkin autoissa ja huoltaa muutenkin.
Eli otsikon mukainen lötkö ei nyt vaan jostakin syystä starttaa. Akku on kunnossa ja virtaa piisaa, akun kengät putsasin. Startti ei siis sano todellakaan mitään. Lueskelin että mankan vaihdon jälkeen joillakin olisi sähköt takkuilleet ja epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä virtalukolle tulevaan startin piuhaan, mutta mitä muita "vikavaihtoehtoja" tulisi tässä tapauksessa ottaa huomioon? Startin solenoidi, akun pääsulake, startin maadoitus?? Apuja!!!
E: kyseessä ilmeisesti katkos virtalukon ja startin välillä. eli mankkaa asentaessa tuli vissiin murjottua piuha solmulle ja nyt pääsee sitten piuhoja uudistamaan.
Eli otsikon mukainen lötkö ei nyt vaan jostakin syystä starttaa. Akku on kunnossa ja virtaa piisaa, akun kengät putsasin. Startti ei siis sano todellakaan mitään. Lueskelin että mankan vaihdon jälkeen joillakin olisi sähköt takkuilleet ja epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä virtalukolle tulevaan startin piuhaan, mutta mitä muita "vikavaihtoehtoja" tulisi tässä tapauksessa ottaa huomioon? Startin solenoidi, akun pääsulake, startin maadoitus?? Apuja!!!
Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
Ihan ekoissa m50 koneisissa 520i autoissa on siis ylivaihdelaatikko ja tiheähkö perä(ei kuitenkaan niin järkyttävän tiheä, kuin m20 520i autoissta)
Nytpä varsinainen kysymys, onko tällaisen ennen 1991 valmistetun 520i:n kardaanin takapäässä ristikko vai vakionopeus nivel? Eli jos kysymys oli liian epäselvä, niin onko kardaani kiinni perässä neljälllä vai kuudella mutteirilla?
Realoem väitti vähän sekavaa, vakionopeusniveltä siellä ei ollut, mutta sanoppa sitten varmaksi, kun koko kardaanin kuvaan se on kuitenkin piirretty ja kardaanin nimen perässä lukee constant velocity joint.
Comment