Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1570
    • Wackyland

    Originally posted by ||Nixu|| View Post
    Kävi eilen aamulla silleen että olin lähdössä peruuttamaan parkkipaikalta niin kytkin poljin jäi pohjaan. Mikähän tämä vika on?
    Taitaa olla kytkimen työntösylinteri(?) lopussa. Itsellä käynyt näin pari kertaa talvella kovilla pakkasilla.
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • sasu`
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 352
      • Tuusula

      Tür offen, herjaa välillä ajotietokoneeseen, varmistin että ovet on kiinni, ja herjaa vieläkin välillä. Mistä lähteä etsimään vikaa?

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by Haggis View Post
        Taitaa olla kytkimen työntösylinteri(?) lopussa. Itsellä käynyt näin pari kertaa talvella kovilla pakkasilla.
        Jep, tai ilmaa järjestelmässä, eli ilmausta voi kokeilla ensin.
        Jostainhan se on kuitenkin sitä ilmaakin sinne saanut joten työsylinterin todennäköisesti joutuu vaihtamaan, mutta muutaman kerran on ollut vain niin vanhat nesteet että on päästänyt läpi sylinteristä ja uusilla nesteillä ja ilmauksella on lähtenyt pelittää
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • timpl3
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 52
          • Kirkkonummi

          Originally posted by sasu` View Post
          Tür offen, herjaa välillä ajotietokoneeseen, varmistin että ovet on kiinni, ja herjaa vieläkin välillä. Mistä lähteä etsimään vikaa?
          Veikkaisin että ovien vastakappaleiden mikrokytkimet on sen verran kulunu, että ei kosketa kunnolla ja jää "auki" vaikka onkin kiinni.

          Samantapainen oli kaverin e36 coupessa, ikkunat ei menny kokonaan kiinni kun nämä kytkimet lopussa.
          _____________________
          sigpic

          Comment

          • motu
            Newbiemmer
            • Feb 2010
            • 22
            • Lohja

            E34 Takakontin kiinnityslenkit

            Miten ihmeessä takakontin kiinnityslenkit saa irti touringista.. :think Sisustan purkaminen ei etene ennenku saan kaivettua ne lenkit irti. Lenkkien alla on kaksi kuusiokoloruuvia, mutta ne eivät mahdu tulemaan pois, kun lenkki on siinä tiellä.
            Last edited by motu; 16-05-2010, 12:08. Reason: Tarkennusta..

            Comment

            • Wgs
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 69
              • Laplaaandia

              Originally posted by Peltsii View Post
              Lämmönsäätö toimii siis normaalisti?


              Flektissä voi olla moottori jumissa, tai jokin anturivika.. Lähteekö sähköflekti käyntiin kun moottorin lämpötila nousee?
              Silloin kun puhaltaa kylmääkin niin silloin toimii lämmönsäätö normaalisti.

              Lähteehän tuo päälle. Ilmastoinnin kompurakin lähtee päälle napista. Nyt kävi taas aamulla sama juttu, lähdin ajamaan, puhalti viileää muttei kylmää ilmaa ilmastointi päällä, n.15-20min ajon jälkeen ja yhden auton sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ilmastointi taas päälle ja aivan kuumaa ilmaa puhaltaa sisään.

              Comment

              • sasu`
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 352
                • Tuusula

                Originally posted by motu View Post
                Miten ihmeessä takakontin kiinnityslenkit saa irti touringista.. :think Sisustan purkaminen ei etene ennenku saan kaivettua ne lenkit irti. Lenkkien alla on kaksi kuusiokoloruuvia, mutta ne eivät mahdu tulemaan pois, kun lenkki on siinä tiellä.
                Vedä lenkkejä pihalle samalla kun avaat niitä pultteja. Tulee ihan vetämällä kun ne kaks pulttia on irrotettu.

                Comment

                • joni01
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 236
                  • Pieksämäki

                  Eikö oo tietoo käykö e34 muovi ja peltitankit päikseen paikalleen??
                  Aineskii bensalinjat on vähän erilaiset mut letkujahan nyt on helppo jatkaa..
                  -e38 750
                  -e39 540 6-gang

                  -EX-
                  -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
                  -e34 540i -94 6-gang touring

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Wgs View Post
                    yhden auton sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen
                    Aivan selkeästi vesiventtiilit jumittavat/eivät saa virtaa.

                    Tuo "vain kuumaa" oire katoaa usein virrat sammuttamalla, saa "piikin" ja jumitus irtoaa/sähkö menee taas perille ja toimii jonki aikaa ihan normaalisti.

                    Tuo oire että ilmastointi päällä tulee haaleaa kertoo aivan samasta asisasta, eli lämppäri puhaltaa täysillä kuumaa ja ilmastointi täysillä kylmää, niin haaleaahan se lopputulos on, riippuen tietysti koneen ja ulkoilman lämmöstä.

                    Sitten jotain ihan muuta:

                    Voiko e34+m30 yhdistelmässä vaihtaa ohjaussimpukan kohottamatta konetta?
                    Olli.

                    Comment

                    • Wgs
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 69
                      • Laplaaandia

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Aivan selkeästi vesiventtiilit jumittavat/eivät saa virtaa.

                      Tuo "vain kuumaa" oire katoaa usein virrat sammuttamalla, saa "piikin" ja jumitus irtoaa/sähkö menee taas perille ja toimii jonki aikaa ihan normaalisti.

                      Tuo oire että ilmastointi päällä tulee haaleaa kertoo aivan samasta asisasta, eli lämppäri puhaltaa täysillä kuumaa ja ilmastointi täysillä kylmää, niin haaleaahan se lopputulos on, riippuen tietysti koneen ja ulkoilman lämmöstä.

                      Mitä tässä tilanteessa sitte pitäs ensiksi tehdä? :thinkTuo "vain kuumaa" oire ei minulla katoa virtoja sammuttamallakaan. Tässä tein päivällä tutkimusta ja taas auto kylmiltään lähtiessä puhalsi viileää ja sitä mukaa kun motti nosti lämpöjä lämpeni puhaltavan ilman lämpötila. Ulkolämpötila oli n.+25 astetta
                      juurikaan Ja täällä myös ongelmana että puhaltaa ainoastaan keskeltä sitä viileää, että tuulilasille ja jalkatilaan tulee ainoastaan kuumaa ilmaa säädöistä riippumatta.

                      Comment

                      • bimmer_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 851
                        • Keskisuomi

                        Originally posted by duuk View Post
                        Yläpään tiivistesarja, kannen pultit, kannen plaanaus ja ponnistus, öljyt jne. että kyllä sille kansirempalle aina jonkun verran hintaa tulee..

                        520:n yläpääntiivistesarja 125e + pultit n 25e + loput
                        No eipä päästy halvalla tästäkään.. öljyt saa ihan omasta takaa ja kannen työstö 30e tuttavalla Eipä noita pulttejakaan ole ennenkää tarvinu uusia..
                        Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                        e46 320i Touring -04
                        e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Wgs View Post
                          Mitä tässä tilanteessa sitte pitäs ensiksi tehdä? :thinkTuo "vain kuumaa" oire ei minulla katoa virtoja sammuttamallakaan. Tässä tein päivällä tutkimusta ja taas auto kylmiltään lähtiessä puhalsi viileää ja sitä mukaa kun motti nosti lämpöjä lämpeni puhaltavan ilman lämpötila. Ulkolämpötila oli n.+25 astetta
                          juurikaan Ja täällä myös ongelmana että puhaltaa ainoastaan keskeltä sitä viileää, että tuulilasille ja jalkatilaan tulee ainoastaan kuumaa ilmaa säädöistä riippumatta.
                          Niin keskeltä tulee aina vain viileää, siksi sitä tulee myös "vika päällä".

                          Ihan ekana irroita vesiventtiilien johdot ja puhdista liitos, liito on siinä venttiilipaketin kupeessa. Jos tuli kuntoon niin ole tyytyväinen

                          Jos ei tullut kuntoon, niin odota että vika tulee päälle, älä sammuta autoa vaan avaa konepelti auton käydessä ja lämmöt säädettynä kylmälle.

                          Kopsuttele vesiventtiilejä vasaralla lujaa, mutta tietenkni niitä fyysisesti särkemättä. Jos tuli kuntoon lopullisesti niin ole tyytyväinen.

                          Jos ei tullut kuntoon, vaan oire katosi hetkeksi, niin taitojesi mukaan pura venttiilit osiksi ja puhdista ja koko uudestaan tai hanki ehjät venttiilit.

                          Jos ei näillä tule kuntoon, niin netissä en osaa enempää tehdä, pitäisi päästä auton viereen.
                          Olli.

                          Comment

                          • sasu`
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 352
                            • Tuusula

                            Noista vesiventtiileistä muuten, pystyykö ne tulppaamaan kokonaan ton reitin sieltä venttiileiltä -> kennolle, vai vain osittain?

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by sasu` View Post
                              Noista vesiventtiileistä muuten, pystyykö ne tulppaamaan kokonaan ton reitin sieltä venttiileiltä -> kennolle, vai vain osittain?
                              Kokonaan, lämmönsäätö perustuu täysin niihin ja pitäisi tulla ulkoilmanlämpöistä, kun venat ovat kiinni.
                              Olli.

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Niin keskeltä tulee aina vain viileää, siksi sitä tulee myös "vika päällä".

                                Kyllä ilmastoiduissa malleissa tulee lämmitettyä ilmaa keski ja ovien suuttimista. Niille tosin on oma lämmönsäätö rullansa.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎