Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhi$
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 1268
    • Laukaa

    Originally posted by Eetu View Post
    Taisi tulla kannentiivisteen vaihto eteen tuohon M50B20:iin..

    Kerää painetta jäähdytysjärjestelmään ja nesteet on rusehtavat. Luulisin että kansipahvi on mennyt? Auto savuttaa harmaata.

    Ajattelin että samalla vaihtaisi venttiilinvarren kumit.. Eli mitä tähän nyt tarvitsee uusia? Tiiviste ja kannen pultit tietenkin? Kannattaneeko venttiilit hioa samalla?

    Miten jako laitetaan kohdalleen?

    Onko aivan mahdoton tehdä ensikertalaisena tuo nahan vaihto?
    Sormet ristiin ettei ole kansi halki. Pakoventtiileistä näkee ainakin melko hyvin jo silmällä jos on fuskannut, eli jos on mustaa jonkin venttiililautasen sisäpinnalla enemmän kun muissa.
    Last edited by Juhi$; 27-12-2011, 12:29.

    Comment

    • Eetu
      Banned
      • Oct 2008
      • 2843

      Originally posted by ka00z View Post
      Koeponnista se kansi nyt ainakin, tiivistettä on turha laittaa ennen sitä kun on auki kuitenkin.
      Koeponnistetaan tietenkin, kun kerran avataan.


      Originally posted by zener View Post
      Voishan siihen ohivuotomittausta tehdä ennenku purkaa ollenkaan.
      Näitä lienee tekevän ihan tavan korjaamot?

      Originally posted by Juhi$ View Post
      Sormet ristiin ettei ole kansi halki. Pakoventtiileistä näkee ainakin melko hyvin jo silmällä jos on fuskannut, eli jos on mustaa jonkin venttiililautasen sisäpinnalla enemmän kun muissa.

      Mun tuurilla aivan varmasti kansi halki, mutta vaihdetaan tai hitsautetaan se sitten.. Prkl. Täytyy mittauttaa se kyllä tässä..

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14457
        • Oulu

        Originally posted by Eetu View Post
        Näitä lienee tekevän ihan tavan korjaamot?
        Huonosti varusteltu korjaamo on, jos ei minkäänlaista ohivuotomittausvälinettä ole.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Vesipumppu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 57

          Osaisiko joku lonkalta heittää onko E34 525 dieselissä samat jarrut kuin E34 535/540:ssä. Entä onko noissa dieseleissä ollut lukkoperää?

          Tekniikanvaihtoa varten tarvitsisin tukevampaa palikkaa.

          Comment

          • Eetu
            Banned
            • Oct 2008
            • 2843

            Tartteeko tohon kansinahan vaihtoon ajoitustyökaluja?



            iipeistä tollasia kattelin..

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by Vesipumppu View Post
              Osaisiko joku lonkalta heittää onko E34 525 dieselissä samat jarrut kuin E34 535/540:ssä. Entä onko noissa dieseleissä ollut lukkoperää?

              Tekniikanvaihtoa varten tarvitsisin tukevampaa palikkaa.
              kaikki 535i:n asti on pikkujarruilla, 540i ja M5 sitten isoilla ja lukkoperän on saanut todennäköisesti lisävarusteena myöskin dieseliin.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                Touringin takalasi ei pysy kiinni, etenkin hiekkateillä ajaessa se aukeaa itsestään. Mistähän voisi johtua?

                Minkalaiset polttimot on lämmönsäädinpaneelissa? Taustavalot pimeänä ja pitäisi uudet hakea. Ja kysessä manuaali-ilmastoinnin paneeli.
                E61 535d -04

                Comment

                • Vesipumppu
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 57

                  Originally posted by Axum View Post
                  kaikki 535i:n asti on pikkujarruilla, 540i ja M5 sitten isoilla ja lukkoperän on saanut todennäköisesti lisävarusteena myöskin dieseliin.
                  Eli vielä varmistuksena 518/520 ja diesel samat jarrut 535:een verrattuna?



                  Kitos tiedoista!

                  Comment

                  • aakoo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 777
                    • Espoo

                    Originally posted by Vesipumppu View Post
                    Eli vielä varmistuksena 518/520 ja diesel samat jarrut 535:een verrattuna?



                    Kitos tiedoista!
                    Tuolta FAQ-osiosta löytyy E34:n alta tällainen threadi:
                    E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      Originally posted by AnttiR View Post
                      Touringin takalasi ei pysy kiinni, etenkin hiekkateillä ajaessa se aukeaa itsestään. Mistähän voisi johtua?
                      Itsellä oli sama ongelma, itsestään pomppasi aina auki. Sen lasissa olevan lukkotapin lukitusmutteri oli pyörinyt auki ja tappi oli päässy pyörii väärään asentoon. Säädä uudelleen se tappi ja lukitse mutteri.

                      Tai sitten kontin johtosarja poikki ja lukitus antaa käskyn avata lasin.

                      Comment

                      • lateksi
                        BTCF Member
                        • Dec 2011
                        • 21
                        • Kokkola

                        onko kellään ollut tällaista ongelmaa keskuslukituksen kanssa. auto on 525 tds touring -94, eli molemmat etuovet pitää aukaista erikseen ja ei avaa keskuslukolla ja jos haluaa auton käyntiin pitää takapenkin alla olevasta sulake rasiasta ottaa isohko harmaa sulake irti ja laittaa takaisin (ajonesto?). Ja sitten kun laittaa normaalisti kuskin ovesta lukkoon niin avaa kaikki ovet keskuslukolla ja vasta sen jälkeen saa kaikki ovet keskuslukolla kiinni. Vähän meinaa olla sekavaa tekstiä , mutta jos joku tietää vian niin ei tarvis viedä autoa huoltoon tuon takia
                        E46 320d touring m-sport -01

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5160
                          • Joensuu

                          Sanokaas miulle mitkä ois halvimmat lyhkäset iskarit. Merkit hakusessa, niin ei oikein osaa ebaysta hakea.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Mitähän helvettiä noille helmoille tekis :think Viime keväänä huomasin, että alkuperäiset massat on kulunut pois helmojen etuosasta. No vedin päälle kiveniskusuojaa sprayna ja tadaa, syksyllä taas kirkkaalla pellillä helmat. Syksyllä sitten hioin alkavat pintaruosteet pois jne. ja vedin uudelleen kiveniskusuojamassan pintaan. Tänään autoa pestessä huomasin taas, että suurin osa massoista on lähtenyt käveleen

                            Kellään muulla samaa ongelmaa ? Mitä helvettiä tohon keksii ?
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Playpig
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 889
                              • Iisalmi

                              Originally posted by ruupanen View Post
                              Sanokaas miulle mitkä ois halvimmat lyhkäset iskarit. Merkit hakusessa, niin ei oikein osaa ebaysta hakea.
                              Kopaseppa hakusanalla "E34 Sport Stoßdämpfer".
                              Nyt: E39 530DA Touring -98

                              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Mitähän helvettiä noille helmoille tekis :think Viime keväänä huomasin, että alkuperäiset massat on kulunut pois helmojen etuosasta. No vedin päälle kiveniskusuojaa sprayna ja tadaa, syksyllä taas kirkkaalla pellillä helmat. Syksyllä sitten hioin alkavat pintaruosteet pois jne. ja vedin uudelleen kiveniskusuojamassan pintaan. Tänään autoa pestessä huomasin taas, että suurin osa massoista on lähtenyt käveleen

                                Kellään muulla samaa ongelmaa ? Mitä helvettiä tohon keksii ?

                                Ootko laittanut mitään maalia massan alle vai ihan paljaalle pellille?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎