Originally posted by Micce///M
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
jooh kyllähän se sieltä lähti kun tarpeeks veti ja jousia samalla sormet verillä tökki meneeKulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
-
Jotenkin tulee mieleen että siinä vihreässä koodiplugissa olisi jotain häikkää.Originally posted by wsq´_ View PostEli ongelmana on se, että mittaristo pimeenä omasta E34:sta. Auto on m50b20 ja vm91. Se näyttää missä pitäisi olla km lukena, niin siinä lukee codE. Mittaristo on mallia Motometer. Avasin mittariston ja enkä mitään erikoista löytänyt.
Alla vielä kuvat mittaristosta:
Mitä tuolle nyt pitäisi tehdä, että saa mittariston toimimaan sekä saa tuon dodE tekstin pois?
E: Mikähän virka tuolla vihreällä osalla on, joka on kolmannessa kuvassa suht keskellä? Sen saa irti ja siellä on jonkinlainen piirilevy?
Linkistä kohdasta The code plug löytyy tietoa koodiplugin sielunelämästä.
Voihan olla se on menettänyt muistinsa.
2005 Bmw:n tiskiltä sai uuden koodiplugin 50€. Sitä tilatessa pitää ilmoittaa VIN-koodin viimeiset 7 numeroa.
Tuossa Low-mittaristossa on myös mittaristotesti.
Comment
-
Onkohan joku paininut samanlaisen ongelman kanssa / tietää mikä olisi vikana.
Eli hätävilkut eivät toimi, kahdella eri kytkimellä koitettu, releen sekä LKM:n kolvaukset käyty läpi.
Kytkimen taustavalo palaa normaalisti, mutta painettaessa ei tapahdu mitään, taustavalo sammuu vain. Jos vilkuttaa vasemmalle kun kytkin on painettuna rupeaa kytkimen taustavalo vilkuttamaan, oikealle vilkuttaessa sammuu taas.
Sähkökaavioita yritin tutkia mutta sama kuin lukisi vaikka saksaa.
Sen verran ymmärsin ettei LKM:llä pitäisi olla mitään tekemistä hätävilkkujen kanssa?
Mielessä on vielä GM/RM boksit sekä rele mitä voisi kokeilla, entä onko näissä esim. jokin systeemi joka laukaisee hätävilkut törmäyksen yhteydessä? Ideoita?sigpic
E34 530iA
Comment
-
On kai näissä se crash relay, en vain tiedä voiko se tuohon vaikuttaa. FAQ:ssa näky olevan sen sijaintikin mainittuna. Kokeilisin tosiaan toista hazardi vilkku relayta ekana.Originally posted by Vibaa View PostMielessä on vielä GM/RM boksit sekä rele mitä voisi kokeilla, entä onko näissä esim. jokin systeemi joka laukaisee hätävilkut törmäyksen yhteydessä? Ideoita?E39 ja E91
Comment
-
Originally posted by jani73 View PostJotenkin tulee mieleen että siinä vihreässä koodiplugissa olisi jotain häikkää.
Linkistä kohdasta The code plug löytyy tietoa koodiplugin sielunelämästä.
Voihan olla se on menettänyt muistinsa.
2005 Bmw:n tiskiltä sai uuden koodiplugin 50€. Sitä tilatessa pitää ilmoittaa VIN-koodin viimeiset 7 numeroa.
Tuossa Low-mittaristossa on myös mittaristotesti.
Kokeilin tuota mittaristotestiä, mutta en saanut toimimaan sillä keinoin mitä docksa tuossa kirjoitteli jokunen postaus sitten?e36 m60
Comment
-
Kuinka saada OEM asenteinen Webasto (BBW46) käynnistymään niin että auton lämmitysyksikkö avaa myöskin vesiventtiilit??
Ei ainakaan OBC:n nastasta 21 (musta-valko-keltainen johto)- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Saitko millään muotoa toimimaan? Itsellä toimi kyllä juuri niinkuin piti, ei pitäisi olla turhan haastava temppu..Originally posted by wsq´_ View PostKokeilin tuota mittaristotestiä, mutta en saanut toimimaan sillä keinoin mitä docksa tuossa kirjoitteli jokunen postaus sitten?
Ei kait sinne mitään tiivisteliimaa tartte, muutaku kiinni ja kovaa ajoa! Haynes kertoo näin:Originally posted by Eetu View PostOotteko laittaneet tiivisteliimaa väliin kun olette M50 venttiilinkopan tiivistettä vaihtaneet?

Eli jonku kannen etuosan semi-ympyräisen hylkeen ja venttiilikopankannentiivisteen väliin laitetaan, muualle ei. :think
Comment
-
Mihin suuntaan takapenkin selkänojaa kuuluisi rynksyttää sen jälkeen kun on irrottanut istuinosan ja ne kaks 10mm mutteria sieltä alakulmista, jotta lähtee irti. Ja pitäisikö niskatuet tms. irrottaa myös ensin. Kokeilin jo aika moneen suuntaa sitä repiä, mut pitäiskö siin käyttää vaa kovempaa voimaa?
Nim. En haluais rikkoa mitään kiinnikkeitä sieltä.
EDIT:Niin ja kyseessä sedaniLast edited by smeagul; 17-09-2011, 13:57.My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by RockfordKiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
Comment
-
Voi olla neljälläkin 10mm kiinni, niskatuet ei itselläni ollut kiinni mutta normaalisti lienevät kontinpuolelta irroitettavissa. Kun kaikki nuo irti niin vetää alapuolelta auton keulaan päin jonka jälkeen nostaa koko höskää ylöspäin.Originally posted by smeagul View PostMihin suuntaan takapenkin selkänojaa kuuluisi rynksyttää sen jälkeen kun on irrottanut istuinosan ja ne kaks 10mm mutteria sieltä alakulmista, jotta lähtee irti. Ja pitäisikö niskatuet tms. irrottaa myös ensin. Kokeilin jo aika moneen suuntaa sitä repiä, mut pitäiskö siin käyttää vaa kovempaa voimaa?
Nim. En haluais rikkoa mitään kiinnikkeitä sieltä.
EDIT:Niin ja kyseessä sedanisigpic
E34 530iA
Comment
-
Ite pistin ohuen kerroksen, koska ensimmäisen tiivisteen vaihdon jälkeen alkoi vuotamaan uudelleen. Varsinkin siitä koneen etupäästä ei tahtonut pitää millään. Liiman jälkeen ei mitää ongelmia.
Originally posted by Eetu View PostOotteko laittaneet tiivisteliimaa väliin kun olette M50 venttiilinkopan tiivistettä vaihtaneet?E34 525 -92
Comment
-
-
Itsellä oli ainakin neljä 10mm mutteria, kaksi alakulmissa ja kaksi kyynärnojan takana alhaalla.Originally posted by smeagul View PostMihin suuntaan takapenkin selkänojaa kuuluisi rynksyttää sen jälkeen kun on irrottanut istuinosan ja ne kaks 10mm mutteria sieltä alakulmista, jotta lähtee irti. Ja pitäisikö niskatuet tms. irrottaa myös ensin. Kokeilin jo aika moneen suuntaa sitä repiä, mut pitäiskö siin käyttää vaa kovempaa voimaa?
Nim. En haluais rikkoa mitään kiinnikkeitä sieltä.
EDIT:Niin ja kyseessä sedani
Niskatuet otin nostamalla pois, niiden kehykset myös(ei kyllä vissiinkään tarvi ottaa) ja turvavöiden kehykset yläreunasta irti. Sen jälkeen nostaa alhaalta ylöspäin, voi tietysti olla vähän tiukassa mut kyllä se sieltä lähtee kun nostaa.Alpina B10 3.3 Touring
Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39
Comment
-
Originally posted by Vibaa View PostVoi olla neljälläkin 10mm kiinni, niskatuet ei itselläni ollut kiinni mutta normaalisti lienevät kontinpuolelta irroitettavissa. Kun kaikki nuo irti niin vetää alapuolelta auton keulaan päin jonka jälkeen nostaa koko höskää ylöspäin.Kiitoksia nopeista vastauksista. En tosiaan irrottanut kuin nuo kaksi mutteria alakulmista, koska tuntus ettei se enää kanittanut muualta kuin selkänojan yläreunastaOriginally posted by jepe- View PostItsellä oli ainakin neljä 10mm mutteria, kaksi alakulmissa ja kaksi kyynärnojan takana alhaalla.
Niskatuet otin nostamalla pois, niiden kehykset myös(ei kyllä vissiinkään tarvi ottaa) ja turvavöiden kehykset yläreunasta irti. Sen jälkeen nostaa alhaalta ylöspäin, voi tietysti olla vähän tiukassa mut kyllä se sieltä lähtee kun nostaa.
. Täytyyki paikantaa ne kaks muuta sielt kyynärnojan takaa...
My BMW is using what your hybrid is saving
E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
ex E34 520i 24V -91
Originally posted by RockfordKiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.
Comment
Comment