E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä?
Saisko tuohon selitystä / vastausta?
Ja saa tarjota E34 525i mittaristoa (jos Mäntsälä, Hyvinkää, Porvoo, Vantaa, Lahti aluelta löytyy)
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei tiskiltä saakkaan erikseen... Mittojen mukaan hain varaosaliikkeestä 750:iin, tais olla joku Mazdaan tarkoitettu nivel.Originally posted by |foder| View PostYritettiin sitä ristikkoa tutkia että pystyisikö sen vaihtamaan mutta ei me keksitty miten ne pitäisi irrota. Miten nuo ristikot lähtee irti ja mistä sopiva ristikko tilalle? Ainakaan bmwfansilla ei erikseen sille ole osanumeroa. :think
Ristikko pysyy paikallaan prässättyjen viisteiden avulla. Ne ajoin dremelillä pois ja sitten vaan ruuvipenkissä hylsyn avulla painelee ristikon irti.
Leave a comment:
-
Lähteekö nuo *puu listat* sisältä vetäsemällä irti vai onko ne jtn ruuvattu yms?
Leave a comment:
-
Yritettiin sitä ristikkoa tutkia että pystyisikö sen vaihtamaan mutta ei me keksitty miten ne pitäisi irrota. Miten nuo ristikot lähtee irti ja mistä sopiva ristikko tilalle? Ainakaan bmwfansilla ei erikseen sille ole osanumeroa. :thinkOriginally posted by zener View PostRistikoiden vaihto on ihan helppoa. Itse vaihdoin 750iL:ään ja meni ilman tutinoita vaikka sitä ei painotettu. Siinä oli toinen ruostunu jumiin ja tutisi aina kiihdyttäessä ikävästi. Lopulta sitten hajotti kannattimenkin.
Leave a comment:
-
Ristikoiden vaihto on ihan helppoa. Itse vaihdoin 750iL:ään ja meni ilman tutinoita vaikka sitä ei painotettu. Siinä oli toinen ruostunu jumiin ja tutisi aina kiihdyttäessä ikävästi. Lopulta sitten hajotti kannattimenkin.
Leave a comment:
-
Keskiristokossa pientä välystä tuntui mutta ei mitään hirveitä, aivan inan verran. Takapäässä oleva nivel oli kyllä ihan timmi.Originally posted by zener View PostRistikot väljät/jumissa?
Joutuuko tässä nyt hommaamaan purkuautosta kardaanin?
Tuskin kannattaa maksaa tuon nykyisen kardaanin tasapainotuksesta ja nivelien vaihdosta? Jos edes sitä ristikkoa pystyy vaihtamaan? :think
Leave a comment:
-
no mankkan kiinni laitosta tuskin johtu, kyl se on muuten toiminu normaalisti paitsi että eilen loppu nopeusmitarin toiminta. ja taas ku antaa 40 min olla auto sammuksissa ja lähtee taas liikelle niin toimii 2 min nopeus mitari ja sit se taas loppetaa toiminan, eli voiko mittaristo olla sökönä?Originally posted by duuk View PostMUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.
Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...
Leave a comment:
-
Kardaaneissa ei ollut tehdas kohdistusmerkkejä, jos siellä sellaisia pitäisi olla.Originally posted by Arde92 View PostKartaanin puoliskot ei oo kohillaan?
Sen sijaan kardaanissa oli kyllä jo ennestään piirretty punaisella tussilla viivat kohdikkain molempiin puoliskoihin. laitoin samoihin takaisin.
Leave a comment:
-
Originally posted by |foder| View PostHUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.
Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.
Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.
Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?
Nimimerkillä tutina syö miestä.
Kartaanin puoliskot ei oo kohillaan?
Leave a comment:
-
HUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.
Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.
Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.
Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?
Nimimerkillä tutina syö miestä.
Leave a comment:
-
onkos tuossa e34 samanlainen johdotus tuossa ihmeellisessä ajonesto tikku härvelissä.. järkyttävä keksintö...
Leave a comment:
-
MUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.Originally posted by TareJR View PostE34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?
Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...
Leave a comment:
-
E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?
Leave a comment:
Leave a comment: