Originally posted by Vibaa
View Post
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mites tämä kuumempi termari vaikuttaisi negatiivisesti letkujen tms. kestoon? :think Kummiskin puhutaan "vain" 4 asteesta. Taidan kallistua tuon 92-asteisen puolelle, oletettavasti talvella mukavampi. Kesällä jos ahdistaa niin sitten vaihtuu kylmempään.
-
Originally posted by jepe- View PostTähän mitää ihmeellistä?
Ja lisää... Kojelaudan polttimoista, onko kaikki polttimot juotettavia? Esim. lämmönsäädinpaneeliin, valokatkaisijat yms..
Sen verran tiedän että lämmönsäätöpaneelin polttimot eivät ole juotettuja, joku voi varmaan laittaa linkin niiden vaihto ehjeesta.
Comment
-
Yhdyn tähän lauseeseen.. Vaikkakin omassa aukeaakin 85 asteessaOriginally posted by Vibaa View PostItse laittaisin 88-asteisen, luulisi että letkut ym. osat kestäisivät kauemmin, oli sitten vain marginaalisesti tai ei niin omaa mieltä lämmittäisi tämä kylmempi termostaatti paremmin
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Onko kellään tietoa mitä nämä osat tekevät ja mihin vaikuttavat?
Osat löytyvät RealOEM sivustolta sekä Schmiedmann.fi..
Apusimpukka helalla = 32211136450
Pitman arm = 32211137467
Pitman arm sijaitsee kuskin puolella keskimmäisessä raidetangossa sekä rungossa kiinni. Mietin, että en ole vaihtanut tätä osaa niin voiko tuo osa pelkästään aiheuttaa tuollaisen väljyyden tietty jos se osa on väljä niin sitten varmasti
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
ei ehkä ihan oikea lanka mutta kysytään kumminki. mulla M60B30 E38:ssa lämpenee salavalikon mukaan 97-101 asteiseksi, ei ongelmia. mikähän mahtaa olla termostaattina? voiko samassa moottorissa olla eri "lämpöinen" termostaatti riippuen korimallista? :thinkOriginally posted by SushiX View PostYhdyn tähän lauseeseen.. Vaikkakin omassa aukeaakin 85 asteessa
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Tunnetustihan M60/M62 käy aika kuumana. 85c termaria tarjoaa perustermariksi myös E38:iin. Katittomaan ja hot climate versioon 95c.
Comment
-
Mitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?Originally posted by waudeville View Posttohon vilkun palautumiseen on syynä varmaan ratin keskiö, mikä asennettu vinoon ja ratti suoraan(jos siinä vaan on irrotettava keskiö)
Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?
Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?
Toi vilkun palautuminen on pikku vika, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..
Lisätääs toinen kyssäri; Mites tuo ratin takana se pitkä metallinen nimeltään taitaa olla "Steering column" "http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=32_0645& hg=32&fg=30"
Siellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Olisko mahdollista, että uusi ratti asennettu vinoon ja sen jälkeen aurauskulmat säädetty??Originally posted by SushiX View PostMitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?
Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?
Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?
Toi vilkun palautuminen on pikku viku, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..
E39 523i
i3
Comment
-
Tätä olen itsekkin vahvasti mieltä. Ketuttaa suoraan sanottuna nämä "tein itse, säästin" miehet jotka sitten asentavat uudet osan ihan päin...Originally posted by asse21 View PostOlisko mahdollista, että uusi ratti asennettu vinoon ja sen jälkeen aurauskulmat säädetty??
Laitan kohta putkitongit ratin pulttiin kiinni ja heivaan tuon lasten rattaista varastetun ratin hemmettiin..
Sehän riittää kun vaihdan toisen ratin, että asennan sen suoraan ja säädän aurauskulmat, eikö?Last edited by SushiX; 22-09-2011, 09:21.E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Onko kellään muuten hajua mistä saisi alustan sun muiden osien oikeat vääntömomentit?:thinkE90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Saat sen ihan oikeaan momenttiin pitämällä mutterista jakoavaimella ja kääntämällä rattia kiristääksesi sitä.Originally posted by SushiX View PostMitä osaa meinaat ratin keskiöllä? Ilmeisesti sitä osaa jossa on kaikki vilkut, pyyhkimen jne vivut kiinni?
Mietin vaan kun toi ratti on vaihdettu niin tuskin on koskettu vipuihin.. Jos olisi koskettu niin eikö silloin vasemmalle kääntyessään vipu palautuisi yhtä heikosti kun toiseen suuntaan kun on kuitenkin samassa vivussa molemmat?
Onko ratin takana joku tunnistin tjk joka tunnistaa milloin ratti on tietyssä asennossa, että sen vilkun voi palauttaa?
Toi vilkun palautuminen on pikku vika, eikä sinänsä haittaa itseäni, mutta ihmetyttää vain. Ja OT:na jos jollain sattuu olemaan myynnissä mieluummin 3-puolaista mustaa nahkarattia bmw logolla niin tarjota saapi tai vaihtoehtoisesti jos jollain on tarvetta MOMO:n 3-puolaiselle puuratille halkasija alle 350mm tod.näköisesti..
Lisätääs toinen kyssäri; Mites tuo ratin takana se pitkä metallinen nimeltään taitaa olla "Steering column" "http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE61&mospid=47384&btnr=32_0645& hg=32&fg=30"
Siellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?sigpic
E34 530iA
Comment
-
Ja M62/E38 malleihi tehään jo termarimodia että lämmöt saadaan alemmas.Originally posted by zener View PostTunnetustihan M60/M62 käy aika kuumana. 85c termaria tarjoaa perustermariksi myös E38:iin. Katittomaan ja hot climate versioon 95c.sigpic
E34 530iA
Comment
-
Selvä. Täytyy kokeilla tuoakin vkl. Mistä tuon tietää, että onko tarpeeksi kireällä / oikealla momentilla? Vai joutuuko ihan sattuman varaisesti tai kokeilemalla, että tuliko hyvä? Eihän ratissa saa olla yhtään väljyyttä vai saako? Kun enne tuo väljyys oli rattia kääntäessään vasemmalle ja aurauskulmien säädön jälkeen se on oikeallaOriginally posted by Vibaa View PostSaat sen ihan oikeaan momenttiin pitämällä mutterista jakoavaimella ja kääntämällä rattia kiristääksesi sitä.
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.
Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
Juu sitä kannattaa kiristää. On kyllä hieman jäykkää mallia. Ite tein niin että avaimet veke virtalukosta ja sitten rattilukko päälle ja kiristämäänOriginally posted by SushiX View PostSiellä melkein pohjassa on 32mm mutteri, jota Lekan ohjeistuksella pystyy kiristää jos on väljyyttä. Yritin sitä kiristää vai löystinkö en muista, mutta se mihinkään liikkunut. Ratti pikemminkin kääntyi mukana kun sitä yritti kiristää, ilmeisesti pitää laittaa joku ratti lukko (lue; en puhu alkuperäisestä rattilukosta vaan metallisestu lisä rattilukosta) tai joku pitämään ratin suorassa kun tuota mutteria kiristää vai miten tuo osa pitäisi pystyä kiristämään?
Comment
Comment