Ajattelin hommata tuollaisen E34 540i:n.
Itselläni ei ole mitään aiempaa kokemusta edes koko 5 sarjasta, olisiko jotai vinkkejä mitä tarkistaa ennen ostoa? Ja millaisia yksilöitä ei kannata ostaa?
Miten nuo automaatti v8:t toimii?
Onko Manuali vaikea jälkiasentaa.
Ajattelin hommata tuollaisen E34 540i:n.
Itselläni ei ole mitään aiempaa kokemusta edes koko 5 sarjasta, olisiko jotai vinkkejä mitä tarkistaa ennen ostoa? Ja millaisia yksilöitä ei kannata ostaa?
Miten nuo automaatti v8:t toimii?
Onko Manuali vaikea jälkiasentaa.
Foorumilta löytyy paljon juttua jos hieman viitsii etsiä, jopa pari kolme aikaisempaa threadia joissa aiheena E34:n ostaminen. V8/M60 moottoreista löytyy myös omia threadeja.
Tässäpä nyt pikaisen etsinnän jälkeen löytynyttä iltalukemista:
Ajattelin hommata tuollaisen E34 540i:n.
Itselläni ei ole mitään aiempaa kokemusta edes koko 5 sarjasta, olisiko jotai vinkkejä mitä tarkistaa ennen ostoa? Ja millaisia yksilöitä ei kannata ostaa?
Miten nuo automaatti v8:t toimii?
Onko Manuali vaikea jälkiasentaa.
Omalla kokemuksella E34:sta voisin sanoa, että jos alustassa tuntuu väljää/ kuuluu kolinaa, niin joutuu helposti vaihtamaan repullisen niveliä ja puslia
Manuaskin vaihtaminen tuskin vaikeampaa kuin 518:kaan, mutta osien saatavuus voi olla kivenalla?:think (laatikko, vauhtipyörä, kardaani ja keskikonsoli aikakin pitää hankkia)
Omalla kokemuksella E34:sta voisin sanoa, että jos alustassa tuntuu väljää/ kuuluu kolinaa, niin joutuu helposti vaihtamaan repullisen niveliä ja puslia
Ei välttämättä joudu, mutta kannattaa... Halvemmaksi tulee laittaa kaikki kerralla+suuntaus ku rueta keppi kerrallaan vaihteleen ja suuntaan.
Muutenkin vanha auto, niin eihän tollasta voi laskee edes viaksi.
Missä vika kun e34 520i pätkii/nykii pienillä kierroksilla? (kys. M20B20 moottori) Mutta pysyy tyhjäkäynnillä välillä käynnissä! :think
Elikkäs noin. 0-2000rpm tiputtaa kierroksia reilusti joka aiheuttaa ajossa pätkimistä/nykimistä, myöskin sammuu jos rullaa kytkin pohjassa.. Ideoita?
Missä vika kun e34 520i pätkii/nykii pienillä kierroksilla? (kys. M20B20 moottori) Mutta pysyy tyhjäkäynnillä välillä käynnissä! :think
Elikkäs noin. 0-2000rpm tiputtaa kierroksia reilusti joka aiheuttaa ajossa pätkimistä/nykimistä, myöskin sammuu jos rullaa kytkin pohjassa.. Ideoita?
imuvuodot.. Lambda.. Tyhjäkäyntiventtiili.. Noin esimerkiksi.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Taitaa mennä aika paljon polttimoita uusiks tuossa vehkeessä. Tuota noin, onko kilometreille oma polttimonsa? Ei oikee meinaa saada selvää.
Entä onko ajovalo+sumari valitsimille valot? Ja vissii automaatin sport yms napille pitäs tulla valo?
OBC:ki pimeenä, sieltäki pitää vaihtaa polttimo
Taitaa mennä aika paljon polttimoita uusiks tuossa vehkeessä. Tuota noin, onko kilometreille oma polttimonsa? Ei oikee meinaa saada selvää.
Entä onko ajovalo+sumari valitsimille valot? Ja vissii automaatin sport yms napille pitäs tulla valo?
OBC:ki pimeenä, sieltäki pitää vaihtaa polttimo
Diginäytölle ei ole mitään polttimoita, vaan se numeroiden häviäminen on enemmänkin ominaisuus. Jutusta useampi topicci foorumilla. Omakin mittarilukema himmenee, kun auto lämpenee
Ajovalo+sumari valitsimilla on omat polttimot. Ne on lasikannalla ja pitää itse tinata kiinni. Esim. Motonetista löytyy vastaavia irtopolttimoita. Vaihtoon ohjeet jossain täällä foorumilla.
No voihan perkele ! Ei kai siinä. Mitäs sitä kilsoja tuijottelemaa.
Luinkin jostain tuosta tinauksesta... Huoh. Miksei voi olla peruspolttimo ja tökkää paikallee
Kilometrinäytön takana on polttimot taustavaloina, jos ne pimeänä niin näyttää varmasti himmeältä näyttö ja vaikea saada kilometreistä selvää.
Ajotietokoneen takana muistaakseni 2 tai 3 polttimoa, helppo purkaa. Soitin irti ja soittimen aukosta pääsee vapauttamaan obc-palikan pihalle.
Juu tän ohjeen löysinki mutta kiitos kuitenki. Kyllä must tuntuu et joku pimeenä ku mittareiden väli hieman himmeämpi.
Täytyy katella. Kolvaajaks en kyllä usko että itestäni on
nyt kun päästiin makuun mittariston valojen kanssa, niin kertokaapa mistä johtuu kun auton käynnistän ja
laitan valot päälle, niin muutaman sekunnin ajan mittariston valot vilkkuvat? kostealla ehkä jopa herkemmin?
Comment