Originally posted by coupebemaristi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Siinnä on korjausohjeet CCM boksiin:
http://www.e34-welt.de/tips_tricks/R...0e34%20e32.pdf
Mulla korjattiin se korjaamalla parin komponentin juotoksia. Ne komponentit löytyy tosta kuvasta.
Etsi joku eletroniikka pena ketä noista tietää niin aivan helppo homma. Tosta kuvasta löytyy ne komponentit mitkö pitäisi korjata.
Niin mullakin tuli vissiin Brake Light Circuittia vikailmoitukseksi tai jotain.
Ja jos et löydä ketään pitkällisen etsimisen jälkeen voin kysyä siltä ketä mun boksin korjasi mitä maksaa.
Eku
Comment
-
-
E34 konehuoneen poikittaistuki. Onko M-sarjan s38 varustettuun ihan omansa vai käykö sinne esim. m30 motilla olevan poikittaistuki?1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostJoko sen joku tietäisi, että vaihtuuko e34+m30 autoon ohjaussimpukka konetta löysäämättä?
Originally posted by sleepertuning View PostAinakin 3.8L versiossa on omansa, imusarja tulee ilmeisesti korkeammalle, eikä perusmallin tuki käy.1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
Originally posted by bmw525tds View Postkestääkö 525 tdsa kone jos nostaa ahtoja rajapaineventtiilillä esim. 1,5baariin? onko mitään vaikutusta mihinkään?Volvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
Originally posted by Eku View PostSiinnä on korjausohjeet CCM boksiin:
http://www.e34-welt.de/tips_tricks/R...0e34%20e32.pdf
Mulla korjattiin se korjaamalla parin komponentin juotoksia. Ne komponentit löytyy tosta kuvasta.
Etsi joku eletroniikka pena ketä noista tietää niin aivan helppo homma. Tosta kuvasta löytyy ne komponentit mitkö pitäisi korjata.
Niin mullakin tuli vissiin Brake Light Circuittia vikailmoitukseksi tai jotain.
Ja jos et löydä ketään pitkällisen etsimisen jälkeen voin kysyä siltä ketä mun boksin korjasi mitä maksaa.
Eku
Mulla ei oikein toi saksa taivu mutta oli sen verran hyvät kuvat että ymmärsin kyllä idean. Voisinkin avata tuon boksin ja tarkistaa näenkö silmämääräisesti mitään epäilyttävää juotoksissa. Missä päin on paikka jossa korjautit boksisi? Siihen ei siis tarvinnut vaihtaa mitään komponentteja? Kyllähän kai perus kodinkone / radio -huoltoliikkeet suorittavat noita sähkölaitteiden korjauksia, juotoksia ja komponenttien vaihtoja.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Sain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.
Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.
Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think
Comment
-
-
Originally posted by mpi View PostSain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.
Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.
Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think
No huhhuh. Mielenkiintoisissa paikoissa noita komponentteja. Olen mietiskellyt että mikä näissä bemareissa yleensä viehättää... Itselläni ollut paljon muunkinmerkkisiä autoja ja BMW:t eivät ole esim. huolto / korjaustoimenpiteitä silmälläpitäen suunniteltu mielestäni usein kovinkaan järkevästi kun vertaa moniin muihin merkkeihin. Ja tekniikan toimivuus on mielestäni hyvällä tasolla mutta kyllä näissä on aina pikkuvikoja riittänyt enemmän kuin muissa vekottimissa. Toisaalta BMW:ssä on valitettavan paljon niitäkin ominaisuuksia, jotka jaksavat viehättää vuodesta toiseen.
Omassa autossani tuo cruise lähtee erikoisen hitaasti päälle eli viikseä saa pitää hetken aikaa pohjassa (n. 2-3 sek ehkä). Sitten auto vielä kiihdyttää pikkaisen kun cruise aktivoituu. Eikä siitäkään ilmoita mikään merkkivalo niinkuin autoissa yleensä. No mutta pääasia että tuo varuste kuitenkin toimii.
Onko kukaan muuten perehtynyt sähköisen takalasinverhon toimintaan? Omassa yksilössäni tuo ei toimi mutta on kuitenkin venytetty ikkunan eteen, joten en ole sähkömoottoria varsinaisesti kaivannutkaan.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by Valtsude View PostMinkä niminen kaveri on "taka-akselin tuennan laakerointi", kerta se oli leimalla välyksellinen? Se pyöreä kaveri auton reunoilla. Kun ei tiedä mitä sitä tilaa kun on puslia ja vaikka mitä.
Eli 2: Rubber mounting/33 31 1 128 670
Motonetissä Takapalkin hela BMW E34/E32, 18-1226, 500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o [1988 - 1997]
Comment
-
-
Originally posted by mpi View PostSain pitkään vaivanneen cruisevian korjattua ja nyt kelpaa körötellä. Sinäänsä oli vinkeä vika, oireet viittasivat vahvasti nopeussignaalin puuttumiseen ja pitkään oletin että johtosarjassa on jossakin kohtaa vikaa. Mutta loppujen lopuksi oli se nopeussignaalia ajava transistori sökönä mittaristossa.
Cruisea testaillessani sitten huomasin että esim. alamäissä tuntuu sellaista juuri havaittavaa pientä nypytystä, ihan kuin moottorijarrutus ei ole ihan tasaista. Onkohan tuo enemmän näiden E34 cruisejen ominaisuus vai viittaisikohan jonnekin tuonne kaasuläppä, virranjakaja, suuttimet jne. osastolle? Ei ole tosiaan aiempaa kokemusta näiden vekottimien cruisesta kun on ollut pimeänä siitä asti kun auton hankin. Tässä on siis se EML:n kautta toteutettu sähköinen cruise ilman erillistä moottoria.
Osaako joku muuten sanoa miksi se mittaristolta lähtevä nopeussignaali kierrätetään myös ilmastoinnille? Kaikki muut paikat vielä ymmärrän mutta en sitä. :think
mielestäni tuon lehtiläppien moottorin raksutuksen kuulee omassani , kun nopeus laskee reilusta 80 alle 60
ainakin teoriassa puhallusilman määrä pysyisi suurinpiirtein samana , pienillä ajonopeuksilla sisätilanmoottori joutuu imemään ilmaa , suurilla nopeuksilla ilmaa puskee sisään "liikaa"
Comment
-
Comment