Originally posted by zeneg
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostYrittäisin vaihtaa tuota suojapussia joten onko kellään havaintoa miten tuon vaihekepin nupin saa pois paikaltaan että saisi sen pussin nostettua pois kehikkoineen? :thinkLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
en tiiä kyllä missä kysyisin tästä mutta
autona toimi e34 520i ja laatikkona zf5hp-18 pitäis saada jostain tietoon tuon laatikon johtosarjan pinnien merkitys
mistään en sitä löydä ku oon tässä nyt kohta 2 tuntia ettiny ettiny
yksi liitin on vain epäselvä siinä
liitin sijaitsee laatikon ohjain boksin läheisyydessä
liittimessä on muistaakseen 7 johtoa käytössäNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by BMW323 View Posten tiiä kyllä missä kysyisin tästä mutta
autona toimi e34 520i ja laatikkona zf5hp-18 pitäis saada jostain tietoon tuon laatikon johtosarjan pinnien merkitys
mistään en sitä löydä ku oon tässä nyt kohta 2 tuntia ettiny ettiny
yksi liitin on vain epäselvä siinä
liitin sijaitsee laatikon ohjain boksin läheisyydessä
liittimessä on muistaakseen 7 johtoa käytössä
AEGS (se laatikon ohjausboksi) tarina alkaa sivulta 101, siitä eteenpäin selitetään minkä värinen piuha menee mihinkin pinniin ja mitä piuhan toisessa päässä on. Kuva liittimen pinneistä on sivulla 312, figure 3.Last edited by Harri G; 21-11-2011, 12:22.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostM20B20 520i -89.
Paikallaan ollessä lämmöt nousee sekä ajossa pienemmillä kierroksilla nostaa lämpöjä. Ryntäyttää kierroksia kovemmalle niin laskee.
Vesipumppuko entinen?
Visko varmaan myös sökö mutta mun järkeen käy vesipumppu ennemmin.
olisko ilmausta vailla?e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postolisko ilmausta vailla?
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostNo tuurilla voisi olla ihan siitäkin kiinni jos ei ole joku väpelö osannut ilmata.. Hais neste senverta että on sitä joku varmaan yrittäny. Tänään kun meen kotia niin katon eka jos se ois vaan ilmauksesta kiinni..E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostNo tuurilla voisi olla ihan siitäkin kiinni jos ei ole joku väpelö osannut ilmata.. Hais neste senverta että on sitä joku varmaan yrittäny. Tänään kun meen kotia niin katon eka jos se ois vaan ilmauksesta kiinni..Originally posted by Muppe View PostTarkasta nyt se visko ensin.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJoo se visko ensin. En tiedä miten joku voi epäonnistua M20:n ilmaamisessa. :think Mutta kai sekin on mahdollista.E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Viskoa vaan epäilen ihan siksi, että kun kierroksia ryntäyttää korkealle, lämmöt laskee samantien. Kuulostaa vesipumpulta. Visko jos on paskana, niin ei pitäisi paljoa hyödyttää vaikka rajottajalle paukuttelisi. Näin minä järkeilisin.
Mutta uskon että visko on jokatapauksessa paskana. On sillä rullattu senverta tuolla miinalla.
Mutta jos kerta kansiremppa on vasta tehty ja jakopää samalla, niin kuulostaa aivan vitun typerältä JOS ei olisi vesipumppua laitettu samalla. E30 M20B25 jaksoi kyllä ilman flektiä ihan hyvin pitää lämmöt kurissa.
No, kuten todettu. En ole vielä edes kurkannut pellin alle ja tuossa tunnin päästä kun pääsen kotiin niin ekana menen auton kimppuun katsomaan onko sille mitä tehtävissä.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostHmmm. Oliko sulla ohjainboksi vänkärin kick-paneelin takana? Mulla siihen ei menny kuin yksi iso liitin, että liittyiskö johonkin aivan muuhun? Mutta tuostahan ne selviää: http://www.e38.org/e34/e34_89_etm.pdf
AEGS (se laatikon ohjausboksi) tarina alkaa sivulta 101, siitä eteenpäin selitetään minkä värinen piuha menee mihinkin pinniin ja mitä piuhan toisessa päässä on. Kuva liittimen pinneistä on sivulla 312, figure 3.
joo siellähän se boksi oli
mut se liitin lähtee laatikon johtosarjasta haarautuu ja pakkohan laatikollekkin on tulle jostain virtaa
siinä on kumminki 4 paksumpaa johtoa siinä liittimessäNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostViskoa vaan epäilen ihan siksi, että kun kierroksia ryntäyttää korkealle, lämmöt laskee samantien. Kuulostaa vesipumpulta. Visko jos on paskana, niin ei pitäisi paljoa hyödyttää vaikka rajottajalle paukuttelisi. Näin minä järkeilisin.
No, kuten todettu. En ole vielä edes kurkannut pellin alle ja tuossa tunnin päästä kun pääsen kotiin niin ekana menen auton kimppuun katsomaan onko sille mitä tehtävissä.
Vika löytynee tosiaan muualta kuin viskosta.E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
No niin!
Jäähdytinnestettä lisäsin varmaan reilun litran sinne. Hytissä haisee neste vahvasti, muttei lasit kovin kosteat ole.
Alavesiletku ei lähtenyt lämpeämään sitten millään. Ei alkuun laisinkaan. Kävin lenkin ajamassa ennenkuin alavesiletku lämpesi edes vähän. Ensiksi termostaatin päästä ja sehän kulkee koneen edestä rautaputken läpi. Pakosarjan puolelta syylärin päästä aivan jääkylmä.
Kun sain sen lämpimäksi ja ilmausruuviakin oli käytetty auki, puhalsi auto lämmintä. Kierroksia ryntäytin 4500rpm ja tuli tulista puhaltimesta. Muutoin tuli kyllä lämmintä mutta kierroksilla vielä kuumempaa.
Putket jotka menevät kabiiniin olivat lämpimät kyllä. Flektikin vähän tarrasi jopa vastaan mikä on positiivista. Syyläri muovipäätyinen ja näytti kohtuu tuoreelta. Paisarin korkin jätin löysälle eikä nostanut enää ollenkaan lämpöjä.
Korkki kun oli auki, niin ylhäältähän pitäisi nesteen kiertää kohtuu vapaasti paisarille tyhjäkäynnillä? Vain kierroksilla tapahtui silmin nähtävää kiertoa. Normaalia vai vesipumppuvikaa?
Kihnutus ja kahina kävi koneesta. Minun korvaani saattoi kuulostaa samalta miltä rikkinäinen vesipumpun laakeri. Ei välttämättä ollut vain hihna. Mutta tasapainolimpun alta en nestevuotoa nähnyt.
Lukekaa gurut tämä kirjoitus huolella
Onko vesipumpun vaihto turhaa vai onko vika siellä?
Auto latasi tyhjäkäynnillä 14,96 ja kierroksilla 14,64.. Eli vähän yläkanttiin.
Edit. Ja tässä lämmöt pysyi kun pyöri nyt tyhjäkäynnillä paikallaan paisarin korkki lyösällä..
Liikaa, liian vähän vai normaalia?Last edited by bimmerE34; 21-11-2011, 20:08.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
Comment