Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    Originally posted by jepe- View Post
    Onko valojen korkeudensäädön toimittava katsastuksessa? -94 ja sähköinen säätö kyseessä
    Ei se pakollinen ole.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Timppeliini
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 221
      • Joensuu

      Morjesta! voiskohan olla omassa 525 m50 niin lambda vika kun auton laittaa käyntiin niin käy normaalisti ja sitten rupeaa jonkin ajan päästä kierokset hummaamaan ihan omiaan pikkulenkin sillä kävin vielä ajamassa vielä niin ihan tehotonkin myös. kävin kokeilemassa kaverin ilmamassamittarilla josko se ois menny sököks mutta ei! ja kaveri sano että varma lambda vika on, joskus sillä itellä ollut ihan samat oireet :think


      kiitos pikasista vastauksista kun 28 pitäs leimalle viedä!
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


      Kesä: E36 cabrio m-sport
      Talvi: E36 touring
      Käyttis: E39 touring

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        Originally posted by Timppeliini View Post
        Morjesta! voiskohan olla omassa 525 m50 niin lambda vika kun auton laittaa käyntiin niin käy normaalisti ja sitten rupeaa jonkin ajan päästä kierokset hummaamaan ihan omiaan pikkulenkin sillä kävin vielä ajamassa vielä niin ihan tehotonkin myös. kävin kokeilemassa kaverin ilmamassamittarilla josko se ois menny sököks mutta ei! ja kaveri sano että varma lambda vika on, joskus sillä itellä ollut ihan samat oireet :think


        kiitos pikasista vastauksista kun 28 pitäs leimalle viedä!
        Ota kokeeksi lambda irti, moottorinohjaus ei huomioi tällöin lambdan antamaa arvoa.

        Tai jos on diagnoosivehkeet, niin tolla mun softalla voi kattella lambdan käppyrää graafisessa muodossa.

        Comment

        • ccc
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 505
          • RHMK

          Mistä voi johtua omituinen ujellus oikealta edestä?

          -Tuntuu liki poikkeuksetta alle 60km/h nopeuksissa
          -Ujeltaa, oli sitten veto päällä tai ei
          -Pienenee ja lopulta häviää jarruttaessa
          -Yleensä ilmenee, kun on pysähdyksistä kiihdyttänyt -> heti kun päästää kaasun/vauhti laskee
          -Voimistuu omalla tavallaan nopeuden mukaan, ei kuitenkaan kierrosten mukaan
          -Ujellus saattaa pätkiä kuopissa/töyssyissä
          -Kuuluu mielestäni oikealta pyörän kohdalta, joskus luulen kuulevani oikealta sivusta

          -EI voimistu/kuulosta erilaiselta kääntäessä rattia
          -EI nouse/laske kierrosten mukaan
          -EI vaikuta ajoon muuten kuin helvetin rasittavana, joskin ainakin vielä toistaiseksi melko vaimeana meluna

          Voiko olla laahaava jarru tai joku muu jarruvika? Miksi häviää jarruttaessa? Miksi saattaa muuttua/pätkiä tien epätasaisuuksien mukaan?

          Auto 540i, samalle puolelle eteen vaihdettu tukivarret ja raidetanko päineen. Aikaisemmin myös iskarit ja jouset.
          F25 X3 setämies-edition
          E36 325 iA Cabriolet
          __________________
          Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2101
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by ccc View Post
            Mistä voi johtua omituinen ujellus oikealta edestä?

            -Tuntuu liki poikkeuksetta alle 60km/h nopeuksissa
            -Ujeltaa, oli sitten veto päällä tai ei
            -Pienenee ja lopulta häviää jarruttaessa
            -Yleensä ilmenee, kun on pysähdyksistä kiihdyttänyt -> heti kun päästää kaasun/vauhti laskee
            -Voimistuu omalla tavallaan nopeuden mukaan, ei kuitenkaan kierrosten mukaan
            -Ujellus saattaa pätkiä kuopissa/töyssyissä
            -Kuuluu mielestäni oikealta pyörän kohdalta, joskus luulen kuulevani oikealta sivusta

            -EI voimistu/kuulosta erilaiselta kääntäessä rattia
            -EI nouse/laske kierrosten mukaan
            -EI vaikuta ajoon muuten kuin helvetin rasittavana, joskin ainakin vielä toistaiseksi melko vaimeana meluna

            Voiko olla laahaava jarru tai joku muu jarruvika? Miksi häviää jarruttaessa? Miksi saattaa muuttua/pätkiä tien epätasaisuuksien mukaan?

            Auto 540i, samalle puolelle eteen vaihdettu tukivarret ja raidetanko päineen. Aikaisemmin myös iskarit ja jouset.
            Itsellä oli vähän saman tyylinen ujellus omassani kunnes vaihdoin laatikkoon uudet öljyt, filtterin jne...
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • H3NE
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 146
              • Pohjois- Karjala

              Originally posted by ccc View Post
              Mistä voi johtua omituinen ujellus oikealta edestä?

              -Tuntuu liki poikkeuksetta alle 60km/h nopeuksissa
              -Ujeltaa, oli sitten veto päällä tai ei
              -Pienenee ja lopulta häviää jarruttaessa
              -Yleensä ilmenee, kun on pysähdyksistä kiihdyttänyt -> heti kun päästää kaasun/vauhti laskee
              -Voimistuu omalla tavallaan nopeuden mukaan, ei kuitenkaan kierrosten mukaan
              -Ujellus saattaa pätkiä kuopissa/töyssyissä
              -Kuuluu mielestäni oikealta pyörän kohdalta, joskus luulen kuulevani oikealta sivusta

              -EI voimistu/kuulosta erilaiselta kääntäessä rattia
              -EI nouse/laske kierrosten mukaan
              -EI vaikuta ajoon muuten kuin helvetin rasittavana, joskin ainakin vielä toistaiseksi melko vaimeana meluna

              Voiko olla laahaava jarru tai joku muu jarruvika? Miksi häviää jarruttaessa? Miksi saattaa muuttua/pätkiä tien epätasaisuuksien mukaan?

              Auto 540i, samalle puolelle eteen vaihdettu tukivarret ja raidetanko päineen. Aikaisemmin myös iskarit ja jouset.
              Nosta keula ilmaan, pyöritä renkaita ja kokeile välyksiä niin huomaat laahaako jarrut tai onko laakerissa välystä.. Itsellä vääntynyt jarrukilpi hankasi jarrulevyyn jonka takia ujelsi kaupunkinopeuksissa. Jos pyöränlaakeri on lopussa niin kuuluu ujellusta ja vaimentuu kun jarrua painaa.
              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
              EX. E39 528i montrealblau
              EX. E34 525 -91 calypsorot

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                Osaako joku sanoa sopiiko kyseiset umpiot e34:n, lähinnä onko sama halkaisija?
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • ccc
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 505
                  • RHMK

                  Originally posted by SushiX View Post
                  Itsellä oli vähän saman tyylinen ujellus omassani kunnes vaihdoin laatikkoon uudet öljyt, filtterin jne...
                  Tähän mulla on hyvin vaikea uskoa oman auton kohdalla. Laatikko on erittäin hyvässä iskussa ja öljyhuoltokin äskettäin takana.

                  Originally posted by 69hene View Post
                  Nosta keula ilmaan, pyöritä renkaita ja kokeile välyksiä niin huomaat laahaako jarrut tai onko laakerissa välystä.. Itsellä vääntynyt jarrukilpi hankasi jarrulevyyn jonka takia ujelsi kaupunkinopeuksissa. Jos pyöränlaakeri on lopussa niin kuuluu ujellusta ja vaimentuu kun jarrua painaa.
                  Mun ääni menee nyt tolle jarrukilvelle, se on saattanut ottaa osumaa viime rempassa nyt kun muistelen.
                  Pyörän laakeria en usko vian aiheuttajaksi, tosiaan tämä ujellus häviää kokonaan jarrua painettaessa - oikeastaan jopa pienenee mitä kovempaa jarrua painaa. Lisäksi pyörän laakeri ääntää mielestäni varsin eri tavalla, etenkin mutkassa ja maantienopeuksissa.

                  Kiitos kummallekin vastauksista!
                  F25 X3 setämies-edition
                  E36 325 iA Cabriolet
                  __________________
                  Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                  Comment

                  • BmwPunisher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 7629
                    • Lemu

                    Kardaani ongelmaa.. E34 525i:sen manuaalin 188 perä vaihtui toiseen 188 perään, mutta kardaanin laippa ei enää sovikaan paikalle.. perän puolella 8mm pulteilla kiinnitys ja kardaanin puolella 10mm pulteilla kiinnitys.. 6 pultilla molemmissa.. löysin jo sopivan laipankin joka sopisi uuteen perään, muttei rihlat sovi vanhaan kardaaniin.. meneekö mulla nyt koko kardaani vaihtoon vai riittääkö pelkkä loppu pätkä?
                    E70 X5 30d

                    Comment

                    • bimmer76
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 16
                      • kuusamo

                      bimmer76

                      Originally posted by nKg View Post
                      Auto vuodelta 88, M20B20 moottorilla.
                      Ongelmat alkoivat hiljattain. Auto pätki koko kierrosalueella 1000-6200rpm, eikä jaksanut kiertää millään loppuun asti. Auto kuullosti aivan, kuin siinä olisi ollut lähtökierrosrajoitin. Vaihdon jakajankannen, pyörijän, tulpanjohdot, tulpat ja käytetyn parempikuntoisen puolan.
                      Ongelmat palasivat yht'äkkiä ja aivan samoin oirein. Vaihdon polttoaineensuodattimen sekä ilmansuodattimen - ei vaikutusta. Aivan hirveällä tuurilla huomasin kuitenkin http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ontrol_engine/ osan nro. 2 olleen rikki ja korjattu nippusiteellä. Putsasin venttiilin kunnolla käyttäen ksyleeniä, hiomapaperia, sekä muita putsausvälineitä. Tiivistin venttiilin uudestaan käyttäen epoksiliimaa sekä muovailuvahamaista epoksihartsi tahnaa - eikä varmasti vuoda mistään.
                      Ongelmat hävisivät jälleen kuin tuhka tuuleen, kunnes auto lämpesi käyntilämpöiseksi. Ja jälleen sama ilmiö. Ei kierrä ja pätkii niin perkeleesti. Sama juttu seuraavana päivänä. Kylmänä toimii kuin kello, mutta lämpimänä alkaa taas kiukuttelemaan. Nyt on tarkistettu kaikki imuputket / letkut imuvuotojen varalta, vaihdettu klemmarit ja laitettu klemmareita sellaisiinkin paikkoihin jossa niitä ei ole alkuperäisenä ollut.
                      Tämän operaation jälkeen auto ei enää edes toimi kylmänä !?
                      Joutokäynti venttiili on testattu ja todettu toimimattomaksi - ei nostanut tyhjäkäyntiä korkeammaksi kun otti liittimen irti. Testasin toista venttiiliä, eikä toiminut silläkään.
                      Nyt tarvitsisin ideoita väliltä perse ja perämoottori mikä tätä kiukuttelevaa kolmenelosta vaivaa.
                      joko pätkiminen on saatu loppomaan?Tutulla samanlainen kone ja samat oireet.kaikki maholliset kaveri suur.piirt. vaihto eikä vaan pelaa.No lopulta se vei auton korjaamolle ja syyksi paljastu 1 suutin!kylmänä toimi ku sai enemmän ainetta mut lämpimänä alko pätkii!väliilä saatto toimia lämpimänä jonku tunnin,mut sitte taas alko temppuilemaan!siinä yks vaihtoehto!voi toki johtua muustaki!

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by marko84 View Post
                        Osaako joku sanoa sopiiko kyseiset umpiot e34:n, lähinnä onko sama halkaisija?
                        http://www.tuningkauppa.com/vw-golf-mk2-ajovalot
                        Ei ole sama halkaisija, nuo umpiot ovat isommat.
                        Olli.

                        Comment

                        • Jarsse
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1520
                          • Kymenlaakso

                          paljon on e34 520 tukivarren leveys puslan ulkoreunasta toisen puslan ulkoreunaan?

                          EDIT:eli oisko mahdollista laittaa e30 akselistoon? kun sattuis olemaan e34 osaa tarjolla kahen auton verran.
                          Last edited by Jarsse; 20-01-2013, 12:17.
                          E91 325xi vm07
                          E60 530xd vm06 stage X

                          Comment

                          • Incarnated
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 450
                            • Seinäjoki

                            Kiertovesipumpulle ei tule sähköä, sulakkeet 9 ja 29 ehjiä, ideoita?

                            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by Incarnated View Post
                              Kiertovesipumpulle ei tule sähköä, sulakkeet 9 ja 29 ehjiä, ideoita?
                              Rele sökö tai moottorin lämpötila alhainen?
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Incarnated
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 450
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Axum View Post
                                Rele sökö tai moottorin lämpötila alhainen?

                                Missä tän rele on?

                                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎