Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sepi79
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 263
    • Nokia

    Taas tyhmiä kysymyksiä. Mikä on tuo toinen vaijeri kaasuläpän vivustolla? Entäpä se hernekeittopurkin kokoinen mötti jossa vaijerin toinen pää on kiinni? No entäpä kuuluuko tässä toisessa vaijerissa olla kumiputken pätkä joka estää kaasuläppää avautumasta kokonaan?

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Originally posted by sepi79 View Post
      Taas tyhmiä kysymyksiä. Mikä on tuo toinen vaijeri kaasuläpän vivustolla? Entäpä se hernekeittopurkin kokoinen mötti jossa vaijerin toinen pää on kiinni? No entäpä kuuluuko tässä toisessa vaijerissa olla kumiputken pätkä joka estää kaasuläppää avautumasta kokonaan?
      Vakionopeuden säätimen "moottori/solenoidi",
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • sepi79
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 263
        • Nokia

        Originally posted by Axum View Post
        Vakionopeuden säätimen "moottori/solenoidi",
        Ihmekään kun ei realoem siitä mitään tiennyt.

        Kiitos taas.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6709
          • PK-seutu

          '93 525i alustakysymys:

          Hyllyssä jo löytyvät 40/10mm madaltavat H&R jouset on tarkoitus asentaa samalla kun uusin iskarit, ja olisi hyvä saada siis hieman lyhyemmät iskarit.

          Autossa ei ole M-sport alustaa. Tämän sivuston: http://www.fahrwerke24.de/index.php?siteid=fw04&lang=en Mukaan autooni menisi siis tuo vaihtoehto "-2". M-sport alustaiselle menisi vaihtoehto "-3".

          Voinko ostaa M-sport alustaisen iskarit ja heittää plug & Play suoraan kiinni madallusjousien kanssa, vai onko noissa paljonkin eroa?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by pyroz View Post
            '93 525i alustakysymys:

            Hyllyssä jo löytyvät 40/10mm madaltavat H&R jouset on tarkoitus asentaa samalla kun uusin iskarit, ja olisi hyvä saada siis hieman lyhyemmät iskarit.

            Autossa ei ole M-sport alustaa. Tämän sivuston: http://www.fahrwerke24.de/index.php?siteid=fw04&lang=en Mukaan autooni menisi siis tuo vaihtoehto "-2". M-sport alustaiselle menisi vaihtoehto "-3".

            Voinko ostaa M-sport alustaisen iskarit ja heittää plug & Play suoraan kiinni madallusjousien kanssa, vai onko noissa paljonkin eroa?
            M-techissä on 20 mm pidempi iskarin varsi kuten kuvasta näkyy
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 823
              • Lahti

              Originally posted by sepi79 View Post
              Taas tyhmiä kysymyksiä. Mikä on tuo toinen vaijeri kaasuläpän vivustolla? Entäpä se hernekeittopurkin kokoinen mötti jossa vaijerin toinen pää on kiinni? No entäpä kuuluuko tässä toisessa vaijerissa olla kumiputken pätkä joka estää kaasuläppää avautumasta kokonaan?
              e34 voi olla parhaillaan kolmen sortin vaijeria eli normaali kaasuläppä, samassa vak.nop.säätimen vaijeri ja mahdollisesti vielä erillinen kaasuläppä ja vaijeri luistonestolle. Uudemmissa autoissa tuo taidetaan hoidella jo ilman vaijereita sähköisillä systeemeillä, mutta vielä näissä ainoissa ja oikeissa bemuissa on vielä vanhan kansan systeemi
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                Originally posted by Peltsii View Post
                Kehtas pyytää a-tarvikkeessa 80€/kpl noista kumeista mitkä maksaa tiskillä alle 60€ kappale...
                Juu, taka-akselin isot puslat ois maksanu marmorilla reilut 100e/kpl ja tarvikeliikkeestä 20e/kpl ja täysin sama valmistaja... Aika härskisti laitettu katetta. Saa kyllä tosiaan kysellä välillä monesta paikkaa kun yrittävät kusettaa.
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  Originally posted by MPV View Post
                  Pölysuoja ensiksi männän ympärille siten että se satulan uraan tuleva osa on ilmassa. Ei siis vielä lopulliseen paikkaansa, vaan siihen männän alaosaan. Sitten pujotetaan se vapaana oleva suojakumin pää (toinen päähän on männässä) uraansa, ja kun asiallisesti paikoillaan, niin painetaan mäntä paikoilleen. Tuo jarrumäntähän ikäänkuin lukitsee tuon pölysuojan paikoilleen.
                  Takajarrurempan yhteydessä yritin asentaa autofren:in tarviketiivistettä, mutta en saanut millään sitä menemään paikalleen. Piti sitten laittaa vanha tiiviste takas-no olihan se ehjä vielä. Näytti olevan vähän suuremmat toleranssit tiivisteessä ja siksi ei suostunut menemään paikalleen.

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    noniin, nythän se myrkyn lykkäsi. ehtihän se jo kaks viikkoa ajossa oleenkin. eli koneena m60b40 vm-94. huomasin jo ensimmäisien päivien aikana, että pölläyttää välillä käynnistäessä ja tämä taisi tapahtua vain lämpimällä koneella. tänään kun kurvailin kotia kohti niin ihmettelin mutkasta kiihdytyksen jälkeen että mistäs moinen "öljypilvi" taustapeiliin tupsahti. Pysähdyin seuraavaan risteykseen, ovi auki ja kaasua.. kyllä siinä oli maailma sinisenä ajelin hissukseen loppumatkan ja auto jäi nyt tohon pihaan makaamaan. toivottavasti ei ole kansiremppaa tiedossa. viisaammat valistakoon?

                    edit: jos se nyt olis kuitenkin se separaattorin kalvo? tuntuu vaan oudolta, kun se on kuulemma aika hiljan vaihdettu tohon entisen omistajan mukaan. kone käy kyllä muuten niinkun pitää, enkä huomannut mitään poikkeavaa. savuttaa vaan niin perkeleesti, paitsi ihan pintakaasulla.
                    Last edited by Kwame; 29-07-2010, 14:42.
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Mistäs tämä johtuu, että vilkut alko viime reissulla välkkymään välillä tuplanopeudella? Helteen tepposia vai joku rele tms vetelee viimesiään?
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by Kwame View Post
                        edit: jos se nyt olis kuitenkin se separaattorin kalvo? tuntuu vaan oudolta, kun se on kuulemma aika hiljan vaihdettu tohon entisen omistajan mukaan. kone käy kyllä muuten niinkun pitää, enkä huomannut mitään poikkeavaa. savuttaa vaan niin perkeleesti, paitsi ihan pintakaasulla.
                        Aika varmasti on separaattorin kalvo, oireet täsmää.

                        Comment

                        • -Sipe-
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 416
                          • Tampere.

                          Mistä saa e32/e34 umpioihin tummaoptiikka ristikoita? Ylimääräiset umpiot löytyy ja ristikot pitäis löytää niin sais tummat valot.
                          M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
                          E36 PANDEM - M50B28+HX40

                          +muut vartin hommat

                          Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

                          Comment

                          • timpl3
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 52
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by -Sipe- View Post
                            Mistä saa e32/e34 umpioihin tummaoptiikka ristikoita? Ylimääräiset umpiot löytyy ja ristikot pitäis löytää niin sais tummat valot.

                            Tuolta löysin omat E34seen, todella hyvät tulee kunhan malttaa asennella rauhassa.
                            _____________________
                            sigpic

                            Comment

                            • ^alexi^
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 258
                              • Kemi

                              Originally posted by Purtsi123 View Post
                              Mistäs tämä johtuu, että vilkut alko viime reissulla välkkymään välillä tuplanopeudella? Helteen tepposia vai joku rele tms vetelee viimesiään?
                              Kato ensin onko joku niistä palanut

                              Edit: huomasin just et VÄLILLÄ... Kannattaa tarkistaa ne takavilkkujen kannat, itellä oli ainakin hapettunu ja muuta paskaa ko teki samanlailla.

                              Comment

                              • waudeville
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 2089
                                • Nokia

                                Originally posted by -Sipe- View Post
                                Mistä saa e32/e34 umpioihin tummaoptiikka ristikoita? Ylimääräiset umpiot löytyy ja ristikot pitäis löytää niin sais tummat valot.
                                kysy nimimerkiltä morkai
                                e34 540ia -94 Batmobile
                                candy-king

                                ex: e32 735i -89
                                e34 525i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎