Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by thst View Post
    Jeps, vähän samaan tässä itse olen päätymässä. Onko kuinka tyhmää ajella kun se tuollaista melua pitää? Kun välillä pitää kuitenkin päästä kulkemaan.. Ja mitähän mahtaa uusi kustantaa, vai ostaako käytettynä? :think
    Omassa pitänyt ainakin niin kauan kun se ostin, kuuluu pieni narahdus kun sammuttaa. Kuulunut siis ainakin jo n.70tkm ajan, eikä ole muuttunut mihinkään. Tuohon voisi varmaan vielä lyödä toisen 70tkm lisää ennekuin tarvii mitään tehdä, sillä on tullut kuultua monesta vehkeestä niin kova rapina sammuttaessa että omani ei tunnu missään niiden rinnalla. En tiedä kuinka paljon on vaikuttanut omalla kohdalla se, että en yleensä sammuta moottoria muutakuin kytkin pohjassa jolloin siis ei kolahda.

    Comment

    • Deckki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 500
      • Rovaniemi/Kuusamo

      Originally posted by Deckki View Post
      Jees, pitää huomenna purkaa ja putsata se paketti.
      Vesiventtiilit purettu, ei ollut siellä vikaa mutta nyt on. Eli sain langat poikki toisesta venttiilistä, mahtavaa. Jostain vesiventtiilien/kiertovesipumpun seutuvilta kuitenkin vuotaa nestesumua, oliskohan mahdollista että tätä kautta järjestelmä napannut ilmalukon tms. kennolle ja tästä syystä ei puhalla lämmintä?

      E: niin joo ja alavesiletku ei lämpeä. Kävin uuden termostaatin hakemassa vaikka epäilen ettei vika ole siinä.
      Originally posted by T3
      E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
      Chevrolet monte carlo 1972 5,7
      E21 1972 m10b20

      ex. Bmw E38 Navarra violett
      ex: E34 520
      ex: E34 530iA Touring -95
      ex: E32 735i -88

      Autokuume 24/7

      Comment

      • BmwPunisher
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 7629
        • Lemu

        jos E34 525i:ssa on lämmitetyt sivupeilit ja lämmitetyt lukot, niin onko myös lämmitetyt pissapojan suuttimet?
        mitää kuuluu niin sanottuun lämpö pakettiin?
        E70 X5 30d

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Kyllä koko setti on kerralla. Eli peilit, kuskinovenlukko ja pissapojansuuttimet.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Vibaa
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 581
            • Vaasa

            Nyt kun näistä tuli puhe, sulattaako pissapojat lumen konepelliltä vai onko se huoltovalo joka sen tekee siellä alla? Ihmettelin vain onko toinen pissapojanlämmitin rikki vai ei:think
            sigpic
            E34 530iA

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Vibaa View Post
              Nyt kun näistä tuli puhe, sulattaako pissapojat lumen konepelliltä vai onko se huoltovalo joka sen tekee siellä alla? Ihmettelin vain onko toinen pissapojanlämmitin rikki vai ei:think
              Sulattaa kyllä sopivalla säällä.

              Siis siitä suuttiemien ympäriltä sulaa.

              Comment

              • r.w.
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2007
                • 2510
                • Länsirannikko

                Originally posted by BmwPunisher View Post
                jos E34 525i:ssa on lämmitetyt sivupeilit ja lämmitetyt lukot, niin onko myös lämmitetyt pissapojan suuttimet?
                mitää kuuluu niin sanottuun lämpö pakettiin?
                Otappa huviksesi auki ne suuttimet joku päivä mikäli askarruttaa, veikkaan kokemuksesta, että eivät ole kyllä astettakaan lämmenneet enää moneen vuoteen, vaikka olisi mitä paketteja uutena ruksattu...
                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Sulattaa kyllä sopivalla säällä.

                  Siis siitä suuttiemien ympäriltä sulaa.
                  Mutta ei sellaista noin 10cm+ * 10cm+ aluetta?
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    Originally posted by r.w. View Post
                    Otappa huviksesi auki ne suuttimet joku päivä mikäli askarruttaa, veikkaan kokemuksesta, että eivät ole kyllä astettakaan lämmenneet enää moneen vuoteen, vaikka olisi mitä paketteja uutena ruksattu...
                    Näin...

                    Originally posted by Vibaa View Post
                    Mutta ei sellaista noin 10cm+ * 10cm+ aluetta?
                    Ei sulata noin suurta aluetta, sopivalla kuurakelillä halkaisijaltaan n.30mm alueelta sulaa.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Shrewd
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 9
                      • Finland

                      Mun E34:ssä on ohjaus löysä, ja täältä sivuilta on löytynykki kaikkee vinkkii et mikä sen aiheuttaa (en kyllä tiedä vielä tarkkaan mikä). Kokeilin ekana säätää ohjausvaihdetta (ei auta)

                      Sitä boxia säätäessä huomasin että säätöruuvin vierestä törröttää joku ihan törkeen löysän näkönen pultti... En viitti kiristää sitä ennen ku kysyn (jos sekin on vaikka joku säätö?)

                      Pultti näkyy kuvassa (kiiltävä, pieni)

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by Shrewd View Post
                        Mun E34:ssä on ohjaus löysä, ja täältä sivuilta on löytynykki kaikkee vinkkii et mikä sen aiheuttaa (en kyllä tiedä vielä tarkkaan mikä). Kokeilin ekana säätää ohjausvaihdetta (ei auta)

                        Sitä boxia säätäessä huomasin että säätöruuvin vierestä törröttää joku ihan törkeen löysän näkönen pultti... En viitti kiristää sitä ennen ku kysyn (jos sekin on vaikka joku säätö?)

                        Pultti näkyy kuvassa (kiiltävä, pieni)

                        Rattiakselin mutteri jalkotilassa. Oletko tuon tarkastanut/kirinyt?

                        Osa 1

                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Shrewd
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 9
                          • Finland

                          Kokeilin boxii eka

                          Mulla ei oo työkalua joka olis 32mm ja mahtuis sinne jarrun ja kaasun väliin polkimien taa , niin kokeilin eka tota boxia. Mut joo tiesin että toiki on yks mahollisuus siihe löysyyteen.

                          Hankin jostain työkalun tota varten ni pääsen testailee. Mut entä se pultti siin kuvas? Mikä se o, voiko sen kiristää?

                          Comment

                          • Valtsude
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2007
                            • 739
                            • Jyväskylä

                            Muutama tyhmä kysymys:

                            1) Kuuluuko puhaltimen nopeuden säädön katkaisijassa olla selvät pykälät 1-4 välillä? Mulla on vaan tasapaksua, sellaista mitä 0-1 asennon portaattomassa säädössä on. En oo muissa autoissa moiseen törmänny, vissiin joku osa särki?

                            2) Älyääkö 4HP-laatikko olla laittamatta liian pientä vaihdetta silmään jos vaikka satasen vauhdista nykäisee ykkösen silmään?

                            3) Onko kamalan epäterveellistä pyöräyttää automaattivaihteinen auto kapealla tiellä käsijarrulla ympäri dee päällä?
                            E34

                            Comment

                            • Aguél
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 515
                              • Siuntio/Lohja

                              Originally posted by Valtsude View Post
                              Muutama tyhmä kysymys:

                              1) Kuuluuko puhaltimen nopeuden säädön katkaisijassa olla selvät pykälät 1-4 välillä? Mulla on vaan tasapaksua, sellaista mitä 0-1 asennon portaattomassa säädössä on. En oo muissa autoissa moiseen törmänny, vissiin joku osa särki?

                              2) Älyääkö 4HP-laatikko olla laittamatta liian pientä vaihdetta silmään jos vaikka satasen vauhdista nykäisee ykkösen silmään?

                              3) Onko kamalan epäterveellistä pyöräyttää automaattivaihteinen auto kapealla tiellä käsijarrulla ympäri dee päällä?
                              1)Muistaakseni pitäisi pienet pykälät tuntua

                              2)Miksi ihmeessä noin edes pitäisi tehdä? Ainakin talviasennossa menee se vaihde päälle minkä käskee mutta seuraksia en ole viitsinyt kokeilla (näin siis 5HP18 laatikolla ainakin).

                              3)Sama kysymys kuin edelliseen. Jos päästät kaasun ajoissa ennen käsijarrun vetämistä niin onnistuu mutta jos on vielä veto päällä niin auto sammuu (kääntyy kyllä kuitenki)
                              325i Coupe
                              Ex BMW:t
                              E34 530iA V8 touring
                              E36 316i
                              E34 535i
                              E30 316i

                              Comment

                              • Valtsude
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 739
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Aguél View Post
                                2)Miksi ihmeessä noin edes pitäisi tehdä?
                                Kunhan näitä mitä jos -ajatusleikkejä mietiskelin...

                                N ja R välissäkään ei vissiin oo mitään muuta kuin kahvan mekaaninen nappula estämässä auton liikkuessa kepukan siirtymistä sinne? Että pakki ja parkkikin menee varmaan millon vaan päälle. :think
                                E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎