Aloin laittamaan uutta kardaania 540:een, jossa on 530 manuaali aski, entinen kardaani täristi, ja keskinivel jäykässä kondiksessa, lisäksi se oli tehty kahdesta pätkästä aika huonon näköisesti, joten ostin saksan pojalta kokonaisen 530 kardaanin ja hölmönä luulin että on bolt on.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
No, muutenhan tuo kait käy mut perän (typ 210) laippa on liian iso halkaisijaltaan. Nivelet, joka on ennen perää, ei ole keskenään vaihtokelpoisia 530<->540 koska boori on erikokoinen. Myöskään 530 etuosa ja 540 takaosa ei käy erikokoisen keskilaakerin (boorin) takia toisiinsa.
Kysymys kuuluukin että alanko korjaamaan vanhan kardaanin, joka vaatisi painotuksen ja ristinivelen laakerit (pystyykö vaihtaa ite?) vai saako tuota 530 kardaania mitenkään tuonne? onnistuuko vaihtamalla perästä sen laipan sopivaan?
Vai olisiko muita mahdollisuuksia? ja onkohan nuo kardaanit ees saman mittaisia?
Kun mikään ei mene kohtueella, on tämäkin työmaa
Kiitos ja anteeksi.
Comment