Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    Originally posted by zeneg View Post
    Jokos löytys tietoa?
    .....
    Last edited by mika68; 14-09-2012, 11:12.

    Comment

    • bimmerE34
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 6209
      • Gotham

      M20B20 520i -89.

      Paikallaan ollessä lämmöt nousee sekä ajossa pienemmillä kierroksilla nostaa lämpöjä. Ryntäyttää kierroksia kovemmalle niin laskee.

      Vesipumppuko entinen?

      Visko varmaan myös sökö mutta mun järkeen käy vesipumppu ennemmin.

      ///Pumppu Pojat Racing Team
      Metaline sport #40

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        Originally posted by TsTPioneeri View Post
        Yrittäisin vaihtaa tuota suojapussia joten onko kellään havaintoa miten tuon vaihekepin nupin saa pois paikaltaan että saisi sen pussin nostettua pois kehikkoineen? :think
        Nostamalla. Varo ettei tule mustaa silmää.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • BMW323
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 994
          • kempele

          en tiiä kyllä missä kysyisin tästä mutta

          autona toimi e34 520i ja laatikkona zf5hp-18 pitäis saada jostain tietoon tuon laatikon johtosarjan pinnien merkitys

          mistään en sitä löydä ku oon tässä nyt kohta 2 tuntia ettiny ettiny

          yksi liitin on vain epäselvä siinä

          liitin sijaitsee laatikon ohjain boksin läheisyydessä
          liittimessä on muistaakseen 7 johtoa käytössä
          Nissan Stagea NM35 -01
          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
          harrastepohjalta E21 316

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by BMW323 View Post
            en tiiä kyllä missä kysyisin tästä mutta

            autona toimi e34 520i ja laatikkona zf5hp-18 pitäis saada jostain tietoon tuon laatikon johtosarjan pinnien merkitys

            mistään en sitä löydä ku oon tässä nyt kohta 2 tuntia ettiny ettiny

            yksi liitin on vain epäselvä siinä

            liitin sijaitsee laatikon ohjain boksin läheisyydessä
            liittimessä on muistaakseen 7 johtoa käytössä
            Hmmm. Oliko sulla ohjainboksi vänkärin kick-paneelin takana? Mulla siihen ei menny kuin yksi iso liitin, että liittyiskö johonkin aivan muuhun? Mutta tuostahan ne selviää: http://www.e38.org/e34/e34_89_etm.pdf

            AEGS (se laatikon ohjausboksi) tarina alkaa sivulta 101, siitä eteenpäin selitetään minkä värinen piuha menee mihinkin pinniin ja mitä piuhan toisessa päässä on. Kuva liittimen pinneistä on sivulla 312, figure 3.
            Last edited by Harri G; 21-11-2011, 12:22.
            E39 ja E91

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1330
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Mikäköhän mahtaa olla autossa rikki : alipaine letkut vaihdettu ehjiin, humppaamisen takia. Auto toimii kyllä hetken aikaa hyvin kun lyö akun kengät yhteen että kaikki nollautuu, mutta tovin kuluttua (15km) alkaa taas humppaaminen? MAF mäsänä?:think

              m50b25 non vanos siis
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • aikamatkaaja
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 601
                • Pori

                Originally posted by bimmerE34 View Post
                M20B20 520i -89.

                Paikallaan ollessä lämmöt nousee sekä ajossa pienemmillä kierroksilla nostaa lämpöjä. Ryntäyttää kierroksia kovemmalle niin laskee.

                Vesipumppuko entinen?

                Visko varmaan myös sökö mutta mun järkeen käy vesipumppu ennemmin.

                olisko ilmausta vailla?
                e61 525i -05 & e23 732i -84

                Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                Comment

                • bimmerE34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 6209
                  • Gotham

                  Originally posted by aikamatkaaja View Post
                  olisko ilmausta vailla?
                  No tuurilla voisi olla ihan siitäkin kiinni jos ei ole joku väpelö osannut ilmata.. Hais neste senverta että on sitä joku varmaan yrittäny. Tänään kun meen kotia niin katon eka jos se ois vaan ilmauksesta kiinni..

                  ///Pumppu Pojat Racing Team
                  Metaline sport #40

                  Comment

                  • Muppe
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 1866
                    • Östermyra

                    Originally posted by bimmerE34 View Post
                    No tuurilla voisi olla ihan siitäkin kiinni jos ei ole joku väpelö osannut ilmata.. Hais neste senverta että on sitä joku varmaan yrittäny. Tänään kun meen kotia niin katon eka jos se ois vaan ilmauksesta kiinni..
                    Tarkasta nyt se visko ensin.
                    E61 530dA M-Sport
                    E39 520iA Touring

                    ex. E34 525iA
                    ex. E34 535iA
                    ex. E34 520i
                    ex. E34 520i
                    ex. E36 320i

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by bimmerE34 View Post
                      No tuurilla voisi olla ihan siitäkin kiinni jos ei ole joku väpelö osannut ilmata.. Hais neste senverta että on sitä joku varmaan yrittäny. Tänään kun meen kotia niin katon eka jos se ois vaan ilmauksesta kiinni..
                      Originally posted by Muppe View Post
                      Tarkasta nyt se visko ensin.
                      Joo se visko ensin. En tiedä miten joku voi epäonnistua M20:n ilmaamisessa. :think Mutta kai sekin on mahdollista.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Muppe
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 1866
                        • Östermyra

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Joo se visko ensin. En tiedä miten joku voi epäonnistua M20:n ilmaamisessa. :think Mutta kai sekin on mahdollista.
                        Voi Mutta silloin kyllä nostelee lämpöjä liikkui auto tai ei.
                        E61 530dA M-Sport
                        E39 520iA Touring

                        ex. E34 525iA
                        ex. E34 535iA
                        ex. E34 520i
                        ex. E34 520i
                        ex. E36 320i

                        Comment

                        • bimmerE34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 6209
                          • Gotham

                          Viskoa vaan epäilen ihan siksi, että kun kierroksia ryntäyttää korkealle, lämmöt laskee samantien. Kuulostaa vesipumpulta. Visko jos on paskana, niin ei pitäisi paljoa hyödyttää vaikka rajottajalle paukuttelisi. Näin minä järkeilisin.

                          Mutta uskon että visko on jokatapauksessa paskana. On sillä rullattu senverta tuolla miinalla.

                          Mutta jos kerta kansiremppa on vasta tehty ja jakopää samalla, niin kuulostaa aivan vitun typerältä JOS ei olisi vesipumppua laitettu samalla. E30 M20B25 jaksoi kyllä ilman flektiä ihan hyvin pitää lämmöt kurissa.

                          No, kuten todettu. En ole vielä edes kurkannut pellin alle ja tuossa tunnin päästä kun pääsen kotiin niin ekana menen auton kimppuun katsomaan onko sille mitä tehtävissä.

                          ///Pumppu Pojat Racing Team
                          Metaline sport #40

                          Comment

                          • BMW323
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 994
                            • kempele

                            Originally posted by Harri G View Post
                            Hmmm. Oliko sulla ohjainboksi vänkärin kick-paneelin takana? Mulla siihen ei menny kuin yksi iso liitin, että liittyiskö johonkin aivan muuhun? Mutta tuostahan ne selviää: http://www.e38.org/e34/e34_89_etm.pdf

                            AEGS (se laatikon ohjausboksi) tarina alkaa sivulta 101, siitä eteenpäin selitetään minkä värinen piuha menee mihinkin pinniin ja mitä piuhan toisessa päässä on. Kuva liittimen pinneistä on sivulla 312, figure 3.

                            joo siellähän se boksi oli

                            mut se liitin lähtee laatikon johtosarjasta haarautuu ja pakkohan laatikollekkin on tulle jostain virtaa
                            siinä on kumminki 4 paksumpaa johtoa siinä liittimessä
                            Nissan Stagea NM35 -01
                            2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                            harrastepohjalta E21 316

                            Comment

                            • Muppe
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 1866
                              • Östermyra

                              Originally posted by bimmerE34 View Post
                              Viskoa vaan epäilen ihan siksi, että kun kierroksia ryntäyttää korkealle, lämmöt laskee samantien. Kuulostaa vesipumpulta. Visko jos on paskana, niin ei pitäisi paljoa hyödyttää vaikka rajottajalle paukuttelisi. Näin minä järkeilisin.


                              No, kuten todettu. En ole vielä edes kurkannut pellin alle ja tuossa tunnin päästä kun pääsen kotiin niin ekana menen auton kimppuun katsomaan onko sille mitä tehtävissä.
                              Lukasin tuon aiemman viestin turhan nopeaa, niin meni hieman ohi - my bad!
                              Vika löytynee tosiaan muualta kuin viskosta.
                              E61 530dA M-Sport
                              E39 520iA Touring

                              ex. E34 525iA
                              ex. E34 535iA
                              ex. E34 520i
                              ex. E34 520i
                              ex. E36 320i

                              Comment

                              • bimmerE34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 6209
                                • Gotham

                                No niin!

                                Jäähdytinnestettä lisäsin varmaan reilun litran sinne. Hytissä haisee neste vahvasti, muttei lasit kovin kosteat ole.

                                Alavesiletku ei lähtenyt lämpeämään sitten millään. Ei alkuun laisinkaan. Kävin lenkin ajamassa ennenkuin alavesiletku lämpesi edes vähän. Ensiksi termostaatin päästä ja sehän kulkee koneen edestä rautaputken läpi. Pakosarjan puolelta syylärin päästä aivan jääkylmä.

                                Kun sain sen lämpimäksi ja ilmausruuviakin oli käytetty auki, puhalsi auto lämmintä. Kierroksia ryntäytin 4500rpm ja tuli tulista puhaltimesta. Muutoin tuli kyllä lämmintä mutta kierroksilla vielä kuumempaa.

                                Putket jotka menevät kabiiniin olivat lämpimät kyllä. Flektikin vähän tarrasi jopa vastaan mikä on positiivista. Syyläri muovipäätyinen ja näytti kohtuu tuoreelta. Paisarin korkin jätin löysälle eikä nostanut enää ollenkaan lämpöjä.

                                Korkki kun oli auki, niin ylhäältähän pitäisi nesteen kiertää kohtuu vapaasti paisarille tyhjäkäynnillä? Vain kierroksilla tapahtui silmin nähtävää kiertoa. Normaalia vai vesipumppuvikaa?

                                Kihnutus ja kahina kävi koneesta. Minun korvaani saattoi kuulostaa samalta miltä rikkinäinen vesipumpun laakeri. Ei välttämättä ollut vain hihna. Mutta tasapainolimpun alta en nestevuotoa nähnyt.

                                Lukekaa gurut tämä kirjoitus huolella

                                Onko vesipumpun vaihto turhaa vai onko vika siellä?

                                Auto latasi tyhjäkäynnillä 14,96 ja kierroksilla 14,64.. Eli vähän yläkanttiin.


                                Edit. Ja tässä lämmöt pysyi kun pyöri nyt tyhjäkäynnillä paikallaan paisarin korkki lyösällä..

                                Liikaa, liian vähän vai normaalia?
                                Last edited by bimmerE34; 21-11-2011, 20:08.

                                ///Pumppu Pojat Racing Team
                                Metaline sport #40

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎