Originally posted by E39-530A
View Post
Otin auton pukeille ja säädin vaihdevivun vaijerin. Kuten arvelinkin, tästä tuli osittainen apu. Kepissä on ainakin minun makuuni liikaa vapaaliikettä.
Kun vaijerin säätö ei ollut täysin kohdallaan, sen vapaaliikkeen puitteessa pykälä sitten oli tai ei ollut kunnolla päällä. Vaijeri kohdilleen säädettynä vaihteet osuu paremmin kohdilleen. Peruutusvaihde meni aiemminkin silkinpehmeästi päälle, jos sattui vaihtamisen yhteydessä pitämään keppiä sopivasti pois pykälästä. Väljyyden puitteissa jossain toisessa asennossa seurauksena oli potku perseeseen ja joskus koneen sammuminen; vähintään reilu kierrosten pudotus. Säädön jälkeen kaikki pykälät osuvat tarpeeksi hyvin kohdilleen ilman "auttamista". Oletan, että se vaihdekonsolin sisällä oleva mötikkä on väljä. Jos haluaisi kepin täsmälliseksi, niin se varmaan pitäisi vaihtaa?
Samalla tuli todettua, että aski on kuulaviallista tyyppiä (osanumeron loppu 010). Kuitenkin jos pakki menee nätisti päälle kepin ollessa oikeassa asennossa eikä auto ryömi vapaalla annettaessa kenkää (~4000rpm), niin voiko olettaa ettei tarvitse tehdä mitään? Toki öljymäärän pitää olla kunnossa ja mustakilpisenä sitä kai pitää vaihtaakin.
Comment