Kaikkien mahdollisten murheiden päälle tänään rupesi checkpaneeli herjaamaan tasonsäädöstä: "suspension levlng - check user manual". tjsp Tämä ilmenee jonkun viidentoista minuutin ajamisen jälkeen, ja poistuu virrat katkaistessa.
Silmämääräisesti auto näyttäisi kulkevan ihan oikealla korolla, ja myös pysyy parkissa ollessaan siinä, eikä valu alas. Nestepinnan tarkistin säiliössä -OK
Järjestelmään vaihdoin paineakut puolisen vuotta sitten, kun vanhoista oli kalvot antautuneet. Siittä alkaen alusta on tuntunut kaikin puolin normaalilta.
Onko nuo tasonsäädön anturit miten herkkiä vikaantumaan (väärä hälytys), tai kuinka suuri muutos normaaliin ajokorkeuteen aiheuttaa hälytyksen (oikea hälytys, mutta ei vielä silminnähtävää muutosta)?
Pian menee paaliin koko paska, edellisiäkään vikoja en ole ehtinyt kaikkia korjaamaan.
Last edited by Haatainen; 09-01-2012, 18:33.
Reason: typo
Itselläni 730iL:stä meni se camber kulman tunnistin rikki. Suspn leveling tuli ruutuun jonku minuutin jälkeen kun lähti ajamaan. Eli kyllä sekin rikki voi mennä.
Tuli sitten hommailtua tällainen '88 vuosimallin E34 M20B20 automaattilootalla. Eipä tuo häävi ole mutta pellin alla kaikki käy ja kukkuu ihan kohtuullisesti ainakin. Mikään muu sitten ei taidakaan toimia...
Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?
Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki, paitsi kuskin oven lukko pitää avata sisäpuolelta. Apparin ovi taas ei mene keskarilla lukkoon ollenkaan, mutta aukeaa. Eli keksiskös kukaan tähän mitään logiikkaa missä vika olisi?
Haullakaan en näihin nyt mitään kovin täsmällistä vastausta löytänyt, muutakuin pirusti arvailuja. Ihan ajattelin jos jollain tulisi jotain mieleen, mitä nyt ensiksi kävisi läpi?
Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?
Oletko tarkistanut myös takapenkin alla olevat sulakkeet? Koska siellä muistaakseni on noiden sisävalojen sulake.
Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki.
Itsellä kanssa vastaava, mutta tuo on kyllä satunnaista.. Joskus kun käy kontin lukkoa avaimella kääntelemässä, niin lopettaa tuon ja saattaa parikin viikkoa pelata normaalisti. Syytä tuohon en kyllä ole keksinyt
Oletko tarkistanut myös takapenkin alla olevat sulakkeet? Koska siellä muistaakseni on noiden sisävalojen sulake.
Itsellä kanssa vastaava, mutta tuo on kyllä satunnaista.. Joskus kun käy kontin lukkoa avaimella kääntelemässä, niin lopettaa tuon ja saattaa parikin viikkoa pelata normaalisti. Syytä tuohon en kyllä ole keksinyt
Takaluukun johtosarja tarkistettu saranoiden kohdalta? Tyyppivika e34sissa että johdot murtuvat sieltä ajan kuluessa...
Takaluukun johtosarja tarkistettu saranoiden kohdalta? Tyyppivika e34sissa että johdot murtuvat sieltä ajan kuluessa...
Thänks! Tuotapa ei ole tullut vielä katseltua Joku pieni kosketushäiriö voisikin selittää tuon.. Myöskin pakkivalot olivat pimeänä kun leimalle tarjosin, mutta sitten taas vartin päästä tallilla toimi. Joten tuokin varmaan ratkennee sieltä
Takapäästä vuotaa öljyä se ilmeisesti perän korkeuden tunnistin, millainen kapistus se on? Saako siihen kenties tiivistesarjaa tai onko siinä joku tietty paikka mistä se alkaa vuotamaan?
En vielä viitsinyt irti rassata sitä kun letkut on sen näköiset ettei välttämättä ehjänä aukea joten ajattelin kysyä josko täällä joku tietäisi että mistä se yleensä vuotaa?
Sattu vipuvirhe pirulainen töistä lähtiessä ja tönäisin pyyhkijän päälle, kuskin puolen vinkkari oli jäätyny lasiin kiinni ja rouhasi tyhjää jonkun matkaa. Nyt sen lepoasento olis jossain päin konehuonetta
Mitenkäs tuo vinkkari on kiinni, tai no mutterihan tuossa varren päässä näkyy pienen muovikuoren alla olevan mutta eihän se tipu se koneisto sinne jonnekki syövereihin jos tuon mutterin aukaisee ja pistää vinkkarin oikeaan asentoon...? Ei jaksa tuolla pimeässä ruveta äheltämään, kattoo päivemmällä sitte uusilla silmillä.
Sattu vipuvirhe pirulainen töistä lähtiessä ja tönäisin pyyhkijän päälle, kuskin puolen vinkkari oli jäätyny lasiin kiinni ja rouhasi tyhjää jonkun matkaa. Nyt sen lepoasento olis jossain päin konehuonetta
Mitenkäs tuo vinkkari on kiinni, tai no mutterihan tuossa varren päässä näkyy pienen muovikuoren alla olevan mutta eihän se tipu se koneisto sinne jonnekki syövereihin jos tuon mutterin aukaisee ja pistää vinkkarin oikeaan asentoon...? Ei jaksa tuolla pimeässä ruveta äheltämään, kattoo päivemmällä sitte uusilla silmillä.
ei tipu, avaa vaan se mutteri. saattaa sen jälkeen joutua näyttämään vähän vasaraa ennenkun napsahtaa irti se varsi.
Tuli sitten hommailtua tällainen '88 vuosimallin E34 M20B20 automaattilootalla. Eipä tuo häävi ole mutta pellin alla kaikki käy ja kukkuu ihan kohtuullisesti ainakin. Mikään muu sitten ei taidakaan toimia...
Eli mites tuosta sisävaloista nyt on löytynyt vikaa? Ei pala mitkään valot mitenkään päin ja sulakkeet ovat ehjät. Vika releessä sitten ehkä maybe? No milläs sitten tämän saisi varmennettua vai mistäs uuden releen löytäisin? Vai onko olemassa jotain tiettyä kohtaa josta johdot tuppaavat katkeilemaan, niin voisi tarkistella ensiksi?
Keskuslukitus sitten toimii kanssa miten sattuu. Avaimesta kun kerran kääntää aukeavat lukot ja menevät heti kiinni. Toisella kerralla sitten jäävät auki, paitsi kuskin oven lukko pitää avata sisäpuolelta. Apparin ovi taas ei mene keskarilla lukkoon ollenkaan, mutta aukeaa. Eli keksiskös kukaan tähän mitään logiikkaa missä vika olisi?
Haullakaan en näihin nyt mitään kovin täsmällistä vastausta löytänyt, muutakuin pirusti arvailuja. Ihan ajattelin jos jollain tulisi jotain mieleen, mitä nyt ensiksi kävisi läpi?
Ja on takapenkin altakin sulakkeet katsottu. Johtoja ajattelinkin ruveta tarkistelemaan ja keskuslukon vika varmaan löytyneekin jonkin oven tai takaluukun johtosarjasta.
Muuuttta mistäs noille sisävaloille etsisi vikaa? Onko jotain tiettyä kohtaa, josta johdot tuppaavat katkeilemaan ja minkä väriset johdot? Ja miten mitataan releen toimivuus? Tai onko kellään Hämeenlinnan seudulla lainata relettä kokeiltavaksi?
mitä mä tuosta kattelin niin syyskuusta -92 lähtien on kuumalanka tyyppinen massa mittari.
Voin toki olla väärässäkin, mutta mielestäni tuo massamittari muuttui jossakin vaiheessa kuumafilmi mittarista > kuumalanka mittariksi. Ja vanhemmat, yleensä alurunkoiset, läpälliset ovat ilmamäärämittareita.
Last edited by Guest; 10-01-2012, 11:46.
Reason: pilkkuja puuttui
Comment