Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2881
    • Akaa / Toijala

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kannattaa kaivaa se vastus esille.

    Näkee mitä mallia pitäisi hankkia uusi ja jos käy kuten itsellä voi sen vanhan korjata. (oli kalleinta mallia mitä noita on uusi olisi ollut muistaakseni jotain 80€)

    Siellä oli hieman muovi sulanut lämmön takia ja "lämpöreleen" niittaus oli noussut ylös kolostaan. Muotoilin kaiken takaisin oikeille pakoilleen pikkasen epoksia ja toimi kuin uusi.
    Noniin. Viikonloppuna tuli kaivettua toi vastus esille. Behrin tekele näytti olevan. Suihkin bräk kleeniä ja työnsin takaisin. Puhallin rupesi toimimaan kaikissa asennoissa, mutta edelleen tuli kärynhajua sisään.

    Laitoin virrat kiinni ja irrotin vastuksen kertaalleen ja laitoin takas --> toimii taas vaan 4 asennossa, joten ei auta kuin ostaa uusi vastus sinne.

    Comment

    • Neobi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 149
      • Kymenlaakso

      Originally posted by korhone_ View Post
      Lämmityslaitteen etuvastus sökönä
      Eihän ton pitäs vaikuttaa siihen että puhallin jää päälle vaikka auton sammuttaa? Vai oonko väärässä..?
      Sehän nyt on selvää että se etuvastus on vikana tossa puhaltimen säädössä..

      Comment

      • Agee-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 594
        • Jns

        Originally posted by Neobi View Post
        Eihän ton pitäs vaikuttaa siihen että puhallin jää päälle vaikka auton sammuttaa? Vai oonko väärässä..?
        Sehän nyt on selvää että se etuvastus on vikana tossa puhaltimen säädössä..
        Kyllähän se vaikuttaa, ainakin itellä tiedossa monta samanlaista tapausta ja juurikin kyseinen vika on korjaantunut etuvastuksen vaihdolla.
        VW T5 -08
        XC70 -05
        Superb -11

        Comment

        • Neobi
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 149
          • Kymenlaakso

          Originally posted by korhone_ View Post
          Kyllähän se vaikuttaa, ainakin itellä tiedossa monta samanlaista tapausta ja juurikin kyseinen vika on korjaantunut etuvastuksen vaihdolla.
          Tämä selvä, kokeillaan..

          Comment

          • karoliina
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 285
            • Pohjanmaa

            osaasko joku jelppiä missä vika, kun oon koittanut moottoria asentaa 525tds -94vm olevaan autoon. Nyt se on jämähtänyt yhteen kohtaan eikä suostu liikkumaan paikalleen ei sitten millään. Eli moottoria ei saa laatikkoon kiinni. rakoa on sellanen pari senttiä ehkä reilu. mut liikuttamalla pienenee hieman. A) pitääkö mun nostaa moottori sieltä uudelleen pois ja aloittaa koko paska homma uudelleen vai onko vaihto ehtoa B että mitä vois tehdä.

            Oon koittanut suoristaa moottoria ties millä ja on paukutettu ja käännetty ja väännetty, mut ei se on nyt siinä yhdessä ja samassa kohdassa. Mikä siel vois ottaa vastaan. Kyseinen moottori on siis toisesta autosta. sama mallli kylläkin.

            Alkaa palaa käämit kun ei mitää saa aikaiseksi...:think
            E34 M51D25 touring vm -91

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              Originally posted by karoliina View Post
              osaasko joku jelppiä missä vika, kun oon koittanut moottoria asentaa 525tds -94vm olevaan autoon. Nyt se on jämähtänyt yhteen kohtaan eikä suostu liikkumaan paikalleen ei sitten millään. Eli moottoria ei saa laatikkoon kiinni. rakoa on sellanen pari senttiä ehkä reilu. mut liikuttamalla pienenee hieman. A) pitääkö mun nostaa moottori sieltä uudelleen pois ja aloittaa koko paska homma uudelleen vai onko vaihto ehtoa B että mitä vois tehdä.

              Oon koittanut suoristaa moottoria ties millä ja on paukutettu ja käännetty ja väännetty, mut ei se on nyt siinä yhdessä ja samassa kohdassa. Mikä siel vois ottaa vastaan. Kyseinen moottori on siis toisesta autosta. sama mallli kylläkin.

              Alkaa palaa käämit kun ei mitää saa aikaiseksi...:think
              kytkin ei ole kunnolla kohdistettu, laatikon booreissa rasvaa? Olettaen siis että manuaali laatikolla. "viimeisenä" konstina laatikon boorien päätä voi lamellilaikalla hieman pyöristää päästä (3mm matkakin jo riittää) että se sopii helpommin levyn booreihin.
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              • karoliina
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 285
                • Pohjanmaa

                Originally posted by Vilikki View Post
                kytkin ei ole kunnolla kohdistettu, laatikon booreissa rasvaa? Olettaen siis että manuaali laatikolla. "viimeisenä" konstina laatikon boorien päätä voi lamellilaikalla hieman pyöristää päästä (3mm matkakin jo riittää) että se sopii helpommin levyn booreihin.
                Kytkin on keskitetty kunnolla, booreissa on rasvaa (aseöljyä), manuaalilaatikko kyseessä kyl joo. eli moottori uudelleen pois sieltä vai?
                E34 M51D25 touring vm -91

                Comment

                • Vilikki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 6309
                  • Raahe

                  Originally posted by karoliina View Post
                  Kytkin on keskitetty kunnolla, booreissa on rasvaa (aseöljyä), manuaalilaatikko kyseessä kyl joo. eli moottori uudelleen pois sieltä vai?
                  helpompi liikuttaa kyllä sitä laatikkoa kuin moottoria, jos vain pääsee rasvamontulle tai nosturille


                  edit: onko kokeiltu että kytkinlevy yleensä sopii laatikon akselille booreineen? silmälaakeri oikea?
                  BMW e36 316i Turbo Compact

                  Comment

                  • karoliina
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 285
                    • Pohjanmaa

                    Originally posted by Vilikki View Post
                    helpompi liikuttaa kyllä sitä laatikkoa kuin moottoria, jos vain pääsee rasvamontulle tai nosturille


                    edit: onko kokeiltu että kytkinlevy yleensä sopii laatikon akselille booreineen? silmälaakeri oikea?
                    no kytkinlevy on käyttöautolta orginall. eli uusi siis. painelaakeri on uusi, uusi sokka sinne mikä lie juttuu laatikolla se mitä painelaakeri painaa.(onko se ees painelaakeri, se pyöriä mötikkä )

                    Ei o nosturia eikä oo monttua. taidan ottaa laatikon irti kans ja moottorin lattialle ruuvata ne kasaan siinä. kun ähkiä ahtaassa tallinlattialla kylmissään.

                    Äidin harrastamista haittaa nuo kaksi tenavaa... Et ei sitä aikaa oo niin paljon siel tallissa kuluttaa. Mutta päättänyt että kait sitä tyttökin autoon yhden moottorin vaihtaa.
                    E34 M51D25 touring vm -91

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by karoliina View Post
                      no kytkinlevy on käyttöautolta orginall. eli uusi siis. painelaakeri on uusi, uusi sokka sinne mikä lie juttuu laatikolla se mitä painelaakeri painaa.(onko se ees painelaakeri, se pyöriä mötikkä )

                      Ei o nosturia eikä oo monttua. taidan ottaa laatikon irti kans ja moottorin lattialle ruuvata ne kasaan siinä. kun ähkiä ahtaassa tallinlattialla kylmissään.

                      Äidin harrastamista haittaa nuo kaksi tenavaa... Et ei sitä aikaa oo niin paljon siel tallissa kuluttaa. Mutta päättänyt että kait sitä tyttökin autoon yhden moottorin vaihtaa.
                      No vaihtaahan se. Meilläkin tekee niin.

                      Tarkista tosiaan neulalaakeri kampiakselin päästä ja että levy menee laatikkoon booreilleen.

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        Originally posted by karoliina View Post
                        Kytkin on keskitetty kunnolla, booreissa on rasvaa (aseöljyä), manuaalilaatikko kyseessä kyl joo. eli moottori uudelleen pois sieltä vai?
                        Jollei niissä booreissa tosiaan ole muuta rasvaa kuin aseöljyä, niin kannattaisi laittaa jotain kunnon rasvaa siihen. Muutoin käy niin että hetken päästä tuo aseöljy kuivahtaa ja sitten alkaa ongelmat kytkimen takeltelemisen kanssa ja sama remppa taas edessä. Kannattaa googlailla tai haulla koittaa etsiä, mikä on siihen sopivaa rasvaa.

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Originally posted by Vilikki View Post
                          edit: silmälaakeri oikea?
                          Tämä tuli kans mieleen. Yks moottorinvaihto tehtiin, auto/laatikko -93 e30 318i, kone tais olla -89. Eihän se sinne menny vaikka
                          kuinka runno, kun silmälaakeri oli liian pieni....

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • karoliina
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 285
                            • Pohjanmaa

                            Pitänee perjantaina tarkistaa asia. voiko sen mitata jollain tai miten sen tarkistan?

                            Varaosa autona on 525tds -94 sedan ja oma auto on 525tds -94 farkku

                            Anteeksi jos kysymykset kuulostaa tyhmiltä. mut koulun käynnistä on rapiat 6v ja sen jälkeen autoon korkeintaan jarrupalat oon vaihtanut ja öljyt.
                            E34 M51D25 touring vm -91

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              Originally posted by karoliina View Post
                              Pitänee perjantaina tarkistaa asia. voiko sen mitata jollain tai miten sen tarkistan?

                              Varaosa autona on 525tds -94 sedan ja oma auto on 525tds -94 farkku

                              Anteeksi jos kysymykset kuulostaa tyhmiltä. mut koulun käynnistä on rapiat 6v ja sen jälkeen autoon korkeintaan jarrupalat oon vaihtanut ja öljyt.
                              .......
                              Last edited by mika68; 06-09-2012, 11:49.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16360
                                • Leppävirta

                                Oisko kellään kuvaa laittaa E34 sedan tai touring (mieluummin touring) jossa alusta on 45mm/10mm (etu/taka) madallettu.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎