Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16360
    • Leppävirta

    Paljonkos se nyt oli "m-tech/sport yms" jousien pudotus verrattuna normi horokki jousiin? Ja onko noissa "m" takajousissa eroa sedan/touring? Veikkaus että Touringissa jäykemmät? Eli sedan jousilla mahdollisesti hieman perä laahaa sitten..

    Lienee viisain ratkaisu hommata vaikka ne H&R ~40/10 tai 35/10 tai jotain sinnepäin olevat jouset. Että ei mahdottomasti keuli mutta ei ole lintassakaan, tais itten vakio jouset taakse ja eteen jotkut todella vähän tiputtavat.. Näkyy ainakin ebaysta katsottuna olevan noita H&R madallusvariaatioita aika melkoisesti erilaisia.

    Kohde on se -95 525i Touring
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5155
      • Joensuu

      Originally posted by Haju69 View Post
      Paljonkos se nyt oli "m-tech/sport yms" jousien pudotus verrattuna normi horokki jousiin? Ja onko noissa "m" takajousissa eroa sedan/touring? Veikkaus että Touringissa jäykemmät? Eli sedan jousilla mahdollisesti hieman perä laahaa sitten..

      Lienee viisain ratkaisu hommata vaikka ne H&R ~40/10 tai 35/10 tai jotain sinnepäin olevat jouset. Että ei mahdottomasti keuli mutta ei ole lintassakaan, tais itten vakio jouset taakse ja eteen jotkut todella vähän tiputtavat.. Näkyy ainakin ebaysta katsottuna olevan noita H&R madallusvariaatioita aika melkoisesti erilaisia.

      Kohde on se -95 525i Touring
      Ainakin E39 kopassa H&R cup kitti toimii aivan törkeen hyvin. Mukavampi kuin alkuperäinen m-sport 2 alusta, joka oli huomattavasti pintakovempi.

      Muutenkin H&R jousista hyviä kokemuksia myös vanhemmissa lintoissa. Noin mieto madallus toimii hyvin normi-iskareittenkin kanssa.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        Originally posted by ruupanen View Post
        Ainakin E39 kopassa H&R cup kitti toimii aivan törkeen hyvin. Mukavampi kuin alkuperäinen m-sport 2 alusta, joka oli huomattavasti pintakovempi.

        Muutenkin H&R jousista hyviä kokemuksia myös vanhemmissa lintoissa. Noin mieto madallus toimii hyvin normi-iskareittenkin kanssa.
        Nykyiset takajouset onkin H&R mutta ehkä kuitenkin turhan matalat.

        Vois olla jos raaskisi niin hommaisi sitten uudet hieman korkeammat H&R jouset ja vaikka sitten normi tolpat.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Olpppae
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 193
          • ii

          Autosta tais hajota öljynpaine anturi koska alko valittaa että "oeldruck motor" ja sitä ennen valittanut oeldruck sensor. Eli nyt se anturi on sitte särki? Missäs päin tuo anturi sijaitsee? Viittiikö autolla nyt ajaa?:think niin ja moottoriöljyä on!
          Edit: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...cylinder_head/ Osa numero 16? Vaihoin tuon osan joku kk sitten kun valitti "oeldruck sensorista" mut ei auttanut asiaa. Onko nyt jotain vakavempaa käynyt?
          Last edited by Olpppae; 04-05-2012, 16:10.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Originally posted by Olpppae View Post
            Autosta tais hajota öljynpaine anturi koska alko valittaa että "oeldruck motor" ja sitä ennen valittanut oeldruck sensor. Eli nyt se anturi on sitte särki? Missäs päin tuo anturi sijaitsee? Viittiikö autolla nyt ajaa?:think niin ja moottoriöljyä on!
            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...cylinder_head/ Öljynpaineen anturi kannessa siellä takana imusarjan puolella. Osa 16.

            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...vel_indicator/ Öljyn tason anturi lienee tuo osa 9. Eipä ole kyllä tarvinnut vaihtaa koskaan mutta uskoisin että öljypohjassa kiinni tai siellä päin.
            Last edited by Haju69; 04-05-2012, 16:12.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Olpppae
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 193
              • ii

              Originally posted by Haju69 View Post
              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...cylinder_head/ Öljynpaineen anturi kannessa siellä takana imusarjan puolella. Osa 16.

              http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...vel_indicator/ Öljyn tason anturi lienee tuo osa 9. Eipä ole kyllä tarvinnut vaihtaa koskaan mutta uskoisin että öljypohjassa kiinni tai siellä päin.
              Noniin viat paikannettu ja korjattu. Oeldruck sensoria valitti pitkän aikaa niin nyt kun tarkastelin konehuoneen liittimiä niin siin imusarjan alla yks liitin huonosti kiinni niin sen ku laitto takas nii loppu oeldruck sensorit Öljynpaine anturi oli tosiaan rikki. päästi öljyt ihan anturin läpi (mallia motonet....) Onneks säästin vanhan anturin niin sielä se nyt hyvin pelaa! Tuli samalla katottaua noi vesiventtiilit niin sieltä nyt sit katkes pari jotain kupari(?) lankaa että mites se vaikuttaa ja mihin?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Olpppae View Post
                Noniin viat paikannettu ja korjattu. Oeldruck sensoria valitti pitkän aikaa niin nyt kun tarkastelin konehuoneen liittimiä niin siin imusarjan alla yks liitin huonosti kiinni niin sen ku laitto takas nii loppu oeldruck sensorit Öljynpaine anturi oli tosiaan rikki. päästi öljyt ihan anturin läpi (mallia motonet....) Onneks säästin vanhan anturin niin sielä se nyt hyvin pelaa! Tuli samalla katottaua noi vesiventtiilit niin sieltä nyt sit katkes pari jotain kupari(?) lankaa että mites se vaikuttaa ja mihin?
                No nyt ei ainakaan vesiventtiilit toimi.

                Comment

                • Olpppae
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 193
                  • ii

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  No nyt ei ainakaan vesiventtiilit toimi.
                  Niin vähän arvelinkin... niitä johtoja on mahdoton saada kolvattua enään. Pitää alkaa metsästämään uutta vesiventtiili höskää sit.
                  Kertokaas hyviä ilmaus vinkkejä m30 moottoriin. Ku irrotin ton vesiventtiili höskän ja kiertovesipumpun nii nestettä pääs valumaan jonkun verran pois nii nyt ei vesiventiileille menevät putket ole yhtään niin lämpimät kun muut ja sisälle ei tuu lämmintä <- jjohtuen varmaan siitä särki menneeistä johdoista..

                  Comment

                  • SushiX
                    BTCF Member
                    • Apr 2008
                    • 2100
                    • ǝɓuᴉʌʎH

                    Originally posted by Olpppae View Post
                    Niin vähän arvelinkin... niitä johtoja on mahdoton saada kolvattua enään. Pitää alkaa metsästämään uutta vesiventtiili höskää sit.
                    Kertokaas hyviä ilmaus vinkkejä m30 moottoriin. Ku irrotin ton vesiventtiili höskän ja kiertovesipumpun nii nestettä pääs valumaan jonkun verran pois nii nyt ei vesiventiileille menevät putket ole yhtään niin lämpimät kun muut ja sisälle ei tuu lämmintä <- jjohtuen varmaan siitä särki menneeistä johdoista..
                    Tuosta iltalukemista by Leka..

                    E90 07 335D
                    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Tulipa vaihdettua tulpat ja tuli ihmeteltyä puolien maadoitusta. Kone kuitenkin tuntuu toimivan mutta....

                      Kannesta tulee kahteen puolan kiinnitys mutteriin johto. Toisesta niistä on sitten yhdistetty metalli liuskoilla kaksi muuta puolaa. Eli yksi johto hoitaa yhden puolan ja toinen kolme puolaa. Kahteen puolaan ei siis tule maaadoitusta? Onko nyt liuskoja hukassa vai?
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Olpppae
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 193
                        • ii

                        Nyt tarvittais neuvoja m30 ilmaamisessa.. Noilla lekan ohjeilla ilmailtiin mutta ei ja auton keula vielä ylhäällä. Ku auton lyö käyntii ja sitte kun lämmöt menee puoleen väliin nii pursauttaa kaikki paisarin kautta pihalle. Ekan kerran käytii heittämäs testi lenkki nii paisarin korkki oli kiinni nii ylä- ala vesiletkut oli kivi kovia ku niin kova paine sielä Ala vesiletku, syyläri osittain ja kennolle menevät letkut on kylmät vaikka lämmöt puolessa välissä. Vaikuttaako toi vesiventtiilien kiertovesipumppu kuinka tohon että jos se ei pyöri nii voiks toi ees ilmaantua? ku sielt vesiventtiileistä ne johdot poikki nii jos se kiertopumppukaan ei toimi?:think Tarvisi pikaisia vastauksia koska huomenna auto pitäisi olla ajossa
                        Edit: Kun kone käynnissä niin lirittää paisariin
                        Last edited by Olpppae; 06-05-2012, 10:48.

                        Comment

                        • Olpppae
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 193
                          • ii

                          Originally posted by Olpppae View Post
                          Nyt tarvittais neuvoja m30 ilmaamisessa.. Noilla lekan ohjeilla ilmailtiin mutta ei ja auton keula vielä ylhäällä. Ku auton lyö käyntii ja sitte kun lämmöt menee puoleen väliin nii pursauttaa kaikki paisarin kautta pihalle. Ekan kerran käytii heittämäs testi lenkki nii paisarin korkki oli kiinni nii ylä- ala vesiletkut oli kivi kovia ku niin kova paine sielä Ala vesiletku, syyläri osittain ja kennolle menevät letkut on kylmät vaikka lämmöt puolessa välissä. Vaikuttaako toi vesiventtiilien kiertovesipumppu kuinka tohon että jos se ei pyöri nii voiks toi ees ilmaantua? ku sielt vesiventtiileistä ne johdot poikki nii jos se kiertopumppukaan ei toimi?:think Tarvisi pikaisia vastauksia koska huomenna auto pitäisi olla ajossa
                          Edit: Kun kone käynnissä niin lirittää paisariin
                          Nyt ilmaus onnistui! piti vähän kauemmin puristella lämppäriin meneviä letkuja ku sinne kennoon jää aina mukava ilmalukko. Meinaa vaa lämmöt olla vähän korkeella kun tuli laitettua 530ia syyläri ja on aika paljonki pienempi ku 535. Onko porukka viritelly näihin sähköflektejä?

                          Comment

                          • -MJJ-
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 195
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Olpppae View Post
                            Nyt ilmaus onnistui! piti vähän kauemmin puristella lämppäriin meneviä letkuja ku sinne kennoon jää aina mukava ilmalukko. Meinaa vaa lämmöt olla vähän korkeella kun tuli laitettua 530ia syyläri ja on aika paljonki pienempi ku 535. Onko porukka viritelly näihin sähköflektejä?

                            Laita vaan suosiolla se oikean kokoinen syyläri.

                            Comment

                            • TorQuel
                              BTCF Member
                              • Jan 2012
                              • 1927
                              • HKI / JKL / KHM

                              Tilanne seuraava: Ajelin tuossa viimeyönä pois reissuiltani kun tuo ajotietokone rupes valitteleen että power steer fluidi on vähänä.. No minä vedin tien sivuun ja tarkistin nin vielä siellä oli öljaa kuitenki sihdin alareunaan asti, aattelin että se on sieltä johonkin kulunu hiljakseen ja lisäilen sitten kotona lisää.. Nooh, kun ajelin vielä vähän matkaa nin hitaammissa vauheissa tapahtuvissa käännöksissä tuo tehostin rupes ulisemaan niin perkuleesti ja aattelin että eihän se ölja nyt niin vähänä ollu että se tuollasta rääkymistä pitää.. Avasin sen pöntön sitte kotipihassa uuelleen ja sehän oli ihan tyhjä.. (n. 10min ajo edellisestä tarkistuksesta).. Aattelin sitte että tukitaan aamulla tarkemmin..

                              Nooh aamulla nyt kuiteki oli sitte myös kuski sairastunu että 38 kuumetta, nuha sekä yskä + silmätulehus olis tässä päällänsä eli en nyt sitte kykene korjaushommiin, mutta sen verran tuossa kahtelin että auton perä on öljykerroksen peitossa ja vasemman takavanteen puolien välistä on puskenu kanssa öljyä oikein urakalla, nämä ilmeisesti ajoviiman tekosia.. Iteltäni ei o koskaan kolmenelkusta ohjaustehostin pettäny, sitävaan mietin notta minkälaisia on kokemukset että pettääkö noista yleensä se pumppu vai sitten ihan ohjaussimpukan puolella olevat osat? Vai olisko lie joku letkuliitos pettäny..
                              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by TorQuel View Post
                                Tilanne seuraava: Ajelin tuossa viimeyönä pois reissuiltani kun tuo ajotietokone rupes valitteleen että power steer fluidi on vähänä.. No minä vedin tien sivuun ja tarkistin nin vielä siellä oli öljaa kuitenki sihdin alareunaan asti, aattelin että se on sieltä johonkin kulunu hiljakseen ja lisäilen sitten kotona lisää.. Nooh, kun ajelin vielä vähän matkaa nin hitaammissa vauheissa tapahtuvissa käännöksissä tuo tehostin rupes ulisemaan niin perkuleesti ja aattelin että eihän se ölja nyt niin vähänä ollu että se tuollasta rääkymistä pitää.. Avasin sen pöntön sitte kotipihassa uuelleen ja sehän oli ihan tyhjä.. (n. 10min ajo edellisestä tarkistuksesta).. Aattelin sitte että tukitaan aamulla tarkemmin..

                                Nooh aamulla nyt kuiteki oli sitte myös kuski sairastunu että 38 kuumetta, nuha sekä yskä + silmätulehus olis tässä päällänsä eli en nyt sitte kykene korjaushommiin, mutta sen verran tuossa kahtelin että auton perä on öljykerroksen peitossa ja vasemman takavanteen puolien välistä on puskenu kanssa öljyä oikein urakalla, nämä ilmeisesti ajoviiman tekosia.. Iteltäni ei o koskaan kolmenelkusta ohjaustehostin pettäny, sitävaan mietin notta minkälaisia on kokemukset että pettääkö noista yleensä se pumppu vai sitten ihan ohjaussimpukan puolella olevat osat? Vai olisko lie joku letkuliitos pettäny..
                                eiköhän siellä ole nyt joku tasonsäätöön liittyvä letku räjähtäny :think
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎