Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhi$
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 1268
    • Laukaa

    Originally posted by timpl3 View Post
    Tilasin itelle powerflexin koko setin 525:seen vähän aikaa sitten. Tein ihan silleen noitten kaikkien kanssa että mittasin työntömitalla vakaajat ja tukivarsien sisähalkaisijat. Sisempien tukivarsien halkaisijoita en päässy mittaamaan älyttömän tarkasti, sillä oli vielä se hela paikallaan. Toinen näistä on alumiininen ja toinen rautainen. En ulkoa muista tilasinko sitten alumiinisen vai rautaisen puslat.

    Nyt kun on noi helat prässätty irti niistä tukivarsista, niin voisinhan mä käydä mittaamassa sulle ne sisemmät tukivarret. Jos ne täsmää täysin, niin pitäis käydä sama pusla? :think
    Jos vain kehtaat niin mittaa ihmeessä! Jotenkin tuntuu oudolle että noissa puslissa olisi jotain eroa rautaisien ja alumiinisten välillä, mutta kai niissä sitten on.. :think Täytyy tosiaan nuo vakaajat mitata ihan työntömitalla niin tuleepahan varmasti tilattua sitten oikean kokoiset.

    Comment

    • bimmer_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 851
      • Keskisuomi

      Originally posted by makkis View Post
      kyllä!!
      jess!
      Seonsekinnusenjoukokinnulasta

      e46 320i Touring -04
      e36 328i -97 Sedan Ralliauto

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by ||Nixu|| View Post
        Eli ostin E34 525tds -93 bmw:n.. Kysymys kuuluu että mistähän voisi johtua että ahtaa 1.3-1.4bar ja savua ei näy yhtään? Korkeilta tuntuu ahtopaineet ja matalilta syötöt, kiihtyvyyskin tuntuu aika heikolta. Missään boksissa en nähny "vastus viritystä" vai minkälainen se sit onkin.. Eli haluiasin ahdot aika vakioks 1bar ja syöttöä enemmän. Mitä pitäisi tehdä? Kulkua enemmän, vahinkoa vähemmän. Saisko nopeita vastauksia?
        Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • ||Nixu||
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 260
          • Joensuu

          Originally posted by okko View Post
          E34 525TDS:n ostaminen tulee olemaan tähänastisen elämäsi suurin virhe. Eräs foorumilainen on asian parhaiten ilmaissut: "Baijerilainen remonttisimulaattori"
          Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.

          No sehän piristi
          Volvo S40 T4 -98

          ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

          Comment

          • ||Nixu||
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 260
            • Joensuu

            Originally posted by zener View Post
            Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
            Joo täytyy huomenna tarkistaa.
            Volvo S40 T4 -98

            ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

            Comment

            • Alpina E34
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1122
              • Masku

              Originally posted by okko View Post
              E34 525TDS:n ostaminen tulee olemaan tähänastisen elämäsi suurin virhe. Eräs foorumilainen on asian parhaiten ilmaissut: "Baijerilainen remonttisimulaattori"
              Vika saattaa olla hukkaportin jumitus. Savua ei ihan älyttömiä kuulu tullakkaan.
              Originally posted by ||Nixu|| View Post
              No sehän piristi
              Ehkä näissäkin on parempia yksilöitä? Nimim. 110tkm ilman tekniikkamurheita, nyt lasissa ~385000km. Tankin siirtopumppu, hehkut ja suuttimien paluuletkut ainoastaan vaihdettu tekniikkapuolelle. Öljyt + suodatin 8tkm välein. Käyttö ja huolto vaikuttaa varmaan aika paljon luotettavuuteen :think

              Täytyy tosin koputtaa puuta
              E34 Lenz 536ds -89

              E34 osille tarve:
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

              Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
              Originally posted by T3
              BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
              'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

              Comment

              • timpl3
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 52
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Juhi$ View Post
                Jos vain kehtaat niin mittaa ihmeessä! Jotenkin tuntuu oudolle että noissa puslissa olisi jotain eroa rautaisien ja alumiinisten välillä, mutta kai niissä sitten on.. :think Täytyy tosiaan nuo vakaajat mitata ihan työntömitalla niin tuleepahan varmasti tilattua sitten oikean kokoiset.
                Mittasin tossa noita tukivarsia, kumpikin 46mm vaikka miten päin pyöritteli. Laitan ainakin itelle siis kiinni. Toivottavasti tästä apuja!
                _____________________
                sigpic

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  Originally posted by Alpina E34 View Post
                  Ehkä näissäkin on parempia yksilöitä? Nimim. 110tkm ilman tekniikkamurheita, nyt lasissa ~385000km. Tankin siirtopumppu, hehkut ja suuttimien paluuletkut ainoastaan vaihdettu tekniikkapuolelle. Öljyt + suodatin 8tkm välein. Käyttö ja huolto vaikuttaa varmaan aika paljon luotettavuuteen :think

                  Täytyy tosin koputtaa puuta
                  Omassakin olisi siirtopumppu uutta vailla tai ainakin edellinen omistaja sano että sen takia rupeaa ahtamaan vasta 2tonnissa..kerran myös otti ilmaa letkuun mutkassa ja hyyty(siirtopumpun takia?). Öljyt+suodatin on tarkoitus säännöllisesti vaihtaa niinkuin edellisissäkin autoissa ja huoltaa muutenkin.
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • Ssaannttttuu
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 19
                    • Joensuu

                    e34 530 m30b30 ei starttaa

                    Eli otsikon mukainen lötkö ei nyt vaan jostakin syystä starttaa. Akku on kunnossa ja virtaa piisaa, akun kengät putsasin. Startti ei siis sano todellakaan mitään. Lueskelin että mankan vaihdon jälkeen joillakin olisi sähköt takkuilleet ja epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä virtalukolle tulevaan startin piuhaan, mutta mitä muita "vikavaihtoehtoja" tulisi tässä tapauksessa ottaa huomioon? Startin solenoidi, akun pääsulake, startin maadoitus?? Apuja!!!

                    E: kyseessä ilmeisesti katkos virtalukon ja startin välillä. eli mankkaa asentaessa tuli vissiin murjottua piuha solmulle ja nyt pääsee sitten piuhoja uudistamaan.
                    Last edited by Ssaannttttuu; 02-05-2010, 03:24.

                    Comment

                    • okko
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2005
                      • 1763
                      • Honkajoki

                      Kokeile suoraan sähköä siihen solenoidiin, saat rajattua vian itse starttiin, tai virtalukolle päin.
                      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by Ssaannttttuu View Post
                        Eli otsikon mukainen lötkö ei nyt vaan jostakin syystä starttaa. Akku on kunnossa ja virtaa piisaa, akun kengät putsasin. Startti ei siis sano todellakaan mitään. Lueskelin että mankan vaihdon jälkeen joillakin olisi sähköt takkuilleet ja epäilykseni kohdistuvat tällä hetkellä virtalukolle tulevaan startin piuhaan, mutta mitä muita "vikavaihtoehtoja" tulisi tässä tapauksessa ottaa huomioon? Startin solenoidi, akun pääsulake, startin maadoitus?? Apuja!!!
                        Moottorin maadoitus.
                        Olli.

                        Comment

                        • ||Nixu||
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 260
                          • Joensuu

                          Originally posted by zener View Post
                          Onko turbon painekellolta alipaineletku pois? Omassa ex. TDS:ssä oli otettu pois ja ahto mitä turbo vaan jaksoi ~1,4-1,5bar:ia... Letku paikalleen ja putos vakioon. Eikä kulussa ollu mitää eroa tietenkään.
                          Letkut oli kiinni.. mitäpä lie sit tehty..
                          Volvo S40 T4 -98

                          ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                          Comment

                          • dkk
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 147
                            • Kokkola

                            -11/94

                            Onko E34:ssa sinkkikori?
                            E39 520i Facelift

                            Comment

                            • Radon
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 463
                              • Suomi-Finland

                              Originally posted by dkk View Post
                              Onko E34:ssa sinkkikori?
                              On, muuttui jossain -91 kokosinkityksi, aikaisemmissa e30 ja e34 oli vaan osasinkitty. Eriasia on sitten sinkityksen laatu se ei ihan paras ole.
                              Last edited by Radon; 30-04-2010, 12:42.

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                Ihan ekoissa m50 koneisissa 520i autoissa on siis ylivaihdelaatikko ja tiheähkö perä(ei kuitenkaan niin järkyttävän tiheä, kuin m20 520i autoissta)

                                Nytpä varsinainen kysymys, onko tällaisen ennen 1991 valmistetun 520i:n kardaanin takapäässä ristikko vai vakionopeus nivel? Eli jos kysymys oli liian epäselvä, niin onko kardaani kiinni perässä neljälllä vai kuudella mutteirilla?

                                Realoem väitti vähän sekavaa, vakionopeusniveltä siellä ei ollut, mutta sanoppa sitten varmaksi, kun koko kardaanin kuvaan se on kuitenkin piirretty ja kardaanin nimen perässä lukee constant velocity joint.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎