Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2881
    • Akaa / Toijala

    Osaako joku sanoa että mikä virka tuolla "termostaatilla" on?

    osa 10



    Tuo menee ilmanputsarikotelon pohjaan ja onnistuin hajottamaan toisen letkulähdön putsaria irrottaessa.

    Kuitenkin on saanut ilmankin:




    Eli eli voiko ton koko termarin korvata liittämällä letkut yhteen? Itse en sille oikeen keksinyt mitään kovin kummoista virkaa, kun ei siihen mene mitään virtaakaan.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Eiköhän tuo termostaatti ole sitä varten, että jos imuilman lämpötila kasvaa tarpeeksi niin katkeaa jäähdytinnesteen kierto kaasuläpältä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2881
        • Akaa / Toijala

        Originally posted by zener View Post
        Eiköhän tuo termostaatti ole sitä varten, että jos imuilman lämpötila kasvaa tarpeeksi niin katkeaa jäähdytinnesteen kierto kaasuläpältä.
        Kiitos nopeasta vastauksesta. Eli käytännössä turha. :think

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          Jahas jahas, ropleemat senkuin jatkuu. Autoon (M60B30) vaihettu juuri uusi IMM, espanjalaista sekundalaatua, ja auto toimii kuin ajatus.
          Tosin vaan lämpimänä. Kylymänä kun käynnistää ni tuohan sammuu samointein, pienen kaasuttelun jälkeen pysyy vaivoin käynnissä ja lämpimänä toimii kuin unelma.
          Eikai tuo IMM vaihto voi noin radikaalisti vaikuttaa, pysyyhän tuo rottelo käynnissä ilmankin koko helvetin härpäkettä
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Kal.ju View Post
            Kiitos nopeasta vastauksesta. Eli käytännössä turha. :think
            Tehot voi tippua kun imuilma kuumenee liikaa
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • ekituning
              Bimmer Rookie
              • Feb 2010
              • 44
              • turku

              e34 vanteista

              Mahtuuko edessä pyörimään järkevästi 17"x10" et16 255,40 rengastuksella. Esim pelkällä pokkauksen ylös taitolla ja spacer? En noin leveää ostaisi uutena, mutta käytettynä saa mitä saa. Entä jos vanteelle laittaa kapeampaa rengasta saksan tyyliin? Autossa on jämäkkä alusta -20mm max.

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                Originally posted by Peltsii View Post
                Tehot voi tippua kun imuilma kuumenee liikaa
                Jos ottaa pois käytöstä koko kaasuläpän lämmityksen ni ei kuumene

                Originally posted by ekituning View Post
                Mahtuuko edessä pyörimään järkevästi 17"x10" et16 255,40 rengastuksella. Esim pelkällä pokkauksen ylös taitolla ja spacer? En noin leveää ostaisi uutena, mutta käytettynä saa mitä saa. Entä jos vanteelle laittaa kapeampaa rengasta saksan tyyliin? Autossa on jämäkkä alusta -20mm max.
                Ottaa tolppaan kiinni. Kapeempaa rengasta ja spaceria väliin.
                Itsellä Et 0 9.5" vanne ja 225/45/17" rengas ja ei paljoa paperia enempää mene tolpan ja vanteen väliin

                Vertaile vaikka tuolla http://www.willtheyfit.com/ muistaen että E34 vakio 17" vanne on leveydeltään 8" ja ET 20
                Last edited by duuk; 07-04-2011, 16:44.

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Tehot voi tippua kun imuilma kuumenee liikaa
                  Ei haittaa. Ei ole oma.

                  Comment

                  • Jansu
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 315
                    • Pori

                    mitenkäs nua ikkunalistat irtoaa? onko jotain kikka kolmosta?
                    -E34 525ia Touring
                    -E36 323ia Touring ///M

                    Comment

                    • Vibaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 581
                      • Vaasa

                      Originally posted by Pinxi View Post
                      Jahas jahas, ropleemat senkuin jatkuu. Autoon (M60B30) vaihettu juuri uusi IMM, espanjalaista sekundalaatua, ja auto toimii kuin ajatus.
                      Tosin vaan lämpimänä. Kylymänä kun käynnistää ni tuohan sammuu samointein, pienen kaasuttelun jälkeen pysyy vaivoin käynnissä ja lämpimänä toimii kuin unelma.
                      Eikai tuo IMM vaihto voi noin radikaalisti vaikuttaa, pysyyhän tuo rottelo käynnissä ilmankin koko helvetin härpäkettä
                      Onkos ICV missä kunnossa, putsaus nyt ainakin. Jos vielä sen jälkeen nikoittelee niin tarkistaa sen toiminnan.

                      On todella helppo puhdistaa.
                      sigpic
                      E34 530iA

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Pinxi View Post
                        Jahas jahas, ropleemat senkuin jatkuu. Autoon (M60B30) vaihettu juuri uusi IMM, espanjalaista sekundalaatua, ja auto toimii kuin ajatus.
                        Tosin vaan lämpimänä. Kylymänä kun käynnistää ni tuohan sammuu samointein, pienen kaasuttelun jälkeen pysyy vaivoin käynnissä ja lämpimänä toimii kuin unelma.
                        Eikai tuo IMM vaihto voi noin radikaalisti vaikuttaa, pysyyhän tuo rottelo käynnissä ilmankin koko helvetin härpäkettä
                        TarvikeMAF ja mitä vaan voi tapahtua, paitsi toimia täysin. Osta boschi.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          Originally posted by Cell View Post
                          TarvikeMAF ja mitä vaan voi tapahtua, paitsi toimia täysin. Osta boschi.
                          Menin ja säästin, paremmin tua toimii kun vanhalla rikkinäisellä Bossilainen lähti jo tilaukseen MUTTA;
                          Kokeilimpa toimivalla MAFfilla ja homma pelitti lähes yhtä hyvin, joten muualla on vikaa. Muutama näpäkkä kiihdytys 1. ja 2. vaihteella ja tajuton savupilvi,
                          ei näkynyt takana tulevaa bussia ollenkaan. Tehot hukassa, väpättää ja savuttaa ku piän eläin (valkoista savua, eikä muuten ole mitään kondenssivettä. Haisooki rikkaalle)
                          eikä myöskään kansi halki, kun ristallinkirkkaat nesteet sisällä.

                          Huohotinventtiili imusarjan päässä? Prkl:n saksanpojat kun ei uutta saanut veilä täksiviikoksi lähetettyä, olis senkin päässyt tutkailemaan,
                          mutta eikai se nyt niin paljoa savuta (ja tehottomuutta aiheuta) jos huohottimesta vähän ruikkii öljyä läpi?

                          Kampiakselin asentoanturi(t) myös kuulemma etellisen omistajan toimesta vaihdettu, voikos tuossa mennä jotain vituiksi?
                          Seuraava auto on 2-tahtinen, eipähän monesta paikkaa tarvitse vikaa etsiä...
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • Nikoh
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 979
                            • Rovaniemi

                            Olenkos oikeassa, että en ole viellä kaikkia ilmoja saanut pois järjestelmästä kun lämmöt meinaa nousta ja kun ajaa vähän jyrkempään mutkaan ja kääntää nopeammin niin tuntuu että silloin pukkais hetken lämpimämpää ilmaa. Lämmintä ilmaa kyllä tulee muutenkin, mutta tuntuu vain että tulis semmonen lämpösempi aalto tuolloin. Lämppärin kennon vaihoin tuossa viikonloppuna jonka jälkeen ilmasin keula reilusti ylhäällä tuolla pullopatentilla :think
                            ///Motorporot
                            E34 ///M5 -91
                            E28 535iA projekti
                            ex E91 330xd M-Sport -06
                            ex E38 740 iL
                            ex E39 M5 -01
                            ex E60 530iA M-Sport -04
                            ex E34 520i

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              Originally posted by Vibaa View Post
                              Onkos ICV missä kunnossa, putsaus nyt ainakin. Jos vielä sen jälkeen nikoittelee niin tarkistaa sen toiminnan.

                              On todella helppo puhdistaa.
                              mikä on ICV? missä sellainen on?
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                Originally posted by BmwPunisher View Post
                                mikä on ICV? missä sellainen on?
                                Idle Control Valve. Löytyy luonnollisesti siitä imuputkesta.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎