Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    Originally posted by Wgs View Post
    Eli siis mistä mittaan sen "pulssin"? Kun tähän kiertovesipumppuun ei tullut virtoja? :O
    Moottorin pitää olla lämmin että ko. johtoon/releelle tulee virtaa..
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Wgs
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 69
      • Laplaaandia

      Originally posted by Rocla View Post
      Oliko lämmöt päällä lämppäristä?

      Mittaa venttiilien johtojen välistä, kun säädät kylmälle, niin pitäisi alkaa tulemaan maita niihin kahteen "miinus"johtoon. Plussaa sinne nähtävästi pitäisi tulle heti kun sytytysvirta kytketään.
      Ei ollut.

      Venttiilin johtoon tuli maita kun oli säädöt kylmällä.

      Comment

      • Incarnated
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 450
        • Seinäjoki

        Originally posted by Axum View Post
        Moottorin pitää olla lämmin että ko. johtoon/releelle tulee virtaa..
        Kyllä se minulla ainakin jurnuttaa heti kun laittaa virrat päälle vaikka talvipakkasella :P

        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

        Comment

        • Wgs
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 69
          • Laplaaandia

          Originally posted by Incarnated View Post
          Kyllä se minulla ainakin jurnuttaa heti kun laittaa virrat päälle vaikka talvipakkasella :P
          Kun tähän pumppuun ei virtoja tule, onko siihen mahdollista vetää uusi johdotus samasta virtajohdosta kun vesiventtiilin virta? Samasta paketista näyttävät kuitenkin yhdessä tulevan ja erkanevan..


          Sitten tarkennusta: vesiventtiilin liittimeen pitää tulla jatkuva virta, mutta ei maita? Vasta kun ilmastointi kytketään päälle tulee liittimeen maat? Jos näin on, missä vika kun tulee maita vaikkei puhallin olisi päällä?
          Last edited by Wgs; 19-05-2010, 20:54.

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            Originally posted by Haju69 View Post
            Hmm. Mikähän lie oli sitten itsellä homman nimi kun tuo vanha 535 -90 oli mulla niin vanhan mallin otteen aikaan luki että vähäpäästöinen mutta sitten kun nuo otteet muuttu niin ei lukenut enää.. Tuskin se vähäpäästöisyys sillä häviää.

            Ei kyllä lue tuonkaan Cabrion otteessa mitään vaikka se on vähäpäästöinen.
            Kyllä se on vähänpästöinen kuten veikkaisitkin.
            Tässä on nyt muutamien vuosien sisällä ollut epäselvyyksiä noissa.
            Sori offtopic:
            Esim mun lada oli vähäpäästöinen ja vuosimallia 91(ensirek:8/91) ja kaverin vastaavainen lada oli sama vm mutta noin puolta vuotta vanhempi(1/91) ja siinä ei ollut vähäpäästöisyyttä.

            Soitin konttorille ja sieltä sanottiin että noita ei voi ottaa pois kun ovat maahantuotu noiden kanssa/tai ensirek niiden kanssa.

            Sitten taas kuvittelin tästä että aina kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen niin se on ja taas jos EI lue niin päinvastoine jne..

            Tässä sitten kaveri osti kuukausia takaperin RS Escortin ja vm 92.. rekisteriotteessa ei lukenut mitää vähäpäästöstöisyydestä.. Kaveri fiksaili jne leima kuntoon ja otettiin laput EI vähäpäästöiset arvot.. Sitten yllätys yllätys inssi valitti että ei sovi koska tässä on katti jne vähäpäästöinen auto.

            Kanssa muistelisin että katalysaattorit/lambdat eivät olleet _pakollisia_ 90 luvun alussa vaan ne oli siellä koska eivät muuten menneet lävitse "tiukkoja" päästöarvoja.

            Tässä on sitten offtopic kysymyksiä jos jokin viisas voisi valaista että:

            1, jos autossasi on katalysaattori ja lambda, onko se automaattisesti vähäpäästöinen vaikka auton vuosimalli olisi nakki ja kuusi?(70-80 luvut)

            2, Kun autoja ollaan tehty samalla vuosimallilla ei katti ja katti versioina, saiko silloin jotain hyvitystä suomessa että valitsi vähäpäästöisen auton vai onko toi valmistajan toimesta tehty asia vaikka ei pakollinen ollutkaan?
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • ^alexi^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 258
              • Kemi

              Elikkäs nyt tuli hylsyt katsastuksesta, alatukivarren pallonivel väljä. Kummaltakin puolelta.. Miten se vaihto onnistuu tai mitä pitää uusia? Jostain luin että pitää vaihtaa koko alatukivarsi, onko näin? Vai saako pelkän nivelen vaihdettua..

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 450
                • Seinäjoki

                Originally posted by Wgs View Post
                Kun tähän pumppuun ei virtoja tule, onko siihen mahdollista vetää uusi johdotus samasta virtajohdosta kun vesiventtiilin virta? Samasta paketista näyttävät kuitenkin yhdessä tulevan ja erkanevan..


                Sitten tarkennusta: vesiventtiilin liittimeen pitää tulla jatkuva virta, mutta ei maita? Vasta kun ilmastointi kytketään päälle tulee liittimeen maat? Jos näin on, missä vika kun tulee maita vaikkei puhallin olisi päällä?

                Miksei se mahdollista olisi, mutat suosittelen silti etsiämään oikean syyn virran puuttumiselle ...ja kai olet tarkistanut että se varmasti on se kiertovesipumpun johto?
                Ja vesiventtiileillä ei oo varsinaisesti mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa, lämmityslaitteen vain, maan pitäisi kadota ainakin silloin että käännät molemmat lämmönsäädöt täysille, niin että kuskinpuoli naksahtaa, sillon pitäs siis tulla niin kuumaa kuin mahdollista (ei maata venttiileille-> venttiilit koko ajan auki)

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16360
                  • Leppävirta

                  Originally posted by ^alexi^ View Post
                  Elikkäs nyt tuli hylsyt katsastuksesta, alatukivarren pallonivel väljä. Kummaltakin puolelta.. Miten se vaihto onnistuu tai mitä pitää uusia? Jostain luin että pitää vaihtaa koko alatukivarsi, onko näin? Vai saako pelkän nivelen vaihdettua..
                  Eikun tilaamaan uudet alatukivarret. Jos halvemmalla niin motonet mutta kestävyys on näin ja niin. Muutoin alkuperäis osia suosittelisin. Marmorilta tai esim KL-Varaosat
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Wgs
                    Bimmer Rookie
                    • May 2009
                    • 69
                    • Laplaaandia

                    Originally posted by Incarnated View Post
                    Miksei se mahdollista olisi, mutat suosittelen silti etsiämään oikean syyn virran puuttumiselle ...ja kai olet tarkistanut että se varmasti on se kiertovesipumpun johto?
                    Ja vesiventtiileillä ei oo varsinaisesti mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa, lämmityslaitteen vain, maan pitäisi kadota ainakin silloin että käännät molemmat lämmönsäädöt täysille, niin että kuskinpuoli naksahtaa, sillon pitäs siis tulla niin kuumaa kuin mahdollista (ei maata venttiileille-> venttiilit koko ajan auki)
                    Asia selvä. Ei ainakaan tuossa hakemalla kiertovesipumpulle muuta johtoa löytänyt. Vesiventtiilit eivät ole osoittaneet mitään elonmerkkejä tässä asiaa tutkaillessa. Eli vissiinmästi venttiilit irti ja auki. Miten tuo lähtisi helpoimmin irti tuolta? On aika hankalasti pois otettavissa, vai vaiko kaikki letkut irti ja pienellä voimalla ulos?

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by ^alexi^ View Post
                      Elikkäs nyt tuli hylsyt katsastuksesta, alatukivarren pallonivel väljä. Kummaltakin puolelta.. Miten se vaihto onnistuu tai mitä pitää uusia? Jostain luin että pitää vaihtaa koko alatukivarsi, onko näin? Vai saako pelkän nivelen vaihdettua..
                      Koko tukivarsi pitää vaihtaa. Nimellä reaktiotanko, tai motonetissä nimellä tukitanko. Motonetin merkkikirjo on vähän sekalaista noissa varsissa, mutta yleensä delphiä ainakin mulle on tarjottu.. Pallonivelet niissä kestää ihan hyvin, mutta puslat kannattaa ennen asennusta vaihtaa parempiin, esim. powerflex, ne varsissa kiinni olevat puslat ei kestä muutamaa tuhatta kilometriä enempää..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • grandpa-look
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 531
                        • Vaasa/Seinäjoki

                        Originally posted by Betrunken View Post
                        Tässä on sitten offtopic kysymyksiä jos jokin viisas voisi valaista että:

                        1, jos autossasi on katalysaattori ja lambda, onko se automaattisesti vähäpäästöinen vaikka auton vuosimalli olisi nakki ja kuusi?(70-80 luvut)
                        1: Ei ole automaattisesti vähäpäästöinen. Omassa ex-525 vm. 1988 oli katti ja lambda, uudessa otteessa ei tietenkään merkintää vähäpäästöisyydestä. Asia tarkistettiin konttorilta ja auto ei ollut vähäpäästöinen. Asensin peltisarjan ja otin katalysaattorin pois.. kelpasi katsastusinssille koska ei voinut todistaa, että katti siellä uutena olisi ollut.

                        Katalysaattoriahan ei pykälien mukaan saa poistaa jos se on autossa uutena ollut. Mutta jos auto ei ole vähäpäästöinen niin vaikea sitä on inssin todistaa, varsinkin jos molempia versioita on ollut saatavilla
                        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14439
                          • Oulu

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Koko tukivarsi pitää vaihtaa. Nimellä reaktiotanko, tai motonetissä nimellä tukitanko. Motonetin merkkikirjo on vähän sekalaista noissa varsissa, mutta yleensä delphiä ainakin mulle on tarjottu.. Pallonivelet niissä kestää ihan hyvin, mutta puslat kannattaa ennen asennusta vaihtaa parempiin, esim. powerflex, ne varsissa kiinni olevat puslat ei kestä muutamaa tuhatta kilometriä enempää..
                          Eikai alatukivarsi ole reaktiotanko?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • ^alexi^
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 258
                            • Kemi

                            Kiitoksia Peltsii ja haju69! Eikun huomenna hakemaan uutta osaa ja alkaa värkkäämään, 26.5 pitäs käyttää uudestaan leimalla :think

                            Comment

                            • Incarnated
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 450
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Wgs View Post
                              Asia selvä. Ei ainakaan tuossa hakemalla kiertovesipumpulle muuta johtoa löytänyt. Vesiventtiilit eivät ole osoittaneet mitään elonmerkkejä tässä asiaa tutkaillessa. Eli vissiinmästi venttiilit irti ja auki. Miten tuo lähtisi helpoimmin irti tuolta? On aika hankalasti pois otettavissa, vai vaiko kaikki letkut irti ja pienellä voimalla ulos?
                              Niitä venttiileitäkin on kahta mallia, jos sivuilla olevassa reunuksessa on ruuvinkannat, 6kpl, on se korjattavissa oleva malli....irrotuksessa pitää irrottaa pumpulle tuleva letku ja lämppärille lähtevät letkut(älä sekoita), pumppu ja venttiilit lähtee yhtenä pakettina, autossa ne on kii muistaakseni kolmella semmosella kumitatilla joissa on mutterit päissä...paikka on suht ahdas mutta kyllä ne sieltä pitäs mahtua nouseen pois

                              Jos ne saat irti ja rupeet availeen, niin oo varovainen sen kanssa, pari vaaranpaikkaa siellä on, eli koita olla liikuttamatta niitä metalliputkiloita jotka on yläosassa, koska niihin menee tosi ohuet sähköjohtimet jotka katkee helposti(näissäkin se vikas voi olla), toisekseen älä väännä kapistusta yhtään vinoon avatessa, nimittäin sisällä olevat liikkuvat osat on semmoset metallikartiot joissa on joku muovi tms varsi, joka katkee todella helposti jos vääntyy vinoon....

                              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                              Comment

                              • Wgs
                                Bimmer Rookie
                                • May 2009
                                • 69
                                • Laplaaandia

                                Originally posted by Incarnated View Post
                                Niitä venttiileitäkin on kahta mallia, jos sivuilla olevassa reunuksessa on ruuvinkannat, 6kpl, on se korjattavissa oleva malli....irrotuksessa pitää irrottaa pumpulle tuleva letku ja lämppärille lähtevät letkut(älä sekoita), pumppu ja venttiilit lähtee yhtenä pakettina, autossa ne on kii muistaakseni kolmella semmosella kumitatilla joissa on mutterit päissä...paikka on suht ahdas mutta kyllä ne sieltä pitäs mahtua nouseen pois

                                Jos ne saat irti ja rupeet availeen, niin oo varovainen sen kanssa, pari vaaranpaikkaa siellä on, eli koita olla liikuttamatta niitä metalliputkiloita jotka on yläosassa, koska niihin menee tosi ohuet sähköjohtimet jotka katkee helposti(näissäkin se vikas voi olla), toisekseen älä väännä kapistusta yhtään vinoon avatessa, nimittäin sisällä olevat liikkuvat osat on semmoset metallikartiot joissa on joku muovi tms varsi, joka katkee todella helposti jos vääntyy vinoon....
                                Juu on tuommoinen korjattavissa oleva malli. Ei kai sitten muuta kun availemaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎