Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    Originally posted by ^SanppA^ View Post
    Elikkäs ongelma ois seuraavan lainen. tänää töistä kotiipäi ajellessa tuli mittariin teksti motor oil pressure, siitä säikähtäneenä äkkiä auto parkkiin sammuksin ja tutkimaan öljyn määrää.. noh öljyä oli ihan oikea määrä.. lisäks valoihin kun pysähty niin n.5 sec päästä vilahti öljynpaine valo tosi nopeesti.. eli oisko öljy pumppu potkimassa viimesiä vai.. :think autohan on e34 m50b25 vm -90 ja rullattu joku 330000km.. eipä nyt kovin arvaa ajella ennen ku saa jonkilaista selvyyttä tilanteeseen.
    Ennemmin epäilisin öljynpaineanturia.

    Comment

    • illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

      Originally posted by illu^^ View Post
      Eli e34 m50b25 vuodelta -92 ei käy kaikilla tai käynti muistuttaa lähinnä sitä että olisi kireä nokka:think, ajaessa kun kierrokset nousee yli 3k niin löytyy se viimeinenkin pytty mukaan. Ventiilikopan tiiviste vaihdettu, puolat ok, imuvuotoja ei löytynyt, tulpat vaihdettu ja samalla putsattu ne kolot kaikesta ylimääräisestä töhnästä.. Seuraavana tulee mieleen lambda, tai joku alipainevuoto.. Tyhjäkäyntiä käy tosiaan normaalisti eikä kierrokset seilaa, mitä nyt vähän täristää..

      Vika alkoi esiintymään aluksi satunnaisesti ja nyt on kääntynyt niinpäin että normaalisti toimiminen on satunnaista..

      Vastaanpa itse itselleni.. Nyt kun päivän ajelun jälkeen tutkin konehuonetta niin puhaltaa ihan huolella öljyä tuolta venttiilikopan tiivisteen välistä, eikä öljykorkin avaaminen vaikuta käyntiin millään tapaa, eli vika lienee löytyi. Kun ajan kanssa lueskelin täällä, löysin maininnan niistä kiinnityspulttien alla olevista kumiprikoista että jos ovat kovettuneet niin venttilikoppa ei puristu kunnolla paikoilleen eli vaihtelenpa ne huomenissa ja katsellaan tilannetta sitten.

      Comment

      • Timppeliini
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 221
        • Joensuu

        Morjesta! onko iso homma vaihtaa koko etutolpat kun on niin paskassa kunnossa ja nyt olisi tarjolla uutta vastaavat tolpat kaverilla? liekkö sit paha homma vaihtaa?
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


        Kesä: E36 cabrio m-sport
        Talvi: E36 touring
        Käyttis: E39 touring

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Timppeliini View Post
          Morjesta! onko iso homma vaihtaa koko etutolpat kun on niin paskassa kunnossa ja nyt olisi tarjolla uutta vastaavat tolpat kaverilla? liekkö sit paha homma vaihtaa?
          Jos koko tolpat vaihdat yläpäänlaakereineen niin ei ole todellakaan vaikea rasti.

          Se että vaihtaa yläpäänlaakerin samalla auttaa oikean mallisen löytymiseen kerrasta.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            Mistähän tarvikeliikkeestä löytyisi sopivat "plugit" + pätkä johtoa, jotka sopisivat lähivalojen liittimeen. Ei ole löytynyt. Vähän niinkuin banaaniplugin tyyppinen, mutta ei ihan..

            Edit.

            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...2_5_mm_system/

            täältä nr. 2
            Last edited by pheno; 05-02-2013, 13:27.

            Comment

            • ^SanppA^
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 2
              • Kerava

              Originally posted by zeneg View Post
              Ennemmin epäilisin öljynpaineanturia.
              Hmm no täytyypäs tutkailla tuota anturia ja sen johtoja ensi..

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2542
                • Kajaani

                Katsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.

                Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?

                Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Roisto View Post
                  Katsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.

                  Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?

                  Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.
                  ei niitä turhaa voi vaihtaa.. ennemminkin turhaa jättää joku vaihtamatta

                  varsi kerrallansa vaihdellessa saakin ryömiä auton alla joka ainoalle leimalle :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Heiska
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 2024
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Roisto View Post
                    Katsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.

                    Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?

                    Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.
                    Tuo osa nro 7 on juurikin tuo taaempi. Eli ihan oikein

                    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      Originally posted by peto2 View Post
                      ei niitä turhaa voi vaihtaa.. ennemminkin turhaa jättää joku vaihtamatta

                      varsi kerrallansa vaihdellessa saakin ryömiä auton alla joka ainoalle leimalle :think
                      Näin lomautusuhan alla ei kyllä tekis mieli ruveta vaihtamaan enää mitään jos ei oo totaalisen paskana. Paikallisessa Fixuksessa tarjosivat alatukivartta Lemföderinä hintaan 140 euroa, piti kohteliaasti kieltäytyä ja ottaa se 55 euron Ruville...

                      Originally posted by Heiska View Post
                      Tuo osa nro 7 on juurikin tuo taaempi. Eli ihan oikein
                      Jees, kiitosta. Tuopa se onki pakko hankkia jos meinaa leiman saada.
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • Kal.ju
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 2882
                        • Akaa / Toijala

                        Originally posted by zener View Post
                        Juurikin toisinpäin. R12=kierteet, R134a=pikakiinnitys.
                        Kiitos korjauksesta. Ei aina voi muistaa.
                        Originally posted by jüünas666 View Post
                        vuosimallia 94.. löytyyköhän e34:seen korjausopasta suomeksi uutena tai keneltäkään täällä tarpeettomana?
                        Joo -94:ssa on jo r134 aineet.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

                          Originally posted by Roisto View Post
                          Näin lomautusuhan alla ei kyllä tekis mieli ruveta vaihtamaan enää mitään jos ei oo totaalisen paskana. Paikallisessa Fixuksessa tarjosivat alatukivartta Lemföderinä hintaan 140 euroa, piti kohteliaasti kieltäytyä ja ottaa se 55 euron Ruville...
                          On ne aika roistoja KL-varaosissa maksoi viimeksi tasan satasen tingattuna.

                          Comment

                          • jüünas666
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 40
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Kal.ju View Post
                            Joo -94:ssa on jo r134 aineet.
                            selvä eli keväämmällä hoidetaan tämä pois
                            Ajossa:
                            BMW E34 525 Farkku -94
                            Ex:
                            BMW E36 318iS -93
                            + muutamia muita romuja

                            Comment

                            • EtuX
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 112
                              • Ilmajoki

                              paljonko tuonne 5hp18 lootaan menee öljyä? laatikko ollut auki niin melkein kaikki tullut pois.
                              F11 530d individual Brewster Green
                              -2016.

                              E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                              -1994.

                              Ascona B M20 Powered
                              -1978.

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Saattaisi olla tiedossa eräs E34:nen 535IA M30 pannulla. En tosiaan niin paljoa tiedä näistä vanhemmista raudoista, niin kysytään viisaammilta.

                                Lähinnä kiinnostaa:

                                -M30:hän on ikuisuusmoottori, jos vain huollettu oikein?
                                -Vaihdelaatikko ilmeisesti ZF 5HP?? Näiden kesto/toiminta on mikä? Huoltovapaitako?
                                -Onko nämä E34:set herkkiä ruostumaan. Jos on, niin mistä?
                                Last edited by BreeZi; 10-02-2013, 19:38. Reason: typot
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎