Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    Originally posted by peto2 View Post
    Morkai myi mulle aikanaan semmosen kaukosäätö paketin jossa yhdestä piuhasta tuli 30s pulssi lukittaessa (napaisuutta en muista).. niinhän tuo toimisi hienosti että kytkis lukon mikrokytkimen kaveriksi päästöhidastetun releen.. noin yksinkertaisimmillaan :think
    Ei noi releet summuut kytkennät ihan niin tuttuja ole, eliikkäs:
    Avaimesta kun käännän hälyasentoon niin rele pitäisi virrat siinä asennossa vaikka sen 30 sec?
    Onkohan tuolla mitään vaikutusta sitten hälyjen toimintaan :think Perskeles kun kuulostaa hyvältä.
    Mistäköhän tollasta relettä lähtis metsästämään?
    Last edited by Skunkki^; 19-07-2011, 18:10.
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • Morriz
      BTCF Member
      • Nov 2005
      • 1611
      • Honkajoki

      Huom. edulliset
      -NO FARMS NO FOOD-

      M5 -93 Diamantschwarz
      525i -86 Diamantschwarz
      528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
      X5 3.0d -05 Titansilber metallic

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Pinxi View Post
        Ei noi releet summuut kytkennät ihan niin tuttuja ole, eliikkäs:
        Avaimesta kun käännän hälyasentoon niin rele pitäisi virrat siinä asennossa vaikka sen 30 sec?
        Onkohan tuolla mitään vaikutusta sitten hälyjen toimintaan :think Perskeles kun kuulostaa hyvältä.
        Mistäköhän tollasta relettä lähtis metsästämään?
        juurikin näin..

        tälläisellä pitäis onnistua MUR4 http://www.oem.fi/Tuotteet/Keskus/Ai...96-515911.html -> täytyis vaan sijoittaa kuivaan paikkaan, mm takapenkin alle..
        A1 syöttävän virran täytyis katketa auton mennessä "unille"
        Y1:lle ohjaus esim. lukkomoottoreiden kiinnipäin ajavasta herätteestä
        A2 maihin
        15 lukon mikrokytkimen pin 3 rinnalle
        18 lukon mikrokytkimen pin 2 rinnalle

        ohjelma C ja viiveet kohdalleen...

        HUOM: en takaa toimivuutta, pikasesti vaan järkeilin että näin vois toimia!
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          Mimmonen homma on vaihtaa 535:seen venttiilin nostaja?(m30B35?). mitä kaikkee voi hajota jos nostaja on hajonnu ajossa?. ei oo E34 bensakoneet niin tuttuja nii aattelin vaan kysästä

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Gemmi View Post
            Mimmonen homma on vaihtaa 535:seen venttiilin nostaja?(m30B35?). mitä kaikkee voi hajota jos nostaja on hajonnu ajossa?. ei oo E34 bensakoneet niin tuttuja nii aattelin vaan kysästä
            ei ole luultavasti hajonnut kuin keinuvipu.. uus maksaa n.15€ mutta kannen joutuu irrottaan niin menee tiiviste ja pultit uusiks n.80€ + öljyt+ jäähdytinnesteet.. ensikertalaiselta menee pari päivää hommaan, sisältäen osien metsästämisen
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              Originally posted by Gemmi View Post
              Mimmonen homma on vaihtaa 535:seen venttiilin nostaja?(m30B35?). mitä kaikkee voi hajota jos nostaja on hajonnu ajossa?. ei oo E34 bensakoneet niin tuttuja nii aattelin vaan kysästä
              Originally posted by peto2 View Post
              ei ole luultavasti hajonnut kuin keinuvipu.. uus maksaa n.15€ mutta kannen joutuu irrottaan niin menee tiiviste ja pultit uusiks n.80€ + öljyt+ jäähdytinnesteet.. ensikertalaiselta menee pari päivää hommaan, sisältäen osien metsästämisen
              Näinpä.. Ja se on M30B34 nusnus... rpiplu
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Gemmi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 3355
                • Espoo

                Originally posted by peto2 View Post
                ei ole luultavasti hajonnut kuin keinuvipu.. uus maksaa n.15€ mutta kannen joutuu irrottaan niin menee tiiviste ja pultit uusiks n.80€ + öljyt+ jäähdytinnesteet.. ensikertalaiselta menee pari päivää hommaan, sisältäen osien metsästämisen
                Iso kiitos tästä

                Comment

                • FbonE
                  BTCF Member
                  • Jun 2006
                  • 878
                  • Pori

                  Itseasiassa tarttis tehä tohon omaan juurikin tuo öljypohjan tiippareiden vaihto kun kusee ja pumpun kiristys ennenkuin sekin kolisee siellä pohjalla

                  Mistäs löytää m60b30 mottiin osia kohtuullisella toimitus ajalla ja kohtuu hinnoilla kun ei kaikkea viittisi hakea paikalliselta rosvo marmorilta....
                  Kulkineet:E61 525döö
                  ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                  -Pori Connection-
                  bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by Gemmi View Post
                    Mimmonen homma on vaihtaa 535:seen venttiilin nostaja?(m30B35?). mitä kaikkee voi hajota jos nostaja on hajonnu ajossa?. ei oo E34 bensakoneet niin tuttuja nii aattelin vaan kysästä
                    Lisää nusnussia, varmaan ihan älytön homma, kun ei koko moottorissa ole venttiilinnostajaa.

                    Eli keinuvipu siellä on se rikkonainen osa, kuten jo todettiinkin ja vaatiin sylinterinkannnen irroituksen.
                    Olli.

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Nusnusit ja muut huomioon ottaen, mites tuo M30B34 vs. M30B35 -homma nyt oikeastaan menee?



                      Tuon linkin takaa Moottorityypit -> M06/M30 ja väittäisi olevan M30B35. Samoin jenkit on kovasti sitä mieltä että nimenomaan tämä uudempi on muka mallimerkinnältään M30B35.

                      Mikä on oikea moottorin mallimerkintä?

                      Itse kun olen käsittänyt että nimenomaan uudempi on M30B34, koska tilavuus on lähempänä sitä 3,4 litraa kuin edeltäjässään, joka taas olisi M30B35 juurikin tilavuutensa takia.

                      Ei sillä että tällä loppuen lopuksi olisi yhtään mitään väliä, mutta olisi kiva saada tietää oikea ja virallinen totuus tähän kautta aikojen päitä vaivanneeseen pulmaan.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • ^Sleeper^
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 119
                        • Oulu

                        Katkespa sitten ilmausruuvit kytkimentyösylinteristä ja etujarrusatulasta,niin sanokaapas fiksummat,että voisko nuitten ilmaaminen onnistua letkun/putken kautta? Vai pitääkö vaan yrittää saada noi vanhat ilmausruuvit poikkeen tai ostaa jostain ''uudet'' osat?
                        - E36 m50b28 turbo

                        Comment

                        • tommi--fi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 1066
                          • Riihimäki

                          Mittaristo pätkii

                          Onko näissä mittaristoissa muita tyyppivikoja konkkien/paristojen lisäksi?

                          Omaan on konkat vaihdettu minkä jälkeen mittaristo ei enää sammuile itsekseen. Ja kilometrit jää muistiin

                          Edelleenkään ei kaikki mittarit toimi kuin satunnaisesti. Nopeusmittari ainut mikä toimii aina. Muut sitten kelistä riippuen. Alle 20 lämmöissä tuntuisi pelaavan OK kulutusmittaria lukuunottamatta. Rundimittarin herää kun painaa mittariston lasia, ja sammuu kun paineen ottaa pois. Öljynpainevalo palaa ja taas sammuu kun lasia painaa.

                          Kulutusmittari ei toimi koskaan. Menee maximiin kun auton pysäyttää ja hyppää nollaan kun auto liikahtaa.

                          Mittariston kielenä saksa, trippinappia painamalla se ei ainakaan mihinkään ole muuttunut. Muutama ohje foorumilta kielen vaihtoon löytyy.

                          Kosketusvialtahan tämä haiskahtaa. Mutta missä?


                          Ja Bensa haisee. Ihmetellään sitä myöhemmin
                          Auto -89 M20 jos sillä merkitystä.
                          Auto tai moottoripyörä Virosta?

                          Comment

                          • JusZsE
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 134
                            • Järvenpää

                            Kysytääs jos jollekin tuttu vika, kun ei ole e34 ilmastoinnin sähköt niin tuttuja. Tuntuu että itellä kaikki e34 viat ihme mysteereitä. :think Tosiaan auto on manuaali ilmastoinnilla ja vm.-90. Suurin ongelma on 1-3 asennot välillä puhaltaa välillä ei, voi ajossa pätkiä 1min välein päälle ja pois, 4 toimii. Toinen, sähköiset läpät liikkuu sykäyksittäin. 0-asento jolloin sulkee läpät niin kiinni laitto voi kestää 1-2min, kun nykii pikkuhiljaa kiinni. Myös jos lämpöä laittaa reilusti alkaa apparin jalkatilasta kuulumaan ihmeellinen rohina/rutina ja sama kun laskee takas kylmälle, kestää 5-15sekunttia.
                            Sähkö on sinistä ja sattuu!

                            Comment

                            • Re-pe
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 380
                              • Lieksa

                              Mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään kun abs merkkivalo syttyy kun nopeus on 20km/h ja sitten palaa siihen asti kun auton sammuttaa?

                              Autohan on 525i m20b25 vm:88.
                              e36 328i -97 M-Sport
                              e46 320d -04 M-Sport

                              Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by ^Sleeper^ View Post
                                Katkespa sitten ilmausruuvit kytkimentyösylinteristä ja etujarrusatulasta,niin sanokaapas fiksummat,että voisko nuitten ilmaaminen onnistua letkun/putken kautta? Vai pitääkö vaan yrittää saada noi vanhat ilmausruuvit poikkeen tai ostaa jostain ''uudet'' osat?
                                Poralla ja vastakierretapilla entinen pois ja uusi tilalle, lämpö/liotus ei olisi pahitteksi.

                                Originally posted by JusZsE View Post
                                Kysytääs jos jollekin tuttu vika, kun ei ole e34 ilmastoinnin sähköt niin tuttuja. Tuntuu että itellä kaikki e34 viat ihme mysteereitä. :think Tosiaan auto on manuaali ilmastoinnilla ja vm.-90. Suurin ongelma on 1-3 asennot välillä puhaltaa välillä ei, voi ajossa pätkiä 1min välein päälle ja pois, 4 toimii. Toinen, sähköiset läpät liikkuu sykäyksittäin. 0-asento jolloin sulkee läpät niin kiinni laitto voi kestää 1-2min, kun nykii pikkuhiljaa kiinni. Myös jos lämpöä laittaa reilusti alkaa apparin jalkatilasta kuulumaan ihmeellinen rohina/rutina ja sama kun laskee takas kylmälle, kestää 5-15sekunttia.
                                Miekka rikki jos ei puhallus toimi 1-3 asennoilla.

                                Originally posted by Re-pe View Post
                                Mistähän kannattaisi ruveta vikaa etsimään kun abs merkkivalo syttyy kun nopeus on 20km/h ja sitten palaa siihen asti kun auton sammuttaa? Autohan on 525i m20b25 vm:88.
                                Pyörän anturi rikki/Kehä likainen.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎