Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?
Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?
edit:siis e34 525i m50 -92
Vauhtipyörää veikkaan kalkattelun lähteeksi. Paljon autolla on ajettu? Kuluva osahan tuo on. En kyllä usko että ajossa aiheuttaisi tuota ravistusta, ei ainakaan itsellä ravistellut vaikka aika finaalissa oli vauhtis.
Vauhtipyörää veikkaan kalkattelun lähteeksi. Paljon autolla on ajettu? Kuluva osahan tuo on. En kyllä usko että ajossa aiheuttaisi tuota ravistusta, ei ainakaan itsellä ravistellut vaikka aika finaalissa oli vauhtis.
150tkm ajettu, uskon että menee vielä parikymppiä eteenpäin:think
Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?
edit:siis e34 525i m50 -92
Tulisi näin äkkiseltään mieleen, että liittyisi jotenkin moottorin öljyyn tai öljynpaineeseen. Jos tyhjäkäynnillä ja sammuttaessa pitää mekkalaa, niin tuolloin öljynpaine on matala ja eikä öljy pääse voitelemaan kunnolla vaikkapa alakerran laakereita. Lähtisin kokeilemaan ihan perus öljynvaihdolla ja tsekkaamalla öljynpaineen. ...kaksoismassavauhtista en lähtis syyttämään noilla kilometreillä ihan äkkiseltään, jollei ole koko elinkaaren aikana kunnon mummuajoa ajettu autolla. Käsittääkseni jos on vauhtis sökönä niin sen huomaa tärinänä liikkeelle lähdettäessä, mut en mene ihan 100% vannomaan.
Tulisi näin äkkiseltään mieleen, että liittyisi jotenkin moottorin öljyyn tai öljynpaineeseen. Jos tyhjäkäynnillä ja sammuttaessa pitää mekkalaa, niin tuolloin öljynpaine on matala ja eikä öljy pääse voitelemaan kunnolla vaikkapa alakerran laakereita. Lähtisin kokeilemaan ihan perus öljynvaihdolla ja tsekkaamalla öljynpaineen. ...kaksoismassavauhtista en lähtis syyttämään noilla kilometreillä ihan äkkiseltään, jollei ole koko elinkaaren aikana kunnon mummuajoa ajettu autolla. Käsittääkseni jos on vauhtis sökönä niin sen huomaa tärinänä liikkeelle lähdettäessä, mut en mene ihan 100% vannomaan.
Eikös massavauhtis mene särki just niin, että väännätetään liian alhaisilla kierroksilla? Eipä ainakaan omalla ajotyylillä pitäis särkyä...
Öljyt on vaihdettu säännöllisesti koko auton historian ja nytkin vielä hyvät ölpät sisässä.
edelleen epäilen vauhtipyörää, kun kerran aikasemmassa e34:ssa oli se paskana ja juuri samanlainen ääni, mut nyt siis todella paljon vaimeampi.
Eikös massavauhtis mene särki just niin, että väännätetään liian alhaisilla kierroksilla? Eipä ainakaan omalla ajotyylillä pitäis särkyä...
Öljyt on vaihdettu säännöllisesti koko auton historian ja nytkin vielä hyvät ölpät sisässä.
edelleen epäilen vauhtipyörää, kun kerran aikasemmassa e34:ssa oli se paskana ja juuri samanlainen ääni, mut todella paljon vaimeampi.
Tärinähän voi johtua jostain muualta...
Niin eikös tuon saa testattua. Vaihde päällä kytkin pohjassa niin ei pitäisi kolahtaa niin paljoa kuin taas vapaalla kytkin ylhäällä :think
Siis jos vauhtis on menossa.
Olen kasaamassa ilmastointia, siis vaihtoin normi ilmastoinnin automaatti-ilmastointiin.
Nyt kun sain ilmastoinnin puhallinsysteemit laitettua kardaanitunnelin päälle, niin huomasin ettei minulta löydy osaa millä saisin kondenssivesiputken liitettyä kardaanitunneliin.
Ohessa kaksi kuvaa, toinen kohteesta ja toinen vanhasta liittimestä joka ei sovi uuden kanssa.
Löytyisikö keneltälään tuollaista osaa, tai varaosanumeroa, niin tilaisin?
Niin eikös tuon saa testattua. Vaihde päällä kytkin pohjassa niin ei pitäisi kolahtaa niin paljoa kuin taas vapaalla kytkin ylhäällä :think
Siis jos vauhtis on menossa.
Kävin tuossa kaupoilla ja kävi jotain hyvin mystistä. Lähdin risteyksestä ja perästä kuului voimakas jurnutus ja auto täristi. Sen jälkeen alkoi kuulua voimakas prap-prap-prap ääni, joka muuttui nopeuden mukaan. Vedin sivuun ja koitin kurkkia auton alle, mutta mitään erityistä ei näkynyt. Ajoin pari kymmentä metriä ja ääni kuului vieläkin. Uudestaan sivuun ja taas yritin kurkkia. Siitä kun lähdin niin ei enää kuulunut mitään erikoista ja auto tuntui aivan samalta kuin ennenkin. Mitä kävi?
Auto on 535i -90. Tuota jurnutusta on kuulunut lähtiessä aiemminkin, mutta ei noin voimakkaana.
Kävin tuossa kaupoilla ja kävi jotain hyvin mystistä. Lähdin risteyksestä ja perästä kuului voimakas jurnutus ja auto täristi. Sen jälkeen alkoi kuulua voimakas prap-prap-prap ääni, joka muuttui nopeuden mukaan. Vedin sivuun ja koitin kurkkia auton alle, mutta mitään erityistä ei näkynyt. Ajoin pari kymmentä metriä ja ääni kuului vieläkin. Uudestaan sivuun ja taas yritin kurkkia. Siitä kun lähdin niin ei enää kuulunut mitään erikoista ja auto tuntui aivan samalta kuin ennenkin. Mitä kävi?
Auto on 535i -90. Tuota jurnutusta on kuulunut lähtiessä aiemminkin, mutta ei noin voimakkaana.
Comment