Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    Originally posted by zener View Post
    Kuvista ei kyllä ota mitää tolkkua, mutta projekti topikin perusteella autosi on 8/90, joten raikkaria sulla ei oo.
    ahaa.. no ilmankos..
    onko sille ees paikkaa siellä?
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14457
      • Oulu

      Originally posted by baijeri88 View Post
      ahaa.. no ilmankos..
      onko sille ees paikkaa siellä?
      Ei oo paikkaa...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1243
        • Tampere

        Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
        Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
        Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?

        edit:siis e34 525i m50 -92
        E39 523i
        i3

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          Originally posted by asse21 View Post
          Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
          Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
          Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?

          edit:siis e34 525i m50 -92
          Vauhtipyörää veikkaan kalkattelun lähteeksi. Paljon autolla on ajettu? Kuluva osahan tuo on. En kyllä usko että ajossa aiheuttaisi tuota ravistusta, ei ainakaan itsellä ravistellut vaikka aika finaalissa oli vauhtis.

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1243
            • Tampere

            Originally posted by Juhi$ View Post
            Vauhtipyörää veikkaan kalkattelun lähteeksi. Paljon autolla on ajettu? Kuluva osahan tuo on. En kyllä usko että ajossa aiheuttaisi tuota ravistusta, ei ainakaan itsellä ravistellut vaikka aika finaalissa oli vauhtis.
            150tkm ajettu, uskon että menee vielä parikymppiä eteenpäin:think
            E39 523i
            i3

            Comment

            • baijeri88
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 958
              • Mikkeli

              Originally posted by asse21 View Post
              150tkm ajettu, uskon että menee vielä parikymppiä eteenpäin:think
              aika nopeesti on menny jos sieltä ääni tulee. Itellä ajettu 288tkm eikä vielä kovin pahana...
              E36 Cab Atlantisblau
              E92 325i


              eX:
              E39 525i, E36 325i
              E34 Sedan Alpinweiss II
              , 316 -87 & 316i -90

              Comment

              • M-Lead
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1500
                • Oulu

                Originally posted by asse21 View Post
                Kaksoismassavauhtis ilmeisesti antautumassa kun tyhjäkäynnillä rallattaa vaimeasti ajoittain, sekä sammuttaessa hieman rallattaa.
                Ääni ei ole vielä kovin voimakas, mutta tulee ilmeisesti juurikin vauhtipyörästäkö?:think
                Lisäksi ravistaa hieman satkun vauhdissa...tuleekohan sekin tuosta samasta?

                edit:siis e34 525i m50 -92
                Tulisi näin äkkiseltään mieleen, että liittyisi jotenkin moottorin öljyyn tai öljynpaineeseen. Jos tyhjäkäynnillä ja sammuttaessa pitää mekkalaa, niin tuolloin öljynpaine on matala ja eikä öljy pääse voitelemaan kunnolla vaikkapa alakerran laakereita. Lähtisin kokeilemaan ihan perus öljynvaihdolla ja tsekkaamalla öljynpaineen. ...kaksoismassavauhtista en lähtis syyttämään noilla kilometreillä ihan äkkiseltään, jollei ole koko elinkaaren aikana kunnon mummuajoa ajettu autolla. Käsittääkseni jos on vauhtis sökönä niin sen huomaa tärinänä liikkeelle lähdettäessä, mut en mene ihan 100% vannomaan.
                Last edited by M-Lead; 26-08-2011, 13:25.

                Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14457
                  • Oulu

                  Eipä kyllä ainakaa 390tkm ajettu 535i täristäny mitenkään, vaikka vauhtipyörä oli totaalisen loppu....
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • asse21
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1243
                    • Tampere

                    Originally posted by M-Lead View Post
                    Tulisi näin äkkiseltään mieleen, että liittyisi jotenkin moottorin öljyyn tai öljynpaineeseen. Jos tyhjäkäynnillä ja sammuttaessa pitää mekkalaa, niin tuolloin öljynpaine on matala ja eikä öljy pääse voitelemaan kunnolla vaikkapa alakerran laakereita. Lähtisin kokeilemaan ihan perus öljynvaihdolla ja tsekkaamalla öljynpaineen. ...kaksoismassavauhtista en lähtis syyttämään noilla kilometreillä ihan äkkiseltään, jollei ole koko elinkaaren aikana kunnon mummuajoa ajettu autolla. Käsittääkseni jos on vauhtis sökönä niin sen huomaa tärinänä liikkeelle lähdettäessä, mut en mene ihan 100% vannomaan.
                    Eikös massavauhtis mene särki just niin, että väännätetään liian alhaisilla kierroksilla? Eipä ainakaan omalla ajotyylillä pitäis särkyä...
                    Öljyt on vaihdettu säännöllisesti koko auton historian ja nytkin vielä hyvät ölpät sisässä.
                    edelleen epäilen vauhtipyörää, kun kerran aikasemmassa e34:ssa oli se paskana ja juuri samanlainen ääni, mut nyt siis todella paljon vaimeampi.

                    Tärinähän voi johtua jostain muualta...
                    Last edited by asse21; 26-08-2011, 13:55.
                    E39 523i
                    i3

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by asse21 View Post
                      Eikös massavauhtis mene särki just niin, että väännätetään liian alhaisilla kierroksilla? Eipä ainakaan omalla ajotyylillä pitäis särkyä...
                      Öljyt on vaihdettu säännöllisesti koko auton historian ja nytkin vielä hyvät ölpät sisässä.
                      edelleen epäilen vauhtipyörää, kun kerran aikasemmassa e34:ssa oli se paskana ja juuri samanlainen ääni, mut todella paljon vaimeampi.

                      Tärinähän voi johtua jostain muualta...
                      Niin eikös tuon saa testattua. Vaihde päällä kytkin pohjassa niin ei pitäisi kolahtaa niin paljoa kuin taas vapaalla kytkin ylhäällä :think
                      Siis jos vauhtis on menossa.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • fipanpelt
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 179
                        • Tampere

                        e34 automaatti-ilmastoinnin sisäpuhaltimen kondenssiveden poisto liitin

                        Moro!

                        Olen kasaamassa ilmastointia, siis vaihtoin normi ilmastoinnin automaatti-ilmastointiin.
                        Nyt kun sain ilmastoinnin puhallinsysteemit laitettua kardaanitunnelin päälle, niin huomasin ettei minulta löydy osaa millä saisin kondenssivesiputken liitettyä kardaanitunneliin.

                        Ohessa kaksi kuvaa, toinen kohteesta ja toinen vanhasta liittimestä joka ei sovi uuden kanssa.

                        Löytyisikö keneltälään tuollaista osaa, tai varaosanumeroa, niin tilaisin?


                        Kiitti!
                        Attached Files
                        - www.peltolat.com -
                        F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Niin eikös tuon saa testattua. Vaihde päällä kytkin pohjassa niin ei pitäisi kolahtaa niin paljoa kuin taas vapaalla kytkin ylhäällä :think
                          Siis jos vauhtis on menossa.
                          Just noin

                          Comment

                          • bantza
                            Newbiemmer
                            • Mar 2010
                            • 18
                            • Nurmijärvi

                            Kävin tuossa kaupoilla ja kävi jotain hyvin mystistä. Lähdin risteyksestä ja perästä kuului voimakas jurnutus ja auto täristi. Sen jälkeen alkoi kuulua voimakas prap-prap-prap ääni, joka muuttui nopeuden mukaan. Vedin sivuun ja koitin kurkkia auton alle, mutta mitään erityistä ei näkynyt. Ajoin pari kymmentä metriä ja ääni kuului vieläkin. Uudestaan sivuun ja taas yritin kurkkia. Siitä kun lähdin niin ei enää kuulunut mitään erikoista ja auto tuntui aivan samalta kuin ennenkin. Mitä kävi?

                            Auto on 535i -90. Tuota jurnutusta on kuulunut lähtiessä aiemminkin, mutta ei noin voimakkaana.

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              Originally posted by bantza View Post
                              Kävin tuossa kaupoilla ja kävi jotain hyvin mystistä. Lähdin risteyksestä ja perästä kuului voimakas jurnutus ja auto täristi. Sen jälkeen alkoi kuulua voimakas prap-prap-prap ääni, joka muuttui nopeuden mukaan. Vedin sivuun ja koitin kurkkia auton alle, mutta mitään erityistä ei näkynyt. Ajoin pari kymmentä metriä ja ääni kuului vieläkin. Uudestaan sivuun ja taas yritin kurkkia. Siitä kun lähdin niin ei enää kuulunut mitään erikoista ja auto tuntui aivan samalta kuin ennenkin. Mitä kävi?

                              Auto on 535i -90. Tuota jurnutusta on kuulunut lähtiessä aiemminkin, mutta ei noin voimakkaana.
                              Pyörän laakeri?
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • bantza
                                Newbiemmer
                                • Mar 2010
                                • 18
                                • Nurmijärvi

                                Tai sit vois vissiin olla kardaanin laakeri?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎