Originally posted by Wgs
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Originally posted by Rocla View PostOliko lämmöt päällä lämppäristä?
Mittaa venttiilien johtojen välistä, kun säädät kylmälle, niin pitäisi alkaa tulemaan maita niihin kahteen "miinus"johtoon. Plussaa sinne nähtävästi pitäisi tulle heti kun sytytysvirta kytketään.
Venttiilin johtoon tuli maita kun oli säädöt kylmällä.
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostMoottorin pitää olla lämmin että ko. johtoon/releelle tulee virtaa..
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Incarnated View PostKyllä se minulla ainakin jurnuttaa heti kun laittaa virrat päälle vaikka talvipakkasella :P
Sitten tarkennusta: vesiventtiilin liittimeen pitää tulla jatkuva virta, mutta ei maita? Vasta kun ilmastointi kytketään päälle tulee liittimeen maat? Jos näin on, missä vika kun tulee maita vaikkei puhallin olisi päällä?Last edited by Wgs; 19-05-2010, 20:54.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHmm. Mikähän lie oli sitten itsellä homman nimi kun tuo vanha 535 -90 oli mulla niin vanhan mallin otteen aikaan luki että vähäpäästöinen mutta sitten kun nuo otteet muuttu niin ei lukenut enää.. Tuskin se vähäpäästöisyys sillä häviää.
Ei kyllä lue tuonkaan Cabrion otteessa mitään vaikka se on vähäpäästöinen.
Tässä on nyt muutamien vuosien sisällä ollut epäselvyyksiä noissa.
Sori offtopic:
Esim mun lada oli vähäpäästöinen ja vuosimallia 91(ensirek:8/91) ja kaverin vastaavainen lada oli sama vm mutta noin puolta vuotta vanhempi(1/91) ja siinä ei ollut vähäpäästöisyyttä.
Soitin konttorille ja sieltä sanottiin että noita ei voi ottaa pois kun ovat maahantuotu noiden kanssa/tai ensirek niiden kanssa.
Sitten taas kuvittelin tästä että aina kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen niin se on ja taas jos EI lue niin päinvastoine jne..
Tässä sitten kaveri osti kuukausia takaperin RS Escortin ja vm 92.. rekisteriotteessa ei lukenut mitää vähäpäästöstöisyydestä.. Kaveri fiksaili jne leima kuntoon ja otettiin laput EI vähäpäästöiset arvot.. Sitten yllätys yllätys inssi valitti että ei sovi koska tässä on katti jne vähäpäästöinen auto.
Kanssa muistelisin että katalysaattorit/lambdat eivät olleet _pakollisia_ 90 luvun alussa vaan ne oli siellä koska eivät muuten menneet lävitse "tiukkoja" päästöarvoja.
Tässä on sitten offtopic kysymyksiä jos jokin viisas voisi valaista että:
1, jos autossasi on katalysaattori ja lambda, onko se automaattisesti vähäpäästöinen vaikka auton vuosimalli olisi nakki ja kuusi?(70-80 luvut)
2, Kun autoja ollaan tehty samalla vuosimallilla ei katti ja katti versioina, saiko silloin jotain hyvitystä suomessa että valitsi vähäpäästöisen auton vai onko toi valmistajan toimesta tehty asia vaikka ei pakollinen ollutkaan?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Wgs View PostKun tähän pumppuun ei virtoja tule, onko siihen mahdollista vetää uusi johdotus samasta virtajohdosta kun vesiventtiilin virta? Samasta paketista näyttävät kuitenkin yhdessä tulevan ja erkanevan..
Sitten tarkennusta: vesiventtiilin liittimeen pitää tulla jatkuva virta, mutta ei maita? Vasta kun ilmastointi kytketään päälle tulee liittimeen maat? Jos näin on, missä vika kun tulee maita vaikkei puhallin olisi päällä?
Miksei se mahdollista olisi, mutat suosittelen silti etsiämään oikean syyn virran puuttumiselle ...ja kai olet tarkistanut että se varmasti on se kiertovesipumpun johto?
Ja vesiventtiileillä ei oo varsinaisesti mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa, lämmityslaitteen vain, maan pitäisi kadota ainakin silloin että käännät molemmat lämmönsäädöt täysille, niin että kuskinpuoli naksahtaa, sillon pitäs siis tulla niin kuumaa kuin mahdollista (ei maata venttiileille-> venttiilit koko ajan auki)
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by ^alexi^ View PostElikkäs nyt tuli hylsyt katsastuksesta, alatukivarren pallonivel väljä. Kummaltakin puolelta.. Miten se vaihto onnistuu tai mitä pitää uusia? Jostain luin että pitää vaihtaa koko alatukivarsi, onko näin? Vai saako pelkän nivelen vaihdettua..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Incarnated View PostMiksei se mahdollista olisi, mutat suosittelen silti etsiämään oikean syyn virran puuttumiselle ...ja kai olet tarkistanut että se varmasti on se kiertovesipumpun johto?
Ja vesiventtiileillä ei oo varsinaisesti mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa, lämmityslaitteen vain, maan pitäisi kadota ainakin silloin että käännät molemmat lämmönsäädöt täysille, niin että kuskinpuoli naksahtaa, sillon pitäs siis tulla niin kuumaa kuin mahdollista (ei maata venttiileille-> venttiilit koko ajan auki)
Comment
-
-
Originally posted by ^alexi^ View PostElikkäs nyt tuli hylsyt katsastuksesta, alatukivarren pallonivel väljä. Kummaltakin puolelta.. Miten se vaihto onnistuu tai mitä pitää uusia? Jostain luin että pitää vaihtaa koko alatukivarsi, onko näin? Vai saako pelkän nivelen vaihdettua..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostTässä on sitten offtopic kysymyksiä jos jokin viisas voisi valaista että:
1, jos autossasi on katalysaattori ja lambda, onko se automaattisesti vähäpäästöinen vaikka auton vuosimalli olisi nakki ja kuusi?(70-80 luvut)
Katalysaattoriahan ei pykälien mukaan saa poistaa jos se on autossa uutena ollut. Mutta jos auto ei ole vähäpäästöinen niin vaikea sitä on inssin todistaa, varsinkin jos molempia versioita on ollut saatavillaNyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKoko tukivarsi pitää vaihtaa. Nimellä reaktiotanko, tai motonetissä nimellä tukitanko. Motonetin merkkikirjo on vähän sekalaista noissa varsissa, mutta yleensä delphiä ainakin mulle on tarjottu.. Pallonivelet niissä kestää ihan hyvin, mutta puslat kannattaa ennen asennusta vaihtaa parempiin, esim. powerflex, ne varsissa kiinni olevat puslat ei kestä muutamaa tuhatta kilometriä enempää..
Comment
-
-
Originally posted by Wgs View PostAsia selvä. Ei ainakaan tuossa hakemalla kiertovesipumpulle muuta johtoa löytänyt. Vesiventtiilit eivät ole osoittaneet mitään elonmerkkejä tässä asiaa tutkaillessa. Eli vissiinmästi venttiilit irti ja auki. Miten tuo lähtisi helpoimmin irti tuolta? On aika hankalasti pois otettavissa, vai vaiko kaikki letkut irti ja pienellä voimalla ulos?
Jos ne saat irti ja rupeet availeen, niin oo varovainen sen kanssa, pari vaaranpaikkaa siellä on, eli koita olla liikuttamatta niitä metalliputkiloita jotka on yläosassa, koska niihin menee tosi ohuet sähköjohtimet jotka katkee helposti(näissäkin se vikas voi olla), toisekseen älä väännä kapistusta yhtään vinoon avatessa, nimittäin sisällä olevat liikkuvat osat on semmoset metallikartiot joissa on joku muovi tms varsi, joka katkee todella helposti jos vääntyy vinoon....
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Incarnated View PostNiitä venttiileitäkin on kahta mallia, jos sivuilla olevassa reunuksessa on ruuvinkannat, 6kpl, on se korjattavissa oleva malli....irrotuksessa pitää irrottaa pumpulle tuleva letku ja lämppärille lähtevät letkut(älä sekoita), pumppu ja venttiilit lähtee yhtenä pakettina, autossa ne on kii muistaakseni kolmella semmosella kumitatilla joissa on mutterit päissä...paikka on suht ahdas mutta kyllä ne sieltä pitäs mahtua nouseen pois
Jos ne saat irti ja rupeet availeen, niin oo varovainen sen kanssa, pari vaaranpaikkaa siellä on, eli koita olla liikuttamatta niitä metalliputkiloita jotka on yläosassa, koska niihin menee tosi ohuet sähköjohtimet jotka katkee helposti(näissäkin se vikas voi olla), toisekseen älä väännä kapistusta yhtään vinoon avatessa, nimittäin sisällä olevat liikkuvat osat on semmoset metallikartiot joissa on joku muovi tms varsi, joka katkee todella helposti jos vääntyy vinoon....
Comment
-
Comment