Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuso900
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2011
    • 445
    • Jämsä

    tässä kysymys. elikkä ostin tuossa itelleni e34 535iA talvilintaks. nyt tuli ongelma eli pesin auton ja käytin konetta hiukan lämpimäks pesasin moottorin liuottimella että sain hapettumat+muut paskat pois koska auto seissyt useamman vuoden. heitin auton käyntiin pesujen jälkeen ei ongelmia. 20min jälkeen auto alkoi pätkimään kävi 5 välillä 4 sitten normaaalisti ja sammui (bensa oli lopussa/vähissä) heitin 5 pytyn bensaa sit tankkiin mutta auto ei käynnisty millään ilveellä ja bensan paineita ei tule. kävin sulakkeet läpi releet läpi ehjiä on mutta pumppu ei pyöri. elikkä kysymys on onko muita paikkoja mistä vikaa etsiä? pumpun katson huomenna mutta onko muita mahollisia paikkoja misssä vika voisi olla?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by juuso900 View Post
      tässä kysymys. elikkä ostin tuossa itelleni e34 535iA talvilintaks. nyt tuli ongelma eli pesin auton ja käytin konetta hiukan lämpimäks pesasin moottorin liuottimella että sain hapettumat+muut paskat pois koska auto seissyt useamman vuoden. heitin auton käyntiin pesujen jälkeen ei ongelmia. 20min jälkeen auto alkoi pätkimään kävi 5 välillä 4 sitten normaaalisti ja sammui (bensa oli lopussa/vähissä) heitin 5 pytyn bensaa sit tankkiin mutta auto ei käynnisty millään ilveellä ja bensan paineita ei tule. kävin sulakkeet läpi releet läpi ehjiä on mutta pumppu ei pyöri. elikkä kysymys on onko muita paikkoja mistä vikaa etsiä? pumpun katson huomenna mutta onko muita mahollisia paikkoja misssä vika voisi olla?
      tarkista tuleeko kipinää, kampuran anturi saattaisi periaatteessa ottaa itseensä pesusta ja sen perusteella ohjataan bensapumppua, suuttimia ja sytytystä.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • juuso900
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2011
        • 445
        • Jämsä

        Originally posted by peto2 View Post
        tarkista tuleeko kipinää, kampuran anturi saattaisi periaatteessa ottaa itseensä pesusta ja sen perusteella ohjataan bensapumppua, suuttimia ja sytytystä.

        en kattonu kipinän saantia kun auto yritti lähtee aluksi mutta ei lähtenykkään. vittu kun se jäi tuohon pihaan ja ei jaksa yksin sitä talliin tuupata mutta huomenna uusi päivä ja jos jotain muita paikkoja on mistä etsiä sanokaa niin pääsen huomenna purkamaan sitä atomeiks.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by juuso900 View Post
          en kattonu kipinän saantia kun auto yritti lähtee aluksi mutta ei lähtenykkään. vittu kun se jäi tuohon pihaan ja ei jaksa yksin sitä talliin tuupata mutta huomenna uusi päivä ja jos jotain muita paikkoja on mistä etsiä sanokaa niin pääsen huomenna purkamaan sitä atomeiks.
          Lisää bensaa ainakin yks 5L pytty.
          Etenkin jos auto on takakenossa.

          Comment

          • juuso900
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2011
            • 445
            • Jämsä

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Lisää bensaa ainakin yks 5L pytty.
            Etenkin jos auto on takakenossa.

            no ei ole takakenossa auto. vaikka siellä olisi kaikki 80litraa tankissa niin tuskin rupeaa pumppu pyörimään, en minäkään nyt idiootti ole!

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10510
                • Saaressa

                Originally posted by TareJR View Post
                E34 525i -91 nopeusmitari sekosi, näyttä 80 km/h vauhissa eka ihan normia sitä 80 km/h ja sit yhtäkiä näyti 20 ja 80 ja 20 ja 80 km/h ja sit se meni 0 km/h:on ja pysyy siel, mikäs on ongelmana? miksi tekee tälläistä siis?
                MUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.

                Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • Arde92
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1330
                  • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                  onkos tuossa e34 samanlainen johdotus tuossa ihmeellisessä ajonesto tikku härvelissä.. järkyttävä keksintö...
                  E39 M5 Titansilber<------
                  F11 530D Spacegray
                  E36 323i M-sport Med Hölsteri
                  Ex :E61 525D Lci Carboni
                  Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                  Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                  Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                  Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7079
                    • Forssa

                    HUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
                    Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.

                    Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.

                    Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.

                    Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?

                    Nimimerkillä tutina syö miestä.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Arde92
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 1330
                      • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                      Originally posted by |foder| View Post
                      HUOH!!! Vaihdoin kardaanin tukilaakerin. Vaikutus olematon. Edelleen täristää jonkin verran kiihdytyksissä, etenkin kakkosella. Ykkösellä ei juurikaan, kakkosella tuntuvasti, kolmosella vaimeasti, nelosella ei mielestäni yhtään ja vitosella en huomaa tärinää muuten kuin että vauhtia jo tuolloin se 80-100 ja jatkuva tutina tuntuu jostain päin autoa. Saattaa olla renkaatkin mutta kakkosella pienestä vauhdista kiihdytettäessä ei vauhtia ole vielä niin paljon että renkaiden/vanteiden tärinä tulisi esiin, eli kyllä siellä jokin muu aiheuttaa tutinoita.
                      Vielä maittakoon että se tutina tuntuisi kakkosella nimenomaan kierrosalueella n.1500-3000rpm ja sen jälkeen katoaa.

                      Vanha kannatinlaakeri ei pahemmin ollut mennyt huonoksi, paitsi että ihan inan rohisi laakerin kuulat. Laitettiin sitten uusi ja esijännitin n.2-3mm.

                      Taka-akstelistossa ei löytynyt mainittavia väljyyksiä. Koneen ja laatikon kannatinkumit ovat hyvät. Niissä ei halkeamia ja ehjänä sekä jämäkät.

                      Mistä nyt seuraavaksi sitten tutkimaan?

                      Nimimerkillä tutina syö miestä.

                      Kartaanin puoliskot ei oo kohillaan?
                      E39 M5 Titansilber<------
                      F11 530D Spacegray
                      E36 323i M-sport Med Hölsteri
                      Ex :E61 525D Lci Carboni
                      Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                      Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                      Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                      Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7079
                        • Forssa

                        Originally posted by Arde92 View Post
                        Kartaanin puoliskot ei oo kohillaan?
                        Kardaaneissa ei ollut tehdas kohdistusmerkkejä, jos siellä sellaisia pitäisi olla.
                        Sen sijaan kardaanissa oli kyllä jo ennestään piirretty punaisella tussilla viivat kohdikkain molempiin puoliskoihin. laitoin samoihin takaisin.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14440
                          • Oulu

                          Ristikot väljät/jumissa?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Originally posted by duuk View Post
                            MUTU:Sun vallankumouksellinen mankkarin asennus sotkee nopeussignaalia.

                            Tarkista mittaristo (kokeile toisella samanlaisella), perän nopeusanturi jos näistä ei kumpikaan niin sitten johdot. Onnistunee...
                            no mankkan kiinni laitosta tuskin johtu, kyl se on muuten toiminu normaalisti paitsi että eilen loppu nopeusmitarin toiminta. ja taas ku antaa 40 min olla auto sammuksissa ja lähtee taas liikelle niin toimii 2 min nopeus mitari ja sit se taas loppetaa toiminan, eli voiko mittaristo olla sökönä?
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7079
                              • Forssa

                              Originally posted by zener View Post
                              Ristikot väljät/jumissa?
                              Keskiristokossa pientä välystä tuntui mutta ei mitään hirveitä, aivan inan verran. Takapäässä oleva nivel oli kyllä ihan timmi.
                              Joutuuko tässä nyt hommaamaan purkuautosta kardaanin?
                              Tuskin kannattaa maksaa tuon nykyisen kardaanin tasapainotuksesta ja nivelien vaihdosta? Jos edes sitä ristikkoa pystyy vaihtamaan? :think
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14440
                                • Oulu

                                Ristikoiden vaihto on ihan helppoa. Itse vaihdoin 750iL:ään ja meni ilman tutinoita vaikka sitä ei painotettu. Siinä oli toinen ruostunu jumiin ja tutisi aina kiihdyttäessä ikävästi. Lopulta sitten hajotti kannattimenkin.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎