Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by coupebemaristi View Post
    Siinä taisi olla -94 vuoden leimat vaikka auto on valmistettu -92. Liekö joku tuikannut sinne ASC-varustellun auton CCM:n??
    Ei luultavasti ole mitän merkitystä, ESD regeld herjan yhteydessä tulee satunnaisia virheilmoituksia vaikka mistä, ne ilmoitukset ovat koodattuna kaikki mittaristoon, mutta ccm käskee mittariston näyttää niitä.
    Olli.

    Comment

    • Eku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 67
      • --

      Siinnä on korjausohjeet CCM boksiin:

      http://www.e34-welt.de/tips_tricks/R...0e34%20e32.pdf


      Mulla korjattiin se korjaamalla parin komponentin juotoksia. Ne komponentit löytyy tosta kuvasta.

      Etsi joku eletroniikka pena ketä noista tietää niin aivan helppo homma. Tosta kuvasta löytyy ne komponentit mitkö pitäisi korjata.

      Niin mullakin tuli vissiin Brake Light Circuittia vikailmoitukseksi tai jotain.

      Ja jos et löydä ketään pitkällisen etsimisen jälkeen voin kysyä siltä ketä mun boksin korjasi mitä maksaa.


      Eku

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        E34 konehuoneen poikittaistuki. Onko M-sarjan s38 varustettuun ihan omansa vai käykö sinne esim. m30 motilla olevan poikittaistuki?
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Joko sen joku tietäisi, että vaihtuuko e34+m30 autoon ohjaussimpukka konetta löysäämättä?
          Olli.

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by Yltti View Post
            E34 konehuoneen poikittaistuki. Onko M-sarjan s38 varustettuun ihan omansa vai käykö sinne esim. m30 motilla olevan poikittaistuki?
            Ainakin 3.8L versiossa on omansa, imusarja tulee ilmeisesti korkeammalle, eikä perusmallin tuki käy.

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              Originally posted by Rocla View Post
              Joko sen joku tietäisi, että vaihtuuko e34+m30 autoon ohjaussimpukka konetta löysäämättä?
              Ei mahdu. Jää n. 15mm. kiinni se homma. Konetta löysemmälle, vaihdelaatikko tunkki koneen alle, hiukka tunkkaat konetta ylöspäin niin johan mahtuu.

              Originally posted by sleepertuning View Post
              Ainakin 3.8L versiossa on omansa, imusarja tulee ilmeisesti korkeammalle, eikä perusmallin tuki käy.
              Kiitos tästä eipähän tulee väärää tilattua.
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Originally posted by Yltti View Post
                Ei mahdu. Jää n. 15mm. kiinni se homma. Konetta löysemmälle, vaihdelaatikko tunkki koneen alle, hiukka tunkkaat konetta ylöspäin niin johan mahtuu.
                Eli enpä ryhdy montulla tuohon.
                Olli.

                Comment

                • ||Nixu||
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 260
                  • Joensuu

                  Originally posted by bmw525tds View Post
                  kestääkö 525 tdsa kone jos nostaa ahtoja rajapaineventtiilillä esim. 1,5baariin? onko mitään vaikutusta mihinkään?
                  kestää jos kestää, ei vaikuta.. omasta laskin just 1.4baarista normaaliin niin heräilee vähän paremmin
                  Volvo S40 T4 -98

                  ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                  Comment

                  • coupebemaristi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • 03

                    Originally posted by Eku View Post
                    Siinnä on korjausohjeet CCM boksiin:

                    http://www.e34-welt.de/tips_tricks/R...0e34%20e32.pdf


                    Mulla korjattiin se korjaamalla parin komponentin juotoksia. Ne komponentit löytyy tosta kuvasta.

                    Etsi joku eletroniikka pena ketä noista tietää niin aivan helppo homma. Tosta kuvasta löytyy ne komponentit mitkö pitäisi korjata.

                    Niin mullakin tuli vissiin Brake Light Circuittia vikailmoitukseksi tai jotain.

                    Ja jos et löydä ketään pitkällisen etsimisen jälkeen voin kysyä siltä ketä mun boksin korjasi mitä maksaa.


                    Eku

                    Mulla ei oikein toi saksa taivu mutta oli sen verran hyvät kuvat että ymmärsin kyllä idean. Voisinkin avata tuon boksin ja tarkistaa näenkö silmämääräisesti mitään epäilyttävää juotoksissa. Missä päin on paikka jossa korjautit boksisi? Siihen ei siis tarvinnut vaihtaa mitään komponentteja? Kyllähän kai perus kodinkone / radio -huoltoliikkeet suorittavat noita sähkölaitteiden korjauksia, juotoksia ja komponenttien vaihtoja.
                    E30 325 iX -90 touring
                    Vw Passat 1.8 T -01
                    Ex BMW:t
                    E36 320 i -92 coupe
                    E36 328 i -95 coupe
                    E36 325 iA -94 sedan
                    E34 520 i 24V -95 touring
                    E34 540 iA -94 sedan
                    E39 525 TDS -98 touring

                    Originally posted by TareJR
                    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                    Comment

                    • mpi
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 40

                      Sain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.

                      Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.

                      Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think

                      Comment

                      • coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

                        Originally posted by mpi View Post
                        Sain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.

                        Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.

                        Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think

                        No huhhuh. Mielenkiintoisissa paikoissa noita komponentteja. Olen mietiskellyt että mikä näissä bemareissa yleensä viehättää... Itselläni ollut paljon muunkinmerkkisiä autoja ja BMW:t eivät ole esim. huolto / korjaustoimenpiteitä silmälläpitäen suunniteltu mielestäni usein kovinkaan järkevästi kun vertaa moniin muihin merkkeihin. Ja tekniikan toimivuus on mielestäni hyvällä tasolla mutta kyllä näissä on aina pikkuvikoja riittänyt enemmän kuin muissa vekottimissa. Toisaalta BMW:ssä on valitettavan paljon niitäkin ominaisuuksia, jotka jaksavat viehättää vuodesta toiseen.
                        Omassa autossani tuo cruise lähtee erikoisen hitaasti päälle eli viikseä saa pitää hetken aikaa pohjassa (n. 2-3 sek ehkä). Sitten auto vielä kiihdyttää pikkaisen kun cruise aktivoituu. Eikä siitäkään ilmoita mikään merkkivalo niinkuin autoissa yleensä. No mutta pääasia että tuo varuste kuitenkin toimii.
                        Onko kukaan muuten perehtynyt sähköisen takalasinverhon toimintaan? Omassa yksilössäni tuo ei toimi mutta on kuitenkin venytetty ikkunan eteen, joten en ole sähkömoottoria varsinaisesti kaivannutkaan.
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        Ex BMW:t
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 520 i 24V -95 touring
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

                        Originally posted by TareJR
                        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          Minkä niminen kaveri on "taka-akselin tuennan laakerointi", kerta se oli leimalla välyksellinen? Se pyöreä kaveri auton reunoilla. Kun ei tiedä mitä sitä tilaa kun on puslia ja vaikka mitä.
                          E34

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            Originally posted by Valtsude View Post
                            Minkä niminen kaveri on "taka-akselin tuennan laakerointi", kerta se oli leimalla välyksellinen? Se pyöreä kaveri auton reunoilla. Kun ei tiedä mitä sitä tilaa kun on puslia ja vaikka mitä.
                            "Takakelkan isot puslat" ne siellä kummittelee :think
                            Eli 2: Rubber mounting/33 31 1 128 670

                            Motonetissä Takapalkin hela BMW E34/E32, 18-1226, 500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o [1988 - 1997]

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              okei, iso kiitos
                              E34

                              Comment

                              • 525 TD
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 281
                                • IISALMI

                                Originally posted by mpi View Post
                                Sain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.

                                Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.

                                Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think
                                voisiko lämmityslaite (ei ilmastointi) säätää "lehtiläppiä" nopeuden mukaan ?

                                mielestäni tuon lehtiläppien moottorin raksutuksen kuulee omassani , kun nopeus laskee reilusta 80 alle 60

                                ainakin teoriassa puhallusilman määrä pysyisi suurinpiirtein samana , pienillä ajonopeuksilla sisätilanmoottori joutuu imemään ilmaa , suurilla nopeuksilla ilmaa puskee sisään "liikaa"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎