E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tonnizi
    replied
    E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä?

    Saisko tuohon selitystä / vastausta?

    Ja saa tarjota E34 525i mittaristoa (jos Mäntsälä, Hyvinkää, Porvoo, Vantaa, Lahti aluelta löytyy)

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Yritettiin sitä ristikkoa tutkia että pystyisikö sen vaihtamaan mutta ei me keksitty miten ne pitäisi irrota. Miten nuo ristikot lähtee irti ja mistä sopiva ristikko tilalle? Ainakaan bmwfansilla ei erikseen sille ole osanumeroa. :think
    Ei tiskiltä saakkaan erikseen... Mittojen mukaan hain varaosaliikkeestä 750:iin, tais olla joku Mazdaan tarkoitettu nivel.

    Ristikko pysyy paikallaan prässättyjen viisteiden avulla. Ne ajoin dremelillä pois ja sitten vaan ruuvipenkissä hylsyn avulla painelee ristikon irti.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Lähteekö nuo *puu listat* sisältä vetäsemällä irti vai onko ne jtn ruuvattu yms?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ristikoiden vaihto on ihan helppoa. Itse vaihdoin 750iL:ään ja meni ilman tutinoita vaikka sitä ei painotettu. Siinä oli toinen ruostunu jumiin ja tutisi aina kiihdyttäessä ikävästi. Lopulta sitten hajotti kannattimenkin.
    Yritettiin sitä ristikkoa tutkia että pystyisikö sen vaihtamaan mutta ei me keksitty miten ne pitäisi irrota. Miten nuo ristikot lähtee irti ja mistä sopiva ristikko tilalle? Ainakaan bmwfansilla ei erikseen sille ole osanumeroa. :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ristikoiden vaihto on ihan helppoa. Itse vaihdoin 750iL:ään ja meni ilman tutinoita vaikka sitä ei painotettu. Siinä oli toinen ruostunu jumiin ja tutisi aina kiihdyttäessä ikävästi. Lopulta sitten hajotti kannattimenkin.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Ristikot väljät/jumissa?
    Keskiristokossa pientä välystä tuntui mutta ei mitään hirveitä, aivan inan verran. Takapäässä oleva nivel oli kyllä ihan timmi.
    Joutuuko tässä nyt hommaamaan purkuautosta kardaanin?
    Tuskin kannattaa maksaa tuon nykyisen kardaanin tasapainotuksesta ja nivelien vaihdosta? Jos edes sitä ristikkoa pystyy vaihtamaan? :think

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    MUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.

    Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...
    no mankkan kiinni laitosta tuskin johtu, kyl se on muuten toiminu normaalisti paitsi että eilen loppu nopeusmitarin toiminta. ja taas ku antaa 40 min olla auto sammuksissa ja lähtee taas liikelle niin toimii 2 min nopeus mitari ja sit se taas loppetaa toiminan, eli voiko mittaristo olla sökönä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ristikot väljät/jumissa?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Kartaanin puoliskot ei oo kohillaan?
    Kardaaneissa ei ollut tehdas kohdistusmerkkejä, jos siellä sellaisia pitäisi olla.
    Sen sijaan kardaanissa oli kyllä jo ennestään piirretty punaisella tussilla viivat kohdikkain molempiin puoliskoihin. laitoin samoihin takaisin.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    HUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
    Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.

    Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.

    Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.

    Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?

    Nimimerkillä tutina syö miestä.

    Kartaanin puoliskot ei oo kohillaan?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    HUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
    Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.

    Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.

    Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.

    Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?

    Nimimerkillä tutina syö miestä.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    onkos tuossa e34 samanlainen johdotus tuossa ihmeellisessä ajonesto tikku härvelissä.. järkyttävä keksintö...

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?
    MUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.

    Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?

    Leave a comment:


  • juuso900
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Lisää bensaa ainakin yks 5L pytty.
    Etenkin jos auto on takakenossa.

    no ei ole takakenossa auto. vaikka siellä olisi kaikki 80litraa tankissa niin tuskin rupeaa pumppu pyörimään, en minäkään nyt idiootti ole!

    Leave a comment:

Working...
X