Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Incarnated
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 450
    • Seinäjoki

    Originally posted by Hege_ View Post
    Morjesta pöytään! Tulipas tänään hankittua ensimmäinen BMW itelleni.
    vuoden 91 525i muutaman kyssäri autosta, Sillontällön tiputtaa jäähynestettä, mitkäs ovat ne yleisimmät paikat mistä vois vuotaa? ja Toinen, lämmösäätö ei toimi, kuulemma mankan vaihon jälkeen ei toimi, onkohan vaan töpseli lähteny irti? Kuulemma aika yleinen häiriö. Ainakin toistaseks olen tyytyväinen ostokseen. 5v manuaali ja lukkoperä.
    24v ilman vanosta
    Syyläristähän se todennäköisimmin, joko päädyt tai sitten paisuntasäiliö.
    Ja erittäin todennäköstä että töpseli irti, koska ne kaikki lämmönsäädön liittimet on just siinä mankan alla ja sojottavat ylöspäin.

    http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

    Comment

    • MR_piikki
      BTCF Member
      • Apr 2006
      • 1321
      • Pori

      Originally posted by Hege_ View Post
      Morjesta pöytään! Tulipas tänään hankittua ensimmäinen BMW itelleni.
      vuoden 91 525i muutaman kyssäri autosta, Sillontällön tiputtaa jäähynestettä, mitkäs ovat ne yleisimmät paikat mistä vois vuotaa? ja Toinen, lämmösäätö ei toimi, kuulemma mankan vaihon jälkeen ei toimi, onkohan vaan töpseli lähteny irti? Kuulemma aika yleinen häiriö. Ainakin toistaseks olen tyytyväinen ostokseen. 5v manuaali ja lukkoperä.
      24v ilman vanosta
      Kato ylä -ja alavesiletkut, ettei ole vekkejä. Ilmausruuvit ehjät ja syylärin korkkihan näissä on tyyppivika.
      Gas or ass, no free rides

      F10 520d lci
      E36 325 ahdistettu.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Originally posted by Hege_ View Post
        Morjesta pöytään! Tulipas tänään hankittua ensimmäinen BMW itelleni.
        vuoden 91 525i muutaman kyssäri autosta, Sillontällön tiputtaa jäähynestettä, mitkäs ovat ne yleisimmät paikat mistä vois vuotaa? ja Toinen, lämmösäätö ei toimi, kuulemma mankan vaihon jälkeen ei toimi, onkohan vaan töpseli lähteny irti? Kuulemma aika yleinen häiriö. Ainakin toistaseks olen tyytyväinen ostokseen. 5v manuaali ja lukkoperä.
        24v ilman vanosta
        Eiköhän sitä nää mistä se sitä tiputtaa? Paisarin alapään iso o-rengastiiviste yksi aika yleinen paikka myös.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1520
          • Kymenlaakso

          Originally posted by Axum View Post
          Onko 530i:ssä (m60) muka 3,07 välityksellinen 188 perä?



          löytyykö muista malleista kolmen pintaan olevia 188 periä jotka menee e30 taka-akselistoon takakannen vaihdolla?

          mulla on 520 24v perä kolmekympissä,mutta en nyt tähän hätää tiedä mikä välitys siinä on.
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • bimmertouring
            Banned
            • Feb 2012
            • 1082
            • Satakunta

            Tuli ostettua eka BMW missä iso obc !

            sitä lähdin kyselemään, et miten obc:sta saa katsottua kuinka paljon on bensaa tankissa ? ?

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7133
              • Forssa

              Originally posted by bimmertouring View Post
              Tuli ostettua eka BMW missä iso obc !

              sitä lähdin kyselemään, et miten obc:sta saa katsottua kuinka paljon on bensaa tankissa ? ?
              Ruotsin foorumilta poimittua:

              " Getting into the Test Codes:
              ============================
              Push OBC buttons 1000 and 10 together. You will see the word Test. By pressing a combination of the 10 and 1's you can enter Test Codes from 1 to 21. After entering the number press R/S and you will get a continuous display of the test function. To cancel, just press any of the OBC function keys.

              List of Available Tests:
              ========================
              Test Number Description
              1 Display Test (all LCDs and LEDs activate)
              2 Current Consumption in litres / 100 km
              3 Current Consumption in litres / hour
              4 Average consumption (used in calculating range)
              5 Current Range
              6 Not used (this function is active on some, but not sure of the purpose)
              7 Fuel Remaining in Tank (litres)
              8 Current speed (km/h)
              9 System Voltage at Terminal R
              10 Country / Language
              11 Units / am.pm
              12 Average speed (km/h) for calculating ETA
              13 ETA
              14 Date of software / mask of OBC
              15 Production Diagnosis
              16 Production Diagnosis
              17 Display Vehicle Specific Data
              18 Alarm Changeover (continuous vs. intermittent)
              19 Lock / Unlock all functions (Sum of month and date to unlock or lock)
              20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption
              21 Reset all defect codes, date and time

              !!! You need to unlock the OBC before you can change the settings. !!!

              How to lock and unlock the OBC:
              ===============================
              To unlock the OBC, first press the date key, and add the month and day together. So, if the date is displayed as "0704", the result is "11".

              Go to test 19 by pressing the 1000 and 10 buttons together, and then typing in the test number (19)·

              You will see the word "LOCK" displayed. Type in the result from step 1 above, and press S/R·

              If you display test 19 again, it will now display "FREI", indicating the system is now unlocked.

              To lock the system again, go to test 19, and press the little button on the top left hand corner of the OBC (F/C). "
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Hege_
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 170
                • Lappeenranta

                Originally posted by -Markus- View Post
                Eiköhän sitä nää mistä se sitä tiputtaa? Paisarin alapään iso o-rengastiiviste yksi aika yleinen paikka myös.
                Juu tälläsen käsityksen sain, pitänee tutkia huomenna, ei se paljoon vuoda, ja samalla kun asentaa uuden mankan ni tulee ne pistokkeet katottua. On se kyllä mukava ajaa.
                E46 320i Coupé -02
                ex E36 318ia Touring -96
                ex E34 535ia -91
                ex E34 525i -91

                Comment

                • _Rontti
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 1192
                  • Raahe

                  minkäs väriset on e34 etusumareiden johdot ja niiden päissä olevat liittimet? Kaienmoista johtoa ja liitintä on irrallaan konehuoneessa, niin ottaapa noista sitte selkoa
                  -Raahe connection-
                  E39 LeMans BlueM5
                  E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                  E39 523i Montrealblau
                  E34 DiamantSchwartz 535i
                  Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                  Comment

                  • marko83
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 222
                    • Raahe

                    Originally posted by _Rontti View Post
                    minkäs väriset on e34 etusumareiden johdot ja niiden päissä olevat liittimet? Kaienmoista johtoa ja liitintä on irrallaan konehuoneessa, niin ottaapa noista sitte selkoa
                    Kelta/ruskea + ruskea ja kelta/punainen + ruskea on johtojen värit liittimet muistaakseni keltaiset.

                    Comment

                    • Jamlari
                      Newbiemmer
                      • Nov 2012
                      • 24
                      • Kouvostoliitto

                      Yritin saada jotain selkoa tän foorumin seertsist ja aiheesee liittyviä en nyt meinannu mitenkään löytää tai sitte en vaan osaa tätä foorumia vielä tutkia tarpeeksi. Jotenka asiaan, onko m50B25 vanos koneen jatkoks mahdollista saada "normaali" kytkin, kun eikös tässä ole kaksoismassavp? Lähinnä et mistä löytyy sopiva kaveri tilalle? kun tuntuu välillä että olis loppu, kauheen ylhäältä ottaa kytkin kiinni... tai sitte vaan kuvittelen kun ensimmäinen tälläin perheformula..

                      Edittos: onko tässä 06/95 millain perä? meinaan et onko kitkalukko tms? ja saako sitä mitenkään "kiristettyä"? muutakun ottamalla alas ja laittamalla lisää levyjä?
                      Last edited by Jamlari; 26-01-2013, 11:56.
                      "kyl on niin v**un 525 että... "

                      Comment

                      • rami koivisto
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 18
                        • ylivieska

                        Mites mahtaa olla m51d25 koneessa venttiilikopan sisällä se metallinen huohottimen suodatin, onko se kovinki tarpeellinen vai uskaltaako sen ottaa pois? :think
                        Last edited by rami koivisto; 31-01-2013, 17:05.
                        E34 525tds touring -95
                        E91 330d -06
                        F11 ///M550d -14

                        Comment

                        • kal3
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2007
                          • 113
                          • Keminmaa

                          Mikä ero 525i (m50) farkun ja sedanin katalysaattorissa ja etuputkissa?
                          Eri varaosanumerot, mut passaako kuinka lähelle?
                          635csi -85, e34x2

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            Originally posted by kal3 View Post
                            Mikä ero 525i (m50) farkun ja sedanin katalysaattorissa ja etuputkissa?
                            Eri varaosanumerot, mut passaako kuinka lähelle?
                            Ei vissiin mitään eroa, ainakin Schmiedmann myy Katalysaattori M50 koneisiin.

                            Sopii malleihin: E34
                            520I M50 24V saloon+touring lukee viel tuoleen. Myy myös touring mutta hinta onki sit taas sen 700 e, ton minkä mainitsin eka niin sen hinta on 391.51 ja käy molempiin.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • kal3
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 113
                              • Keminmaa

                              Originally posted by TareJR View Post
                              Ei vissiin mitään eroa, ainakin Schmiedmann myy Katalysaattori M50 koneisiin.

                              Sopii malleihin: E34
                              520I M50 24V saloon+touring lukee viel tuoleen. Myy myös touring mutta hinta onki sit taas sen 700 e, ton minkä mainitsin eka niin sen hinta on 391.51 ja käy molempiin.
                              Samase mulle, jos 520:seen passaa sama molempiin, kun en semmosta omista.
                              Kertokaa joku viisaampi, mitä eroa noilla oikeesti on muutaku tuplasti kalliimpi hinta uudella. (kyseessä 525i m50)

                              Tietenki vois vaikka käyttää molemmat ylhäällä ja ihmetellä, mut jos täältä sais nopiampaa tuomion.
                              Last edited by kal3; 28-01-2013, 10:37.
                              635csi -85, e34x2

                              Comment

                              • tonnizi
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 1501
                                • Mäntsälä

                                Originally posted by kal3 View Post
                                Samase mulle, jos 520:seen passaa sama molempiin, kun en semmosta omista.
                                Kertokaa joku viisaampi, mitä eroa noilla oikeesti on muutaku tuplasti kalliimpi hinta uudella. (kyseessä 525i m50)

                                Tietenki vois vaikka käyttää molemmat ylhäällä ja ihmetellä, mut jos täältä sais nopiampaa tuomion.
                                Totta, Mitä kuullu ite vähän huhua tai tollasta en sit tiedä onko totta että 520:isessä tulis kateilta taaksepäin yhellä putkella ja 525i:tosessa tulis kahella putkella kateilta taaksepäin.
                                Social Media:
                                - Twitter
                                - Instagram
                                - Twitch

                                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                                Nykyinen:
                                E61 530d -04
                                Ex:
                                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎